• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Har startet på finasterid actavis 1.25 mg (man, ons, fre)

cryptikk

Nytt Medlem
Hei, er 23 år gammel og merker nå at jeg begynner betydelig å miste hår (sett mye på bilder). Har vært oppmerksom på at jeg har mistet hår de siste 3-4 årene, sikkert før også. Brukte derfor Recrea Forte /Norfri Minoxidil for å stanse videre hårtap / få tilbake hår. Vet ikke helt om det har fungert eller ikke, velger i hvert fall å fortsette på det selv om jeg nå har begynt på finasterid . Akkurat nå går jeg på 1.25 mg 3 ganger i uka (man, ons, fre) og lurer på om dette er en god startdosering eller ikke? Har gått på det en uke nå (så har tatt 3 tabletter). Kan ikke si jeg merker noen bivirkninger ennå, med hensyn til low libido og sånn. Er ikke sånn helt redd for bivirkninger da jeg går på medisiner med mye verre bivirkninger og høyrere antall som får bivirkninger (er selvfølgelig ikke de samme bivirkningene som finasterid). Men det skal sies at det med at kan brystet kan vokse er kanskje den jeg er mest redd for, og lurer på om noen her har fått det pga. finasterid og eventuelt hvilken dosering dere gikk på, og hvordan dere først oppdaget det. Vet ikke helt hvor stort antall av folk som faktisk får det pga. finasterid, men ifølge det jeg har lest skal det være svært få. Lurer også på hva folks erfaring med spesifikt finasterid actavis er, om jeg bør fortsette eller bytte til proscar.

Vil gi en oppdatering på hvordan det går om 1-3 måned eller før dersom jeg får bivirkninger.

Sist redigert:

Dmksad

Nytt Medlem
Startet for 8 mnd siden. Deler Finasterid 5mg i fire og tar en om dagen (1.25mg). Jeg har ikke hatt en eneste bivirkning, i hvert fall. Skal visstnok være bedre å ta Finasterid på kvelden/før man legger seg, men det velger du selv.

Proscar er vel bare vits hvis du har mye penger du vil kaste bort.

Vi er for øvrig like gamle, hvis det er relevant :)

cryptikk

Nytt Medlem
Skal visstnok være bedre å ta Finasterid på kvelden/før man legger seg, men det velger du selv.
Den er notert, vil ta på kvelden i stedet for. :)

Godt at det bare ikke er jeg på denne alderen som vurderer å ta i bruk finasterid. Føler det å deale med hårtap nå er litt for tidlig for meg, så jeg vil gjøre det meste for å stoppe det. Er du fornøyd med resultatet? Jeg antar at etter 8 måneder at du har merket mye forskjell, spesielt når du tar det hver dag. Tror jeg fortsetter med 1,25 mg 3 ganger i uka eller annenhver dag og hvis det går fint så upper jeg til 1,25 mg 5 ganger i uka. :)

Dmksad

Nytt Medlem
Den er notert, vil ta på kvelden i stedet for. :)

Godt at det bare ikke er jeg på denne alderen som vurderer å ta i bruk finasterid. Føler det å deale med hårtap nå er litt for tidlig for meg, så jeg vil gjøre det meste for å stoppe det. Er du fornøyd med resultatet? Jeg antar at etter 8 måneder at du har merket mye forskjell, spesielt når du tar det hver dag. Tror jeg fortsetter med 1,25 mg 3 ganger i uka eller annenhver dag og hvis det går fint så upper jeg til 1,25 mg 5 ganger i uka. :)
Det høres ut som en god plan. Jeg har ikke merket noe som helst, egentlig. Håret ser likt ut, som jo er hensikten til finasterid, men er jo umulig å vite om dette er pga. fin eller ikke. Uansett starter jeg med minoxidil skum, dermarolling, castor oil og fungoral sjampo , så får vi se om det får fart på sakene. På sikt vil jeg nok bytte ut en dag med fin med dutasterid 0.5mg.

cryptikk

Nytt Medlem
Tenkte bare å legge til. Har gått på minoxidil en stund nå. Ser at jeg nå har fult av små dun-aktig hår (Sånn før man begynner å gro skjegg hår) hvor hårlinjen pleide å være, som jeg ikke har lagt merke til før. (Har gått på minoxidil 1,5 år) Kan disse ende opp med å bli terminal hår nå ved bruk av finasterid + minoxidil? Ser de har begynt å bli litt lengre.

Topp