• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hente-sveis intro+fremgang

Hentesveis12

Nytt Medlem
Hei folkens.

Normale mennesker bruker julen til spise seg tjukke mens de er med familie og gir av seg selv, dette er ikke meg.

Jeg er midten av tyve årene og har rett og slett ignorert mitt hårtap i lang tid. Nesten litt fornektings fase. Veldig ignorant, da det hjelper ingen, hvert fall ikke meg eller håret mitt.

Var hos frisøren idag, han faste jeg har brukt de siste 2 årene. Han ga meg en oppvekker "Du har mistet mye hår, se her" mens han viste frem fingrene sine. Dette var ikke ny klippet hår, det var før han hadde rørt saksen. Det var under massasjen

Dette er ikke et tema jeg er ukjent med, men heller bevist ignorert.

Familie tre:

Far: Glatt skallet
Farmor: Glatt skallet
Farfar: Aldri sett

Tilstand:

VELDIG tynt i kranen, litt viker, men ikke noe som plager, heller at håret har blitt veldig tynt.
Jeg har brukt "hente-sveis" de siste årene, både bevisst og ubevisst. Styler håret bakover for å skjule det lille hullet jeg har bak i kranen min.

Tipper innen 1-2 år, så er det ikke flere hårstrå, før det er et fult hull.


Tiltak:

Jeg kommer kun til å innta "de tre hellige" midlene;

Propecia finastrid
Mino foam(ikke tilhenger, da det gir grå aktig hår og håret føles veldig stivt)
Ketakonozol(shampoo og Balsam)

Grunnen til kun de tre hellige er vel mest pga praktiske hensikter. Jo mer, jo vanskeligere er det å følge.

Laster opp bilder veldig snart.

Har time hos legen ang propecia, får håpe det går bra.
 

Finasteride

Supermoderator
Lykke til. Kjenner meg igjen i din situasjon. Hadde jeg ikke ignorert hårtapet til det ble avansert hadde jeg hatt full manke i dag. Nå må jeg leve med tynt hår. Familiehistorikken er ikke på din side, så her gjelder det å komme seg på behandling asap som du har forstått.

Blir spennende å se bilder for å se hvor du er i dag før behandlingen starter for fult.
 
Sist redigert:

Jens86

Administrator
Lykke til! Det er aldri for sent. Og om du skulle ende med lite effekt så kan du hvertfall vite at du gjorde det du kunne :)
 

Hentesveis12

Nytt Medlem
Fikk idag avslag fra hudlegen om resept på finasteride.... Dette var ikke fastlege, men hudlege.

Da var 1000kr kastet bort!! For noe TULL!!
 

Hentesveis12

Nytt Medlem
Startet på mandag med "de tre hellige"

Ingen bivirkninger!

Etter at jeg har påført foamen(minoxidil) så ser det ut som jeg bruker skokrem i håret. Utrolig rar kontekst på håret det gir.

Jeg har kun påført det i vått hår, det kan hende det har noe med det å gjøre. Tanken var vått hår skulle hjelpe å få minoxidil ned i hodebunnen lettere. Skal prøve tørt hår å se hvordan det går.

Bilder: Som nevnt over, så ser håret mitt ikke rent ut etter at jeg har tatt på foam, vurderer å skinne alt kort. Dette er noe jeg må tenke på i et par dager. Aldri vært skinnet...
 

Finasteride

Supermoderator
Hvor langt har du håret nå @Hentesveis12?
Påfør i tørt eller håndkle tørt hår. Vått hår blir hvertfall mislykka med foam. Men håret blir litt stivere og gråere med foam. Har du lengde kan du forsøke Minoxidil Lotion med pipette slik at du kun påfører hodebunn. Hvis du har lengde nok til å skjule Minoxen skal jo dette gå greit, men kort hår er foam best på syns jeg.
 

Hentesveis12

Nytt Medlem
Kort på sidene og langt midtpå, 5cm +/- .

Jeg tørket først med håndkle ja, der og da var det ikke noe problem, men når foamen tørker. Kan hende jeg tok litt for mye også. Finner nok balanse på det snart.

Jeg kan ikke bruke gelen, da den bruker lang tid på å tørke og jeg dusjer hver morgen før jobb og er ute innen 20 min fra dusjen.
 

Finasteride

Supermoderator
Ahh, da tror jeg foam er perfekt for deg. Måtte stå opp 2 timer før jeg skulle på jobb med "lotion" versjonen av Minoxidil, for så å halvsove mens det tørket. Så anbefales egentlig ikke pga. den lange tørketiden, og det synes veldig godt om man har kort hår. En annen grunn til at jeg slutta var at den irriterte hodebunnen. Har noen flasker stående som jeg vurderer å kaste.
 

Finasteride

Supermoderator
Morgen og noen timer før leggetid. Av og til en ekstra dose midt på dagen.

Men jeg er en av de som egentlig aldri har hatt noe særlig resultat av Minoxidil. Kun brukt det i tillegg til Finasterid for å stoppe mer hårtap så jeg slipper flintskalle. Men hvis det snart kommer noe sikkelig på markedet så er jeg klar for testing.
 

Topp