• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Hjemme-behandling mot hårtap, effekt i noen studier, bivirkningsfri - hva tenker du? LLLT, Hairmax

huffbrim

Meldem
Laser brukes i hudbehandling, og det er veletablert. Og nå brukes det for vekst av hår. Hva tenker du om dokumetasjonen. Ser på Wikipedia at pendelen har svingt fra nay til yay.

LLLT has been studied as a treatment for hair loss; a review in 2012 found little evidence to support the use of lasers to treat hair loss.[44] A 2014 review found tentative evidence for benefit for lasers,[45] while another 2014 review concluded that the results were mixed, had a high risk of bias, and that its effectiveness was unclear.[46] A 2015 review found tentative evidence of benefit,[47]. Additionally, a 2017 review of clinical trials found 10 of 11 trials reviewed "demonstrated significant improvement of androgenic alopecia in comparison to baseline or controls when treated with LLLT."[48]

I Norge markedsføres det av hairmax i Stavanger (PERMAR HAIR AS), og koster 10.850 kr for den billige versjonen, og 23.000 kr for den dyre. De reklamerer med 100 % fornøyd-garanti. Det er vel og bra, men leser man litt ned på siden står det at den er gyldig i 14 dager. Lite hår kan vokse på 14 dager. Så den garantien er hul. Særlig tatt i betrakning at man uansett har 14 dagers returrett når man kjøper over nett.

Med det forbeholdet at jeg ikke har dykket i studiene på LLLT, blir jeg skeptisk når det er negativ effekt først, så blandede resultater og så positive. Og på andre forum er det stort sett tommelen ned:

Jeg er litt forundret over at den kjente og anerkjente kirurgen Marwan er en av mange distributører:
Mulig at jeg tar feil, men jeg er tvilende til at det virker. Hvis jeg har tid og overskudd kan jeg alltids lese studiene, men hvis andre er interessert nok til å dykke i dette, er det fint å høre hva dere tenker.

Topp