• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

HT for kvinner

Havfruen

Nytt Medlem
Hei, jeg har planlagt HT hos Skandinavisk hårinstitutt den 18 desember. Jeg har "female pattern hairloss" med viker og høyt hårfeste. Jeg er fortsatt i tvil og savner erfaringer fra kvinner. Ikke minst på hvordan tiden rett etter operasjonen vil være og hvor lenge man vil se "rar" ut. Er det noen som har erfaringer de vil dele med meg?
 

Amanda

Nytt Medlem
Hei, kvinne her. Jeg har ikke våget å gå igjennom HT, men ser frem til din erfaring om du tar det skrittet. Jeg bruker "hårtopper", en slags tupe med klips som man fester til eget hår. Det funker for meg. Lykke til om du tar sjansen:)
 

Havfruen

Nytt Medlem
Hei, ja jeg er nervøs. Har brukt hårtopper selv, kjøpt hos spesialister. Men hatt noen "nestenulykker" med de og det er jo noe styr om man danser, bruker lue og tilsvarende. Men ser for meg 6 mnd nå der jeg kommer til å se helt koko ut. Det er det verste..
 

Amanda

Nytt Medlem
Du er tøff som tørr, i tillegg er det jo ganske dyrt og ikke sikkert håret kommer permanent tilbake heller. Men krysser fingrene for at du lykkes! Hvor har du tenkt å få det gjort?
Håper du holder oss oppdatert
 

Havfruen

Nytt Medlem
Hei, har akkurat hatt lang samtale med legen på Skandinavisk hår institutt. Hadde mange spørsmål og han beroliget meg. Så jeg kommer til å gjennomføre det. Det blir vist permanent så lenge man følger regler og rutiner på hygiene etterpå.
 

Amanda

Nytt Medlem
Så bra at du fikk gode svar! Fikk du forhørt deg om pris?
Ja, det har du rett i, man bruker jo mange penger på hår i utgangspunktet.
 

Havfruen

Nytt Medlem
Jeg fikk tilbud om "bra pris" om jeg kunne ta en avbestilt time. Fikk time rett før jul og slo derfor til. 59 000 for viker og hårlinje. Noen som vet om dette er en grei pris?
 
Hei våres avtale klinikk i Istanbul utføre også HT på kvinner, hvis det ønskes legger jeg gjerne bilder opp og opplysninger. Vi har planlagt gruppereise i mars 2023
 

Amanda

Nytt Medlem
Jeg er en som selv har tatt HT i Istanbul. Og etter bra resultat har valgt å inngå i en samarbeide med klinikken. Skrev det lun får å hjelpe
Ok. Er du kvinne? Siden jeg har diffust hårtap , så er det vel ikke lett med HT. Men du kan selfølgelig høre, selv om det ikke blir aktuelt for meg å reise til Tyrkia for å utføre det.
 
A

Astri Vik

Hei har du prøvd Diane p-piller. De har anti androgener og stopper mannlig håravfall. Har brukt dem selv i 20 år og de har virket bra.
 

Topp