• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

HT hos Masterklinikken (1200 grafts runde1)

nordmann123

Nytt Medlem
Dag 0: 1200 grafts hos MK. God opplevelse. Bedøvelsen var noe smerter men det skal man tåle. Ellers en det knasking når sekkene dras ut (fordel med ørepropper hvis du er sensitiv). Å sette inn igjen var en lek. Synes tettheten ble bra?

Vedlegg

Ekorn

Meldem
Er det virkelig hele 1200 grafts du fikk? Hos meg ble det bekreftet 870 grafts, men i speilet hjemme hos meg kunne jeg telle i underkant av 300 grafts. Betalte kr.58.000.- for dette.

nordmann123

Nytt Medlem
Er det virkelig hele 1200 grafts du fikk? Hos meg ble det bekreftet 870 grafts, men i speilet hjemme hos meg kunne jeg telle i underkant av 300 grafts. Betalte kr.58.000.- for dette.
Legene telte i overkant av 1200 grafs. Fikk du bekreftet av legene hos MK 870 grafts? Det interessante for min del er hvor mange som faktisk kommer ut, noe jeg forventer svar på om 6-12mnd. Nå er det jo mange færre som synes, men jeg ser at det kommer stadig nye ut, mens andre faller av.

Hvor lenge siden er det du tok operasjonen og når telte du 300 grafts?

Ekorn

Meldem
Fikk behandlingen i fjor.

Legen sa til meg rett før transplantasjonen om at han estimerte 800 grafts til begge vikene. Jeg tenker det kan være at de virkelig tok ut 870 grafts hos meg og telte disse single dobble, tripple, quadruple grafts for å få bekreftet til stor behandling kr. 58000.-, men at de så plantet inn 250-300 grafts hos meg for så å kaste bort de resterende 600 grafts i avfall. Ringte Masterklinikken om dette, der de sa at legen tok ut 870 og skal ha satt dem inn, men at det kunne hende at 30 grafts ble kassert i søppla. Hvis det er tilfelle at de droppet bort 600 grafts fra å sette dem inn igjen, så er det et stort tap av hårsekker man kunne ha brukt videre til å tette inn til annen behandling. Telte disse noen dager etter operasjonen og allerede shedding etter er utelukket, fordi det er glatt og sunn hud mellom disse grafts hos meg. Så er tettheten på mitt bilde den samme som hos deg fra ditt dag 0 bilde.

Sist redigert:

Topp