• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hvilket Biotin kosstilsskudd bør jeg prøve?

PåpasseligeOla

Nytt Medlem
Hvilket Biotin kosstilsskudd bør jeg prøve? Jeg ønsker å bevare mitt nåværende hår, også ønsker jeg å få igjen håret.
Jeg vet at ikke all forskning støtter teorien om at Biotin kan føre til gjenveksten av hår, men jeg vil da likevel prøve Biotin.
Selv vurderer jeg sterkt å kjøpe et biotin kosstilsskudd fra Solgar.

• Finasteride

Supermoderator
    Mange vil nok påstå at biotin ikke har noe med hårtap å gjøre, men det kan likevel være du har mangel på biotin og opplever økt hårtap som følge av dette. Vil råde deg til å sjekke dine vitamin og mineralverdier hos lege før du behandler dette, for å unngå å komme i ubalanse som også kan føre til hårtap. Kanskje har du for mye jern i kroppen også, dette er ting du bør få sjekket hos lege, spesielt hvis du opplever diffus tynning av håret i tillegg til vanlig hårtap. Biotin påvirker vel både negler og hår hvis jeg ikke husker feil, så hvordan er neglene dine?

PåpasseligeOla

Nytt Medlem
    Mange vil nok påstå at biotin ikke har noe med hårtap å gjøre, men det kan likevel være du har mangel på biotin og opplever økt hårtap som følge av dette. Vil råde deg til å sjekke dine vitamin og mineralverdier hos lege før du behandler dette, for å unngå å komme i ubalanse som også kan føre til hårtap. Kanskje har du for mye jern i kroppen også, dette er ting du bør få sjekket hos lege, spesielt hvis du opplever diffus tynning av håret i tillegg til vanlig hårtap. Biotin påvirker vel både negler og hår hvis jeg ikke husker feil, så hvordan er neglene dine?
    Takk for et meget godt svar. Jeg har et sunt og varierte kosthold som blant annet innebærer at jeg spiser ett egg nesten hver dag. Det er jo en del biotin i egg, så jeg får nok i meg nok biotin. Jeg tar ekstra jerntilskuddd (av andre grunner enn hårtap), så det er mulig at jeg har litt for høye jernverdier ja. Neglene mine vokser i vanlig fart, men jeg har enkelte hvite flekker på neglene hvis det skulle ha noe å si.

Topp