• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hvor kan jeg få målt DHT?

helen

Nytt Medlem
Jeg startet plutselig å miste en betydelig mengde hår for ca 3 måneder siden. Hver dag blir bare værre. Jeg er bekymret for at DHT verdiene mine er for høye, og har bedt legen min om hjelp til å få målt dette. Men har vet ikke, og bryr seg heller ikke nok til å henvise meg til noen som kan. Hans anbefaling er å bare "la det ligge", og ta tida til hjelp. Er det noen som vet hva slags fagperson som kan hjelpe meg med å få målt DHT? Gjerne spesifikk henvisning til noen som befinner seg i Trondheim.

• Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Jeg startet plutselig å miste en betydelig mengde hår for ca 3 måneder siden. Hver dag blir bare værre. Jeg er bekymret for at DHT verdiene mine er for høye, og har bedt legen min om hjelp til å få målt dette. Men har vet ikke, og bryr seg heller ikke nok til å henvise meg til noen som kan. Hans anbefaling er å bare "la det ligge", og ta tida til hjelp. Er det noen som vet hva slags fagperson som kan hjelpe meg med å få målt DHT? Gjerne spesifikk henvisning til noen som befinner seg i Trondheim.
    hei, hos kvinner kan hårtapet ofte være en forbigående prosess og man skal ikke se bort ifra at det vil gå seg til etterhvert. Hårtapet ditt kan skyldes stress, jernmangel, hormonbalanse med mere. Jeg har ingen erfaring med leger i Trondheim, og kan derfor ikke anbefale noen. Men om du ønsker å få målt østrogen, testosteron, vitaminer i kroppen, så vil jeg anbefale en privat time hos en hudlege i og med at din fastlege ikke var behjelpelig. Og på forhånd fortelle at du opplever hårtap og ønsker å få målt dine DHT-verdier. Jeg ser at det er en klinikk som heter Trondheim Hudlegesenter. Om det er en privat klinikk eller ikke, det vet jeg ikke. Men det går an å ta en telefon dit. En hudlege vil nok finne ut hvorfor du opplever hårtap, og kanskje får du beskjed om å ta jerntilskudd. Eller tilskudd av østrogen. Jeg vet ikke, men det hadde vært flott om du gir en tilbakemelding her om du velger å ta turen til en hudlege. Slik at andre kan få vite hva som var skyld i ditt hårtap og hva som eventuelt blir gjort framover.

Topp