• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hvor kort kan man klippe etter FUE-hårtransplantasjon?

huffbrim

Meldem
Hvis man har tatt FUT, så har man mer arr. Men ved FUE, hvor kort kan man klippe håret i donor-området, uten at det synes at man har donert hår? Tenker nå antall millimeter med hårklippemaskin.
 

Reidar

Meldem
Hvis man har tatt FUT, så har man mer arr. Men ved FUE, hvor kort kan man klippe håret i donor-området, uten at det synes at man har donert hår? Tenker nå antall millimeter med hårklippemaskin.
jeg hadde FUE for 16 dager siden. De shavet alt av håret mitt da. Ser ikke FUE arrene lenger. For å være ærlig, ser jeg ikke dottene selv om jeg tar bort håret. Hadde 2000 grafts transplant i Belgia.
 

Jonatan

Meldem
Mens jeg, fire år etter transplantasjonen ved Masterklinikken, har tydelige og stygge merker, i form av ujevnt hår og til og med bare felt. Attpåtil har håret i de hakkete donorfeltene blitt grått. Trist.
Men bra at noen er fornøyd! :)
 

Reidar

Meldem
Mens jeg, fire år etter transplantasjonen ved Masterklinikken, har tydelige og stygge merker, i form av ujevnt hår og til og med bare felt. Attpåtil har håret i de hakkete donorfeltene blitt grått. Trist.
Men bra at noen er fornøyd! :)
Den beste jeg kunne finne ut ifra egen leting på nett var Dr. Bisanga i Belgia. Jeg har forstått det slik at han er meget dyktig på naturlig og dense packing hårlinjer. Tenkte at når man tar hårtansplantasjon så er det høyere sannsynlighet for at det blir mislykket fremfor suksess. Så valgte den beste (utifra det jeg kunne finne). Kostet meg 80 000 for 2000 hair grafts, virker som er samme pris på Masterklinikken også. Du kan prøve å kontakte han og få fikset donorfeltet ditt og håret. Kjipt at det skulle skje.Tok du FUE eller FUT? Jeg vet det er mulig å ta bodyhair og dekke til donorfeltet også.
 

Jonatan

Meldem
Den beste jeg kunne finne ut ifra egen leting på nett var Dr. Bisanga i Belgia. Jeg har forstått det slik at han er meget dyktig på naturlig og dense packing hårlinjer. Tenkte at når man tar hårtansplantasjon så er det høyere sannsynlighet for at det blir mislykket fremfor suksess. Så valgte den beste (utifra det jeg kunne finne). Kostet meg 80 000 for 2000 hair grafts, virker som er samme pris på Masterklinikken også. Du kan prøve å kontakte han og få fikset donorfeltet ditt og håret. Kjipt at det skulle skje.Tok du FUE eller FUT? Jeg vet det er mulig å ta bodyhair og dekke til donorfeltet også.
Takk for tips, Reidar! Jeg tok FUE.
 

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
Men ved FUE, hvor kort kan man klippe håret i donor-området, uten at det synes at man har donert hår? Tenker nå antall millimeter med hårklippemaskin.
Det er som å spørre hvor langt et tau er! :) Først og fremst dannes det alltid arr ved FUE da det er et kirurgisk inngrep. På en god klinikk er de imidlertid ikke synlige for det blotte øye.

Det er ingen standard når det gjelder FUE, men det er opp til hver enkelt lege å velge teknologi og ekstraksjonsmetode. Hos BHR har vi vårt utprøvde mønster der vi starter på den ene siden av hodet og jobber oss rundt til vi har det antallet transplantasjoner vi trenger. Dette resulterer i et spredt nedslagsfelt hvor vi etterlater nok hårsekker igjen til at donorområdet kan gro godt og ikke forhindre nye intervensjoner senere. En annen fordel med vårt ekstraksjonsmønster er at pasienten kan ha en veldig kort frisyre uten tegn til overekstraksjon.

Noen andre klinikker kan velge å trekke ut kun på baksiden av hodet da det er teknisk enklere. Sammen med dårlig planlagte mønstre kan det skape overutvinning. Da er en FUE garantert synlig – uansett hvor usynlig den ble markedsført som.

Jeg legger ved et pasientbilde med kort hår i donorområdet.

Se hele casestudien her: http://bhrscandinavia.blogspot.com/2022/02/dr-bisanga-bhr-clinic-2609-fue-0-5.html
 

Vedlegg

Jonatan

Meldem
"Noen andre klinikker kan velge å trekke ut kun på baksiden av hodet da det er teknisk enklere. Sammen med dårlig planlagte mønstre kan det skape overutvinning. Da er en FUE garantert synlig – uansett hvor usynlig den ble markedsført som." - og det var dessverre hva jeg opplevde....
 

Reidar

Meldem
"Noen andre klinikker kan velge å trekke ut kun på baksiden av hodet da det er teknisk enklere. Sammen med dårlig planlagte mønstre kan det skape overutvinning. Da er en FUE garantert synlig – uansett hvor usynlig den ble markedsført som." - og det var dessverre hva jeg opplevde....
Beklager at operasjone var helt mislykket for deg. Jeg tok fue hos bisanga for ca 5 måeneder siden. Jeg har godt syn og klarer overhodet ikke å spotte noen fue arr fra donorområdet. Har du tenkt på noen nye klinikker om du tar ny hårtansplantasjon?
 

Jonatan

Meldem
Hei, Reidar. Nei, det har jeg ikke. Jeg tenker at det ikke er aktuelt med noen ny transplantasjon ettersom donorområdet da vil bli enda mer uttynnet og stygt.
 

Reidar

Meldem
Hei, Reidar. Nei, det har jeg ikke. Jeg tenker at det ikke er aktuelt med noen ny transplantasjon ettersom donorområdet da vil bli enda mer uttynnet og stygt.
OK forstår. Vet det er mulig å ta FUT og legge til kroppshår (fra bryst og skjegg) der hvor du har fue arr/utynnende områder. Fikk høre at mange av Bisanga sine pasienter var folk som hadde mislykkede operajsoner tidligere som måtte korrigeres av ham. Men forstår hvor kjipt det er for deg.
 

Topp