• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hvor lenge fungerte propecia for deg?

Reidar

Meldem
Hei!
Lurer på hvor lenge dere har brukt Propecia (finasterid) og har det vedlikeholdt håret ditt? Hvilken norwoodskala var fedrene dine på mors-og farsiden?

Jeg har selv brukt finasterid 1.25mg i 7 år. Synes det har vedlikeholdt håret rimelig greit, men ikke fått noe særlig gjennvekst. Jeg vet at jeg arver fra min fars side som var nordwood 7. Så det jeg lurer på er om man kan ha genetisk arveannlegg for nordwood 7 samtidig som man ikke har for aggressivt hårtap ? Bruker også forresten Minoxidil , dermaroller, laserhjelm. Prøvde også avodart i 9 måneder 2 ganger i uka uten noe effekt.

huffbrim

Meldem
Jeg ser at minoxidil skal fungere bare et par år. Men slik jeg har forstått det, så fungerer finasterid så lenge du står på det. Og har du stått på det i 10 år, og så slutter, så vil du ikke miste voldsomt med hår, som om du aldri har brukt finasterid, men bare miste hår i alminnelig tempo for den alderen du er i.

Vet ikke hvor nyttig svaret er, da du ber om personlige erfaringer.

Reidar

Meldem
Jeg ser at minoxidil skal fungere bare et par år. Men slik jeg har forstått det, så fungerer finasterid så lenge du står på det. Og har du stått på det i 10 år, og så slutter, så vil du ikke miste voldsomt med hår, som om du aldri har brukt finasterid, men bare miste hår i alminnelig tempo for den alderen du er i.

Vet ikke hvor nyttig svaret er, da du ber om personlige erfaringer.
Jo takk :)

Topp