• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hvordan sortere objektive innlegg og riktig informasjon når medlemmene er anonyme?

LissM

Nytt Medlem
Jeg vil først si at det er veldig fint å finne et forum hvor alle som vurderer behandling for hårtap kan få råd og utveksle erfaringer.
Jeg har noen spørsmål i forbindelse med at jeg nå jobber med et tilbud på digital bistand til en av aktørene (Masterklinikken) som tilbyr hårtransplantasjon. Å undersøke markedet og faglig styrke, erfaring og kompetanse er en del av mine forberedelser. Jeg jobber med digital kommunikasjon og markedsføring.
I den forbindelse er det naturlig å undersøke bransjens ledende aktører. Når jeg følger lenkene i dette forumet, til de som omtales oftest på forumet, stiller jeg spørsmålstegn til den informasjonen som oppgis fra enkelte aktører i egen markedsføring. Medicura hevder å være størst i Norge på hårtransplantasjon. Når jeg sjekker på proff.no finner jeg at de hadde en omsetning i 2021 på 788000, Poseidon omsatte for 6.9 millioner, og Skandinavisk Hårinstitutt for 6.9 millioner, mens Masterklinikken som jeg er i innledende dialog med omsatte for 25 millioner. Hva kreves for å kalle seg størst? Er ikke det omsetningen som reflekterer at flest har valgt ditt selskap? Eller hva?
Jeg lurer også på om dette er et sted hvor klinikkene opererer med anonyme profiler for å markedsføre egne tjenester? Jeg har funnet flere innlegg hvor jeg stiller spørsmålstegn ved innleggets objektivitet. Min potensielle kunde deltar ikke i dette forumet, noe jeg vil vurdere å anbefale, men da er det viktig for meg å forstå hvem som er medlemmer her og hvorvidt leverandører opptrer anonymt. Og om det er greit at klinikkene uttaler seg og gir råd her?
Jeg støtter et forum for erfaringsutveksling mellom medlemmene, men ønsker å vite om også leverandører opptrer i forkledning på dette forumet. Jeg setter pris på seriøse svar, og lurer på om andre har reagert på avsendere av anbefalinger her? Med anonyme medlemmer er det ikke så lett å skille klinten fra hveten.

Mann35

Nytt Medlem
Syntes det bare er irriterende å lese gjennom salgsannonser hele tiden her inne. Noen ganger virker det mer som en salgsside. Men virker som alle fleste hvertfall forteller hvilken klinikk de jobber for. Ønsker heller å høre erfaringer fra folk som har besøkt klinikkene. Når det gjelder masterklinikken, er jeg overbevist om alle de negative responsene stemmer.
Mvh.

Finasteride

Supermoderator
@LissM Har ikke erfart det som et stort problem. Ved et søk på forumet kunne jeg ikke finne at Medicura påstås å være størst på HT i Norge. Klart det er en liten sjanse for at man kan feilinformere under anonymt navn, men feilinformasjon finner man også på sosiale nettverk som facebook o.l. med navn. De fleste her er her for å søke råd, hjelpe andre og holde seg oppdatert. De fleste klarer å skille ut feil informasjon etter å ha lest endel poster. Brukere som kun skriver positivt om f.eks. en klinikk vil ikke virke troverdige. Grunnen til at de fleste her er nettopp anonyme er at hårtap er et tabu tema for mange, det er ikke kult å bli møtt av venner som har lest innlegg du har skrevet her som ikke befinner seg i en slik situasjon, eller f.eks. innkallelse til et jobbintervju, der en god bakgrunnsjekk ser at hårtap er et tema der du er spesielt berørt psykisk av.

Reidar

Meldem
Jeg tok nylig en hårtransplantasjon, men har undersøkt i nå ca 5 år før jeg følte meg komfortable med riktig klinikk. Jeg passet alltid på å sjekke at kirurgen/klinikken var del av American Hair Loss Association. Sikkert mange gode leger som ikke er medlemmer av denne organisasjonen, men her er det ivhertfall klare rammer/prosedyrer for hvordan klinikkene skal gå frem for å ivareta pasientens beste. Noe av det viktigste med hårtransplantasjon er at pasinten ikke skal føle smerte, stor overlevelse på hårsekkene og at det skal se naturlig ut og ikke kunstig ut etc.

Topp