• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Ketoconazol 2% 2 ganger i uken?

Ekorn

Meldem
De første 4 ukene skal det anvendes 2 ganger i uken, deretter profylaktisk 1 gang i uken mot sopp osv. Utenom normal bruksområde brukes det til å redusere DHT rundt hårsekkene.

Er det skadelig å anvende Fungoral 2 ganger ukentlig i tidene utover 1 måned? Nedenfor linker jeg til en ikke jallaside som anbefaler 1-2 ganger Ketoconazole 2% i uken mot androgenetisk hårtap .

qardasim

Nytt Medlem
Personlig bruker jeg den hver andre dag (har brukt den i 3 uker), men vurderer å redusere antall ganger etterhvert. Kanskje 2 ganger i uken. Jeg føler 1 gang i uken er for lite for meg i å med at jeg begynner å klø igjen ganske fort.

Jeg har ikke hørt at overdose av ketoconazol skal være farlig på noe vis. Står f. eks her. Jeg er ingen ekspert og alle er forskjellige.

Jens86

Administrator
Jeg vet ikke, men det jeg kan si er at testpersonene i studiene som er gjort på ketokonazol og hårtap har brukt det mye oftere enn 1 gang per uke. Mange brukte det daglig over lang tid.

Selv bruker jeg det litt av og på, kanskje 2 ganger i uken i snitt, noen ganger oftere.

Topp