• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Kun de tre store

Jojojo

Nytt Medlem
Hei.
syns det er mye fokus på ht nu før tia. Er det noen som bare behandle seg med de 3 store og er fornøyd med det? Gjerne hvordan de opplever effekten og resultat?

DelvisSkallet

Aktivt Medlem
jeg brukte kun topisk Minodixil i starten , det ga lite effekt, så prøvde jeg Minodixil og litt dermaroller/nålerulle og det ga en meget bra resultat, jeg tror pga Minodixilen trenger ned i huden bedre. (Her må du være forsiktig og vente et døgn og ikke spraye på noe etter du har punktert huden).

Minodixil innheholder kjemikalier som kan gi nedsatt hjerte-kapasitet hvis dette kommer i blodet. (jeg var uforsiktig en periode og måtte legge meg ned på et busstopp , mens alle sto omkring og lurte om de skulle ringe ambulanse, og hjertet jobbet som en gal ...)

Det var uansett et område på kronen som jeg tror hårsekkene er "døde" etter mange år med inaktivitet. Det er som kjent ingen medisiner som kan "lære" hårsekker å vokse.

Jeg besluttet da og gå for en HT , og fortsette med Minodixil + Finasteride (nettopp startet), så jeg kan ikke uttale meg om Finasteride enda. Jeg kommer nok til å tenke litt i fremtiden , bruke disse for å prøve å bevare også for donor hår hvis dette blir aktuelt.

Har også tenkt litt på å ta Finasteride som tabelett, det skal gi et mer helthetlig og bedre resultat hevder noen.

Sist redigert:

Topp