• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Legetime på nett (resept på finasterid)

Finasteride

Supermoderator
Noen som har benyttet seg av løsningen KRY (kry.no) ?

Står dem kan hjelpe til med bl.a. "håravfall ".

Erfaringer, negative/positive ? Vurderer å fornye resept her istedenfor å gå til fastlege.
 

kojak

Nytt Medlem
Hei, jeg hadde time i dag på nettjenesten digilege.no - i løpet av noen minutter fikk jeg e-resept på finasterid 5mg tabletter for mer enn ett års forbruk. Skal hente på apoteket i ettermiddag. Enkelt og greit :)
 

kojak

Nytt Medlem
Jepp, hentet 100 tabletter på apoteket nettopp - dvs 400 dagers forbruk for 380 kroner. Syntes dette var veldig grei måte å ordne det på. Sparte meg for tiden det tar å dra fra jobb til lege og tilbake til jobb igjen, det ville tatt minst 1,5 til 2 timer :)
 
1

123nedpåkne

Når det gjelder fornying av resept, trenger du da å møte opp hos legen? Jeg bruker bare å ringe legekontoret, så ordner de det. Har gått på Propecia i 6 år.
 

Bf1996

Nytt Medlem
Brukte Digilege.no for en uke tilbake. Veldig profesjonelt og fint system de har laget. Legene tar deg god i mot og hjelper deg med å reflektere om finasteride er det riktige valget. Angrer bare på én ting, at jeg ikke oppsøkte de før. Jeg dro til fastlegen min 5 ganger uten at hun ønsket å skrive det ut etter lite kunnskap om medikamentet!
 

George7

Meldem
Mye bedre effekt. 99% sjanse for å stoppe håravfall kontra 85-90% ved finasteride. Overlegent når det kommer til gjenvekst og tykning av hår og. Negative er at det er en del dyrere og høyere sjanse for bivirkninger.
 

Bf1996

Nytt Medlem
Hmm, kan man tenke seg at det vil være som om du øker dosen med finasteride. Da vil jo dht nivået bli lavere, det koster mer for du vil trenge flere pakker i året og bivirkningene er større?

Uansett så anbefaler jeg Dr. Mads Istre hos digilege.no han skriver helt sikkert ut dette også. Hold meg veldig gjerne oppdatert! :)
 

Topp