• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Mann 25 i startfasen.

Jernbane_viker

Nytt Medlem
Har det siste året merket at håret har blitt tynnere på kronen og rundt vikene. Det plager meg ikke stort, men om mulig ønsker jeg å få tilbake tykkelsen.

Har vært hos Sten Thure på MK for en god samtale. Fikk tips om å drøfte Finasterid og Minoxidil i tablettform hos fastlegen. Det blir neste steg videre for meg.

Har andre her inne opplevd gjenvekst og at det har "tettet seg" med nevnte legemidler?

Vedlegg

100xp

Meldem
Har ikke testet noen av disse produktene i tabelett form. Håper du oppdaterer her så man kan se hvilken fremgang du har

Jernbane_viker

Nytt Medlem
Hei igjen.

Her kommer en oppdatering etter 6 måneder. Min rutine har vært forholdsvis enkel:

Finasteride 1,25 mg annenhver dag. Fungoral en gang i uken og Nisim shampo /balsam ellers.

Har ikke merket nevneverdige bivirkninger.

Jeg opplevde ganske kraftig shedding etter ca 4 uker. Den vedvarte til ca 4 mnd. Det positive er at hår som har falt ut er i området rundt kronen og vikene. Noe som tyder på at Fin iallefall virker på kroppen. Gjenvekst av det mistede håret blir mer interessant..

Jeg både ser og føler at håret mitt ellers virker sterkere og ser mer friskt ut.

Kommer med ny oppdatering om nye 6 mnd.

Vedlegg

Topp