• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Min erfaring hos Smile hair Clinic, Istanbul.

Solviik93

Meldem
Da var dagen endelig kommet. Sitter nå på hotellrommet etter min behandling hos Smile hair Clinic i Istanbul.

Operasjonsdagen var i dag, 13.11. så fremdeles noen få steg igjen før jeg får reise hjem, men så langt har det gått helt greit. Personellet er dyktig og hjelpsom, du får skyss til og fra flyplass/hotell/klinikk. Min operasjon gikk overraskende kjapt på ca 4t. Mest sannsynlig fordi jeg bare tok 1750 graphs, og kun i front området.
Betalte totalt 2530€, fordi jeg valgte med alternativ ozone behandling. Gold package hos Smile er vanligvis 2390€.

Skal jeg nevne noe om selve inngrepet er det kun at lokalbedøvelsen på de hårene du skal flytte på, altså de i bakhodet, var noe dritt. Ganske grei 8/10 på smerte-skala akkurat den der, ellers relativt smertefritt.

Jeg har alltid hatt relativt tykt hår, men noe høy panne og gradvis økende viker med årene. Dette har forsåvidt stått stille etter jeg startet med finasterid i 2021.
Legger ved noen bilder hvordan håret mitt var, både stylet og ustylet, og progresjonen fremmover.

DAG 1

Vedlegg

Solviik93

Meldem
hvor mange personer var aktive under operasjonen , var noen av dem lege?
Var 2 personer som tok part i selve operasjonen, ingen av dem lege. Hun som var desidert mest aktiv under hele operasjonen var sykepleier, og hadde gjort denne form for operasjoner i 8 år, nesten daglig.

Legen kom innom regelmessig for å se over arbeidet, men virket mest som han kom for å rose arbeidet, så ut som han hadde full trust til teamet sitt.

Solviik93

Meldem
DAG 2

Ble en litt spesiell tur på klinikken i dag. Skulle i utgangspunktet bare ta en sjekk og vask, men endte opp på operasjonsbordet en gang til, fordi legen som undersøkte den nye hårlinjen min var ikke helt fornøyd.

Hadde orginalt satt inn 1750 graphs, men endte opp med rundt 2000 etter inngrep nr 2. (De høsta og la inn ca 200 nye for å fylle ut) (Ingen ytterlige kostnader)

Det er godt å se at de går den ekstra mila for at kundene skal bli fornøyd! Det settes stor pris på.

Bildene er etter dagens inngrep.

Vedlegg

Solviik93

Meldem
DAG 4

Smile har tatt kontakt i dag for å ta en post-op check. Regner med dette er vanlig hos de fleste seriøse klinikker.
Ellers er det lite å klage på, begynt å lage seg en skorpe i og rundt grafene. Her har vi fått streng beskjed om å vaske de forsiktig (tappe) med lotion og shampo man får med seg etter operasjonen. Dette skal gjøres x1 per dag i 1 mnd.

Fikk også en Saline spray solution som man sprayer over graphene hver time, dette skal gjøres i alle våkne timer av døgnet helt til flasken er tømt, så er jo litt å passe på.

Vedlegg

N

Nico

Takk for at du deler! Skal ned i slutten av November. Har gått for Gold pakken. Har du evt noen tips til turen? Noen spesifikke du tenkte at var ekstra flinke/evt burde holde seg unna. Burde jeg spørre om å bli behandlet først på dagen eksempelvis!?

Solviik93

Meldem
Takk for at du deler! Skal ned i slutten av November. Har gått for Gold pakken. Har du evt noen tips til turen? Noen spesifikke du tenkte at var ekstra flinke/evt burde holde seg unna. Burde jeg spørre om å bli behandlet først på dagen eksempelvis!?
Ness, vanskelig å si. Jeg ble behandlet tidlig på dagen sammen med sikkert 10 andre. Det er et stort bygg, mange ansatte, så hvem du får er nok helt tilfeldig.
Tror de fleste der har mye erfaring, og en lege kommer innom regelmessig for å sjekke at alt er i orden.

Solviik93

Meldem
Viktig å tenke ut hva man ønsker før man går inn, slik at du kan komme med konkrete svar når han spør deg om det og tegner på den nye hårlinja di.

Legen vil såklart komme med anbefalinger bygd på din nåværende alder, hårsituasjon, hodeform osv.

Nico

Nytt Medlem
Takk for svar! Hvordan er det med selve operasjonen. Er det flere «pasienter» i samme rom? Eller var du alene i et rom med de 2 teknikerne som utførte operasjonen?

Solviik93

Meldem
Takk for svar! Hvordan er det med selve operasjonen. Er det flere «pasienter» i samme rom? Eller var du alene i et rom med de 2 teknikerne som utførte operasjonen?
Var alene på eget rom med 2 teknikere ja. Operasjonen er klart ikke noe luksuss SPA opplevelse. Det er sikkert typ 20-30 stikk med lokalbedøvelse som skal inn i hodet ditt, både på framside og bakside. Disse var ikke spesielt behagelig, men overkommelig. Denne prossessen tar drøyt 3-5 min. Etter det hører man bare lyder av hud og div som blir skjært i, men føler ingenting. Det kjennes ut som du har på deg en stor hjelm, fordi du føler ikke engang at hodet er borti "puta" man ligger på, så bedøvd er du. Er en veldig rar følelse o_O

Men alt i alt, ikke noe man ikke kommer seg gjennom. Det er helt normalt å være nervøs, man får også spørsmål om xanax, noe jeg vil anbefale deg å takke ja til dersom man er den litt nervøse typen. Denne gjør at du blir litt sløv og apatisk, noe som er langt bedre enn å være engstelig og/eller panisk ;)

Solviik93

Meldem
DAG 8

Lite nytt å melde, kan snart begynne å sove slik jeg vil, ettersom rurene er i ferd med å falle av. Jeg tok ganske mange graphs på et relativt lite område, så alt ble nesten samlet til en stor rur i stedet for mange individuelle små, som jeg ser mange andre får.

Vedlegg

Sist redigert:

DelvisSkallet

Aktivt Medlem
Har jeg ikke hørt noe om i såfall.
Har jeg ikke hørt noe om i såfall.
Jeg tror det er saline oppløsning som blir brukt etter en HT, og at den skal holdes kald for best effekt , den skal bla forhindre at hårsekker tørker ut, men undersøk saken så du får det riktig ...

Solviik93

Meldem
Jeg tror det er saline oppløsning som blir brukt etter en HT, og at den skal holdes kald for best effekt , den skal bla forhindre at hårsekker tørker ut, men undersøk saken så du får det riktig ...

Jaa, mente jeg ikke har har noe om at den skal stå i kjøleskap, bruker en slik ca hver våkne time av døgnet.

Solviik93

Meldem
Dag 10

I dag har jeg endelig fått fjernet store deler av rurene. Kjekt å se det er kommet mange små hår.
Selv om disse faller av kan jeg nå se hvor den nye hårlinja mi kommer til å ligge, og er så langt veldig fornøyd med det

Da er det vell ugly duckling fase neste.

Vedlegg

DelvisSkallet

Aktivt Medlem
da er det bare å håpe du ikke er en late-grower, noen av mine grafts kom ikke gjennom før i 9'ende måned (kronen), begynte å bli litt nærvøs, men har lest at hvis ting blir gjort riktig under HT , så er sjansen stor for at det lykkes

Topp