• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Min erfaring med minoxidil

Mann91

Nytt Medlem
Hei. Jeg er en mann på 27 år som begynte på minoxidil i oktober 2018. Har diffust hårtap og begynte å bli ganske tynn på toppen. Har bare brukt minoxidil foam, og brukt det 1 gang daglig (daglig dose en gang) om kvelden før jeg legger meg. Ikke opplevd noen bivirkninger. Her er noen bilder av min fremgang de første 13. ukene. Har fått en del vellushår, spesielt i hårfestet, vanskelig å se om det er kommet mer noen andre steder. På det første bildet er ikke håret helt tørt, men hadde ikke noen andre bilder fra den tiden.

okt.----------- Nov.--------Des.----------Jan.
9. Oktober.jpg 16. November.jpg 19. Desember.jpg 8. Januar.jpg
 
A

Armando

Jeg blir kvalm av å høre minoxidil og recrea forte. Da jeg brukte det gikk det til helvete for min del. Men jeg har aldri hørt om foam versjonen. Hvordan påføres det? Blir det like klisete? Og gjør det huden tørr og full av kviser?
 

Mann91

Nytt Medlem
Jens: Nei, jeg bruker foreløpig bare minoxidil foam. Full kopp 1 gang om dagen.

Armando: har ikke prøvd noe annet enn foam, men ut fra det jeg har lest så er den mildere mot huden. Den tørker fort og syns ikke den er noe klisset heller. Jeg fyller opp koppen/topplokket, tar litt på pekefingen og gnikker det ned i hodebunnen. Bruker en kam slik at det blir lettere å komme til. Prøver å få smurt det ut over hele toppen.
 

Mann91

Nytt Medlem
Takk for det, Jens :D
Tenker å fortsette med det samme et par mnd til. Dersom jeg ikke får ønsket resultat legger jeg til noe mer, men syns det er nok styr med minoxidil foreløpig.
 
B

Baldguy

Jeg hadde samme condition som du mann 91, brukte minoxidil for 6 måneder så så håret bra ut så stoppet jeg. Hadde egentlig BARE LITT THINNING. Nå 10 måneder senere ser håret så unaturlig ut, gror hver sin vei, ser ut som hår fra ræva og mangler alt av density. I tillegg er det sååå unaturlig shape av hvor håret er og ikke er. For din del, aldri stopp, om du gjør, er du fucked du å etter den tiden som du har gått på dette chemiske stoffet. Minox is lifetime deal. Det blir ikke samme som før du startet med mye mye mye mye verre. Prepare for it
 

Topp