• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Min reise med Minoxidil og Finasteride

DelvisSkallet

Nytt Medlem
Du skrev:
0,5 en gang i uken og 1,5 en gang i mnd, tror dette hadde noe med at det ble dypere sår som trengte lengere tid på å gro. Har du lest noe annet siden du bruker 1,5 mm en gang pr uke?

Jeg har kun lest at nåler har ulike funksjoner , 0,5(ish) på hud?, kommer på hvor tykk huden er, og det varierer hvor på kroppen du skal bruke rullen, men får det gjelder hår må man opp til 1.5 mm, for å få noe effekt. Huden skal også få tid til å gro igjen og i prosessen blir det økt blodtilførsel og ekstra ting og tang som ikke jeg vet navnet på.

Det er ulike råd på nettet på parametre rundt dette , men mine tall er ting som jeg har sett blitt nevnt med høyest frekvens. Jeg tror ikke man skal stresse huden heller , men den god tid til å gro etter en rull , så jeg føler at 1 uke er noe tett i mitt tilfelle,det å kombinere forskjellige nåler er ikke noe jeg har hørt om, men det kan være noe i dette.

Sist redigert:

Storhaug

Nytt Medlem
Spennende og gledelig å lese om reisen din med gode resultater!

Har et spørsmål ang. hårtapet som kommer i den første fasen med behandling.
Kan du si noe om hvor mye det er i generelle trekk?
Tynnes området som behandles ut i starten, eller er det såpass at man får et "blankt område?

Har mye hår men har begynt å bli synlig tynn i toppen
Skal til å starte behandling, men er litt nervøs om jeg mister "halve håret" i starten. :)

DelvisSkallet

Nytt Medlem

Tynnes området som behandles ut i starten, eller er det såpass at man får et "blankt område?

Skal til å starte behandling, men er litt nervøs om jeg mister "halve håret" i starten. :)
I mitt tilfelle så ble det kanske blankt i starten ja ,... jeg også masserer hudebunnen av og til , og når du bruker shampoo også masserer for å øke sirkulasjonen , dette kan bidra til at hår brekker av , men formålet er jo å fjerne hindringer til hårsekker på lengre sikt.

Hvis hårsekker har vært for lenge uten aktivitet , glemmer de å produsere hår, og det er ingen medikamenter som "lærer" hårsekker dette. Jeg ser jeg har et lite område på toppen som kan bli gjenstand for noe tilførsel av nye hår med operasjon.

Altså det vil variere veldig fra person til person. Jeg personlig hadde ikke veldig mye "shredding",som man kaller det. Så jeg var litt skuffet over at jeg ikke mistet mer hår i starten, siden jeg trodde det betydde at jeg ikke ville få bedre resultat seinere. Det viste seg ikke å stemme, men for veldig mange som har hatt gode resultater med Minoxidill, har opplevd å miste mye hår i startsfasen. Så du må heller spinne det til noe positivt og tenke at det ofte er et veldig godt tegn og etter 2-3 måneder så begynner håret å bli normalt og også forhåpentligvis bedre :)

DelvisSkallet

Nytt Medlem
Altså det vil variere veldig fra person til person. Jeg personlig hadde ikke veldig mye "shredding",som man kaller det. Så jeg var litt skuffet over at jeg ikke mistet mer hår i starten, siden jeg trodde det betydde at jeg ikke ville få bedre resultat seinere. Det viste seg ikke å stemme, men for veldig mange som har hatt gode resultater med Minoxidill, har opplevd å miste mye hår i startsfasen. Så du må heller spinne det til noe positivt og tenke at det ofte er et veldig godt tegn og etter 2-3 måneder så begynner håret å bli normalt og også forhåpentligvis bedre :)
Minoxidil uten rulle ga små resultater for meg ... rullen akselerer effekten ganske bra i mitt tilfelle , kjører på med 1.5mm 1.5-2 uker i mellom hver rullings, men bruker den litt hardt i kortere tid

DelvisSkallet

Nytt Medlem
uansett, lurer på om jeg også skal kombinere disse to for å se om det gir resultater, fant denne. Punktet om depressive tanker skremmer meg litt
1694087452582.png

Her kommer en update etter 8 måneder.

Kan fortsatt se nye hår som kommer til ved kronen og ved hårfeste, selv om progresjonen ikke er like intens som tidligere. Har et håp om at kronen skal tette seg helt igjen!

Har de siste 1-2 månedene opplevd variable bivirkninger rundt Finasteride . Ereksjonsevne og sexlyst i noen uker har vært lavere, mens andre uker føles det helt normalt. Det har fått meg til å gå noen runder med meg selv om jeg bør kutte ned eller slutte helt med Finasteride og håpe Minoxidilen er det som bærer den største vekten i hårveksten.

Likevel plager det meg ikke så mye at jeg føler jeg per nå kommer til å gjøre noen endringer, men det er definitvt noe jeg har vurdert og kommer til å vurdere i fremtiden, spesielt hvis veksten på et tidspunkt skulle avta eller bivirkningene bli dårligere.

Det er likevel veldig morsomt å møte mennesker jeg ikke har sett på en stund og se reaksjonen deres når de ser håret mitt. Folk sliter nesten med å tro at det er mulig.

Blir spennende å se hvordan det ser ut når jeg nærmer meg 12 måneder.

Vedlegg

DelvisSkallet

Nytt Medlem
Her kommer en update etter 8 måneder.

Kan fortsatt se nye hår som kommer til ved kronen og ved hårfeste, selv om progresjonen ikke er like intens som tidligere. Har et håp om at kronen skal tette seg helt igjen!

Har de siste 1-2 månedene opplevd variable bivirkninger rundt Finasteride. Ereksjonsevne og sexlyst i noen uker har vært lavere, mens andre uker føles det helt normalt. Det har fått meg til å gå noen runder med meg selv om jeg bør kutte ned eller slutte helt med Finasteride og håpe Minoxidilen er det som bærer den største vekten i hårveksten.

Likevel plager det meg ikke så mye at jeg føler jeg per nå kommer til å gjøre noen endringer, men det er definitvt noe jeg har vurdert og kommer til å vurdere i fremtiden, spesielt hvis veksten på et tidspunkt skulle avta eller bivirkningene bli dårligere.

Det er likevel veldig morsomt å møte mennesker jeg ikke har sett på en stund og se reaksjonen deres når de ser håret mitt. Folk sliter nesten med å tro at det er mulig.

Blir spennende å se hvordan det ser ut når jeg nærmer meg 12 måneder.
På det området som virker bart , ... kan du kjenne eller ser det komme tilvekst med korte strå? eller er det helt bart?

Topp