• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Mine erfaringer med Recrea Forte (minoksidil), finasterid og ketokonazol

K

Kentern

Hei
Er det slik med minoksidil at man må fortsette kuren etter oppnådd ønsket resultat? evt. hvor lenge etter må man fortsette kuren for å ikke miste det man har oppnådd?
 

Finasteride

Supermoderator
Behandlingen varer livet ut, det er et medikament for å vedlikeholde håret eller få mer gjenvekst. Stopper du behandlingen vil du miste det du har fått.
 

SånnPasse86

Nytt Medlem
Hei! Veldig nyttig tråd med masse god info :)

Jeg startet med Minoksidil i form av Recrea Forte 5% for tre dager siden, i væske-form. 1 ml om morgen og 1 ml om kvelden.

Jeg har ikke planer om å starte med finasteride i tillegg til minoksidil, så det blir spennende å se hvordan resultatet blir.

Et par raske spørsmål til de som har brukt Recrea Forte:

  1. Hvor lenge shredder håret før dere merker at det vokser ut igjen?
  2. Hvor ofte bør man vaske håret når man bruker dette to ganger daglig?
 

Finasteride

Supermoderator
  1. Inviduelt, du kan oppleve flere sheddinger.
  2. Ved behov. Opplever du bivirkninger må du kanskje skrape hodebunnen 2 ganger daglig for å få bort flass. Anbefaler at du bytter til Foam hvis det skjer.
 

Skallasvin27

Nytt Medlem
Ganske spennende forum. Jeg har merket ekstremt hårtap i en kort periode over noen få måneder i fjor. Det har ikke blitt bedre etter bruk av Nisim shampoo og scalp extract. Det eneste store forskjellen den gjorde var minke hårtapet, men det er der fortsatt. Skal starte med finasterid og minoxidil f.o.m. neste uke. Hvis jeg kan, skal jeg holde dere oppdatert med bilder, men kan ikke love noe. :)
 

strandie

Nytt Medlem
Hei folkens! Veldig spennende og motiverende tråd.

Jeg er 26 år og har begynt å få en svakt begynnende måne - som har vært veldig sjenerende og har ført til mye caps-bruk og skam rundt det å bli oppdaget.

Ringte i dag til Kry for videokonsultasjon og sa jeg ville ha Fin 5 mg.
Legen sa jeg måtte ta blodprøve først for å finne ut om problemet kunne gjelde manglende vitaminer etc og gå på Minoxidil i 3 måneder før hun kunne vurdere fin.

Synes det var kjipt at hun ikke umiddelbart skrev ut fin da jeg synes det høres ut som det tryggeste valget å kombinere med Minoxidil for å ikke miste håret.

Får vel gjøre som legen sier, og prøve Minoxidil, men håper allerede på resept på fin om tre måneder.

Ellers, tusen takk for tråden @Jens86 ! Hadde vært kult å se hvordan det går med håret om dagen og høre om eventuelle forbedringer/endringer du har gjort og hvordan det har funket for deg!
 

Skallasvin27

Nytt Medlem
Her deler jeg mine erfaringer med Recrea Forte (minoksidil), finasterid og Fungoral (ketokonazol), også kalt "de tre store".

Jeg har tidligere brukt alle tre og hårtapet har delvis stoppet. Men etter en stund sluttet jeg med det. Delvis fordi jeg var fornøyd med håret og gav faen, litt pga. bivirkninger fra finasteriden og litt pga. det faktum at det tar en del tid/planlegging å alltid ha minoksidil/finasterid tilgjengelig.

Nå har jeg dog startet på nytt. Jeg startet 1. mai 2013, og kommer til å bruke denne tråden til å legge ut bilder og erfaringer etterhvert.

Målet er å få startet på RU så fort som mulig, men det virker tilnærmet umulig å få det gjennom tollen, så jeg prøver å finne en vei rundt det. I tillegg til RU skal jeg gå til anskaffelse av strutseolje/emuolje for å prøve å bli kvitt kløen i hodet.

Foreløpig tar jeg 1.25 mg finasterid daglig, 5% minoksidil to ganger daglig og bruker fungoral sjampo to ganger i uken.

Bilder tatt 6. mai 2013 (trykk for å forstørre):
Vis vedlegget 138 Vis vedlegget 141
Vis vedlegget 139 Vis vedlegget 140
Jeg har gått på alle de tre produktene i nesten 4 måneder nå. Har ikke sett noe hårvekst. Ikke velushår heller. Har du lest noen tråder hvor dette ikke har fungert. Jeg føler jeg har minket hårveksten, men vet ikke om det er bare placebo. Hadde ikke den fasen hvor jeg mistet en god del hår de første 3-4 ukene. Så jeg vet ikke om dette fungerer i det hele tatt. Hva er din anbefaling, Jens? Burde jeg fortsette i ca. 1 år eller skal jeg bare stoppe opp. Det koster jo en god del, altså minoxidil.

I mitt tilfellet hadde en ekstremt tilfellet hvor jeg mistet ca. 40 prosent av håret på toppen av hodet i løpet av ca. 3-4 måneder. Det stoppet opp og etter ca. 1,5 år har jeg ikke sett noe endring. Veldig merkelig at man kan miste så mye hår på så kort tid. Hva din formening?
 

Topp