• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Minoksidil med Finasterid

Ekorn

Meldem
Nei, men tenkte noen prøvekaniner her kanskje kunne bestille. Her er det også topisk Finasteride i samme boksen. Denne er skum/kremaktig med mongo sterk Minoxidil . Tenker denne her er så sterk at man kan få hår på hodet til lillemann.
 

Jens86

Administrator
Jeg tør ikke bruke 16% minoksidil. Har hørt folk få bivirkninger av tilsvarende.

Finnes det noen studier/dokumentasjon på at finasterid skal fungere lokalt?
 

Ekorn

Meldem
Vet ikke om effekten av topisk Finasterid, men produktet er laget av et amerikansk firma. Jeg regner med at de vet hva de gjør i tillegg til at legemiddelindustrien der borte har godkjent dette. Det er jo bare å sende produsenten en mail.

Selv om jeg ikke er belastet av genetisk hårtap , så har jeg til nå brukt dobbel dose Recrea Forte i 2 uker ca.4mg daglig, dvs 12-14 spray morgenen og 12-14 spray på kvelden for å kunne dekke mesteparten av hodet. Har ikke merket noe rart mht lavt blodtrykk eller hjertefrekvens/hjerterytme og hodepine. Man kan vel bare teste seg ut med høyere doser, fordi 1mg for hver dose effektivt ikke vil kunne dekke hele hodet oppå. Selvfølgelig må man samråde dette med en lege. Jeg har ikke snakket med min lege at jeg nå bruker mer enn 2.4mg daglig, men har til nå ikke blitt dårlig og fungerer mentalt og kroppslig helt normal. Finasterid derimot fikk meg til å bli en søvnløs Zombie med hukommelses og konsentrasjonsvansker.

Jeg er blitt noe langhåret med krøller oppå og regner med at endel Minoxidil sløses i håret, noe som ikke gir meg alt 4 mg daglig. Gjør behandlingen som profylakse siden jeg nå er 46 år og har fått utført 870 grafts HT i vikene hos Masterklinikken, og at min mors side har menn med NW2-3. Faren min er 69 år med NW2.
 
Sist redigert:

Ekorn

Meldem
Søker råd om forskjellige HT leger for mine små viker jeg hadde og gi reputasjoner fra min HT, i tillegg til at jeg ønsker å få litt mer tetthet på kronen og oppå mot hårskillet. Min frisør mener at jeg har god tetthet uten tegn til måne på kronen, og med omtrent samme tetthet over hele hodet oppå som rundt min krone. Synes håret var noe tettere hos meg som 16 åring. Nå som jeg er 46 år, er jeg litt mer bevisst på å ønske å bevare manken noenlunde framover årene. Har i tillegg testikler som produserer testosteron som igjen blir til giftig DHT for håret. Derfor bruker jeg forumet.
 

Topp