• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Minoksidil og dermaroller

Don

Nytt Medlem
Hei, antar at du kanskje allerede har funnet informasjon om dette på nettet, siden det er lenge siden spm ble stilt?
Man finner mye forskjellig informasjon om hvordan man best kombinerer bruken av Dermaroller og minoxidil.
Jeg kan i hvert fall si at mitt regime på dette har fungert godt for min del
Jeg har en Dermaroller på 1.0 mm og en på 1,5 mm.
Bruker den på 1.0 mm 2 ganger i uka. Jeg har valgt å dermarolle ca.5 minutter etter påføring av minoxidil. Da er hodebunnen «desinfisert» av minoxidilen og de små punkteringene i huden fører minoxidilen lenger ned.
Hver 4. eller 5. uke bruker jeg 1.5 mm Dermaroller. De dagene påfører jeg kun minoxidil på morningen og Dermaroller på kvelden. Så venter jeg med neste påføring av minoxidil til kvelden etter. Etter å ha brukt Dermarolleren på 1.5 mm har jeg en ukes pause før jeg bruker 1.0 mm rolleren igjen.
Har fulgt dette opplegget i litt over ett år nå og det har gitt gode resultater på både gjenvekst og tykkelse.
Jeg tar også Finasterid annenhver dag.
 

Topp