• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Minox foam Norge

haarmannen

Nytt Medlem
Hei
Noen som kan linke til en selger på amazon eller ebay som sender rogaine foam eller lignende til Norge? Funnet noen på amazon men de har latterlig høy pris på shipping. Bruker recrea forte nå men hodebunnen min tåler det ikke. Klør og flasser sykt. Takk:)

Don

Nytt Medlem
Hadde samme problem som deg med Recrea Forte. Hodebunnen ble hvit av linimentet, for så å bli tørr, rød og irritert. Deretter kom flass og kløe.
Har nå brukt Rogaine skumvariant i to mnd og det gir ingen bivirkninger for hodebunnen. Er superfornøyd med å bruke skum.

Nå viser det seg at det blir vanskeligere og vanskeligere å få skummet sendt gjennom tollen hit til landet.
Så anbefaler at så mange som mulig henvender seg til produsenten av Recrea Forte for å evt påvirke de til å lage en skumvariant?

Finasteride

Supermoderator
Var som jeg fryktet for noen år siden når tollen skulle forby legemidler. Hvis legemidlene mot hårtap faktisk ble solgt i Norge skulle jeg hatt forståelse for situasjonen. Regelverket er til for å beskytte oss mot farlige legemidler, så viser det seg at det er den norske varianten av Minoxidil som er farlig i den form at den lager kløe, sårhet, tørrhet, irritasjon. Den egentlige grunnen er at de vil beholde markedsandelen. Enig med @Don, vi må påvirke dem til å lage en foam variant med samme innhold som Rogaine. Et produkt som er likeverdig med Rogaine foam vil nok øke markedsandelen.

Ellers vil jeg tipse om hodebunnsmassage som erstatning for Minoxidil for de som har minimal effekt av Minoxidil.

Don

Nytt Medlem
Ja det er bare for flere å henvende seg til kundeservice til produsenten av Recrea Forte. At de har fått en henvendelse som etterspør en foam variant kan de glatt overse.
Hvis det derimot kommer gjentatte henvendelser fra mange, bør de i det minste ta en nærmere kikk på mulighetene.
Ellers vil jeg bare si at jeg bruker microneedling i tillegg til Rogaine skum. Har hatt veldig god effekt av dette og er veldig fornøyd. Men ser ikke frem til å måtte gå tilbake til Recrea forte linimentet når jeg går tom for Rogaine skum...

haarmannen

Nytt Medlem
Takk for svar folkens. Fikk 6mnds forbruk med rogaine skum i postkassa i dag Tok sin tid men bra den gikk gjennom.
Menst jeg har ventet på foam begynte jeg å bruke recrea forte sin silikonfrie shampoo i tillegg til minox,har faktisk ikke hatt noen plager i hodebunnen fra recrea minoxidil etter det!

Topp