• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Minoxidil 5% Rogain Foam

• Trådstarter Bellini
  • Startdato
B

Bellini

Hei,

Jeg kjøpte for en stund siden sånn 3 pakk rogain flasker i foam. Bestilte fra amazon for ca 700 kroner. Etter å ha lest litt mer om minoxidil og hvordan det EGENTLIG fungerer så lot jeg være å starte i gang. Grunnen til dette var at jeg fant ut at minoxidil er mest effektiv på kronen. Og i tillegg til det så er det slik at når man først har startet på dette medikamentet så kan man ikke trekke seg etterpå. Det minoxidil gjør er bare å "speed up" livssyklusen til hårsekkene. Så de hårene som man har på de områdene man påfører minoxidil vil i løpet av kort tid falle ut. Det kommer ny baby hår i istedenfor og faller ut like fort. Hårsekkene blir avhengig av det virkestoffet for å være i live. Det skal inneholde viktige vitaminer mineraler bla bla bla. Poenget er at hvis man tror at minoxidil vil stoppe det eksisterende håret fra å falle ut så tar man feil. Ja det gjør.. men det er ikke hele sannheten.

Så jeg har ikke åpnet de flaskene enda. Hvis noen av dere allerede holder på med dette medikamentet og vil kjøpe det fra meg så kan vi bli enige. mail: lbellini844@gmail.com
altså 3 flasker a 60 g for 400 kroner. Kostet 700 på amazon. men husk at dette er FOAM og ikke flyttende som Recrea Forte

• Finasteride

Supermoderator
    Dette er et godt produkt, de som er intressert for eventuelt gjøre en sikker avtale med selger.

Virkemåten til Minoxidil er noe ukjent men det ser ut som den gjør to ting:
    • øker blodtilførsel til hårsekkene
    • øker mengden av prostaglandiner

Minoxidil som eneste behandling er som regel ikke effektivt nok for å behandle AGA (androgenetisk alopecia).

Reidar

Nytt Medlem
    Dette er et godt produkt, de som er intressert for eventuelt gjøre en sikker avtale med selger.

Virkemåten til Minoxidil er noe ukjent men det ser ut som den gjør to ting:
    • øker blodtilførsel til hårsekkene
    • øker mengden av prostaglandiner
    Minoxidil som eneste behandling er som regel ikke effektivt nok for å behandle AGA (androgenetisk alopecia).
    Hei Finasterid! Så i en tidligere melding at du skrev om Recrea Forte som snake oil (finner ikke hvilken post du skrev det i). Jeg har brukt Recrea forte før,og det har fungert super bra tidligere, ikke nå lenger (eneste er at jeg ser at armene mine har blitt mye mer hårete, gått systematisk). Det at jeg får hår på armene mine, må jo bety at preparatet fungere, ikke sant?

Det jeg lurer på er om jeg skal fortsette med Recrea forte eller prøve Rogaine eller Kirkland. Vil disse gi bedre resultat? Fikk du bedre hårveks da du byttet produkt?

Finasteride

Supermoderator
    For å være ærlig med deg Reidar, så har jeg ingen effekt av Minoxidil utenom at det holder hårtapet stabilt sammen med Finasterid. Men jeg mistet mer hår på Recrea Forte pga bivirkningene det gav. Alle folk reagerer forskjellig. Du må bruke det som fungerer for deg.

Minoxidil er ikke en behandling jeg vil anbefale noen å starte med, men hvis du er på det allerede så bør du fortsette.

Topp