• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Minoxidil.

Dennyhombre

Nytt Medlem
Hei!
Jeg har nylig startet på minoxidil for en drøy 2 uker siden, og har merket hårtapet har skutt opp i været, er innforstått med at dette er normalt.
men jeg takler det dårlig uansett, kan andre dele sine historier fra minoxidil så jeg får kanskje roet nervene litt.

Mvh

Jens86

Administrator
Hei @Dennyhombre!

Skjønner at det kan være vanskelig når hårtapet øker når man starter med minoksidil. Men du må bare prøve å tenke positivt: om hårtapet ditt harøkt veldig, betyr det at du responderer bra på behandlingen!

Sjekk for eksempel min tråd hvor jeg har lagt ut bilder fra mine erfaringer med minoksidil. Du ser at det tok ganske kort tid etter "sheddingen" til håret kom tilbake!

Dennyhombre

Nytt Medlem
Jeg klarte ikke helt å finne frem tråden. Har du mulighet for å linke denne?

Kan jeg følge opp med et spørsmål til, jeg gjekk på Proscar i over et år etter en hår transplantasjon.

Jeg slutta så med Proscar for personlige grunner, fikk også en del håravfall av det, men jeg har begynt med det for godt igjen no.

Hvor mye vil jeg miste for å ha sluttet di 5 månedene?

Dennyhombre

Nytt Medlem
Jeg tok transplantasjonen i Norge.

Så, grunnet til håravfall kan være at jeg allergisk?
Siden jeg har tatt minoxidil i drøye 2 uker, kan jeg hoppe av da?

Jeg har forstått det sånn at jeg har startet "dread shed" og den vil forsette uansett.

Ekorn

Meldem
Jeg tok transplantasjonen i Norge.

Så, grunnet til håravfall kan være at jeg allergisk?
Siden jeg har tatt minoxidil i drøye 2 uker, kan jeg hoppe av da?

Jeg har forstått det sånn at jeg har startet "dread shed" og den vil forsette uansett.
Ser ut som Masterklinikken, slik så jeg også ut.

Med tanke på tetthet, så vil det være umulig å plante flere grafts imellom uten å skade blodtilførselen.

Hvis du får en slik reaksjon etter 48 timer med 2x applikasjoner per dag på innsiden av overarmen, så er du allergisk og må avbryte behandlingen.

Jeg hoppet av etter 3.5 mdr behandling, fordi jeg er allergisk mot Recrea Forte. I starten virket alt normalt, men de siste ukene fikk jeg kontakt dermatitt slik som de kvinnene i den linken. Hadde ikke hårtap av å slutte etter noen få mdr. behandling. Det ville uansett ikke gi effekt på så kort tid dersom jeg hadde androgenetisk hårtap, noe jeg ikke særlig har. Har heller ikke merket noe telogen effluvium som kan oppstå ved og etter allergiske reaksjoner.

IMG_0924.jpg

Hvis ikke allergisk, så er det vanlig shedding, men husk at minoxidil sin effektivitet vil avta etter 2-3 år.

Mitt regime er Priorin, multivitaminer, vitamin B komplex, trankapsler, Fungoral sjampo mot DHT 1-2 ganger i uken, og evt. fylle på med hårtransplantasjoner, dersom det skulle bli nødvendig med årene. Testet i vinter som profylakse Finasterid i 2 uker, noe jeg ble gal av. Deretter Recrea Forte...

Sist redigert:

Dennyhombre

Nytt Medlem
Liten update, da fikk jeg nett pakken med Minoxidil fra Ebay (USA) 6 månders forbruk.

hadde ingen problem med at det ble stoppet, har bare lagt merke til at man må betale toll, det måtte man får ikke så langt tilbake.

Topp