• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Minoxidil

  • Trådstarter Sg
  • Startdato
S

Sg

Hei!
Først og fremst vil jeg bare si at dette er en bra side med kunnskapsrike folk. Noe som gjorde at jeg skaffa meg Minoxidil (recrea forte) for 2 dager siden. Merket idag etter jeg hadde dysja at jeg hadde mista mye hår, og lurer på om dette er pga minox'en? Eller kan det være tilfeldig og at jeg bare mistet mer hår enn normalt nå? Funker minoxen allerede etter så kort tid? Hva er deres erfaring? Blander forresten hydrokortison, smører dette etter jeg har tørka håret, deretter tar jeg på minoxen, går det fint?
 

petterp

Nytt Medlem
Det er veldig vanelig å miste mer hår i begynnelsen av behandlingen. Dette skal være et godt tegn. Men det tar gjerne noen uker før MIN begynner å virke så jeg tror ikke at håret i dusjen skyldes MIN. Husk at det er vanelig å miste 50 - 100 hår om dagen og at mange av disse kan falle av i dusjen ( særlig om man bruker hårvoks eller lignende).
 
S

Sg

Vet det er normalt å miste et par hårstrå til dagen, men kan liksom se at jeg har mistet de fleste tynne og svake hårstråa jeg hadde rundt luggen. Prøver å se positivt på det at jeg mister de svaka håra i en synlig grad bare 3 dager inn i behandlingen, men har liksom ikke helt troa på at det er minoxen som funker allerede, kan jo være det også, at jeg responderer bra. Men funker minoxen der du har mista hår, eller ska den bare funke for å reparere svake hår? Har noen opplevd å få hårvekst der du ikke hadde noe tegn til hårvekst fra før av? Der du hadde mista.
Bruker hydrokortison i salveform. Blir veldig klissete i håret, men det funker veldig bra.
Tar forresten 2 ml minox hver dag, 1 morgen og 1 kveld.
Skal prøve å få fin i uka som kommer da jeg har time hos fastlege. Skal poste bilde visst jeg får resultater:)
 

Finasteride

Supermoderator
Kanskje du mister litt mer hår enn vanlig p.g.a hydrokortison kremen siden den er så klissete. Opplevde hvertfall jeg etter å ha bestilt hydrokortison lotion, men fikk kremen istedenfor med en feil. Skal bestille lotion (flytende), slik @Jens86 har gjort. Tipper det vil hjelpe mye bedre.
 
S

Sg

Da skal jeg bytte med en gang!!
Kanskje ett dumt spørsmål, men ble dette "fikset" etter du slutta med kremen? Vokste håra du mista tilbake etter du bytta? Håper fortsatt det bare er minoxen som funker raskt på meg, er bare på dag 3, men kan hvertfall håpe.
 

Jens86

Administrator
Hvis du ikke har noe inflammasjon/kløe i hodebunnen er det ikke noe poeng med hydrokortison.

Jeg bruker denne, anbefaler den på det sterkeste. Den har omtrent samme konsistens som vann og er ganske drøy i bruk.
Cortaid 1% Hydrocortisone Spray

Lag deg en bruker her og last opp noen bilder. Det gjør det lett for deg (og oss) å følge med på utviklingen :)
 
S

Sg

Har hatt litt kløe, så bruker det for sikkerhetsskyld, i tilfelle noe av hårtapet er pga tørr hodebunn.
Men hvor lang tid tok det for dere før det ble bedre enn det var i utgangspunkte for dere som har hatt suksess med minox? Har noen kjedelige uker forran meg med økt hårtap nå..
Leste forresten at minox skal gi kraftigere skjeggvekst, hadde vært en fin bonus!:)
 
S

Sg

Har tatt før-bilder og skal ta bilder fremover, så skal jeg poste bildene i egen tråd her når jeg kan se fremgang. Så ut som du Jens hadde en stooor fremgang etter 9 uker om jeg ikke husker feil.
 

Finasteride

Supermoderator
Ja jeg ville byttet til den @Jens86 anbefaler. Har egentlig ikke sluttet da, er bare det at kremsen er ganske drøy og da blir håret ekstra skittent og da forsvinner det litt mer hår i dusjen fordi man må få ut kremen igjen. De vokser nok tilbake, men spray anbefales. Det er ingen som har sagt at de har merket noe effekt av krem egentlig (bare et lite forsøk fra min side).
 

Jens86

Administrator
Har hatt litt kløe, så bruker det for sikkerhetsskyld, i tilfelle noe av hårtapet er pga tørr hodebunn.
Men hvor lang tid tok det for dere før det ble bedre enn det var i utgangspunkte for dere som har hatt suksess med minox? Har noen kjedelige uker forran meg med økt hårtap nå..
Leste forresten at minox skal gi kraftigere skjeggvekst, hadde vært en fin bonus!:)
Minox kan gi økt skjeggvekst, finasterid kan gi mindre hår overalt på kroppen unntatt hodet :p Så det utlikner nok hverandre!
Tok vel rundt 3 mnd før jeg så ordentlige resultater ja. For noen tar det lengre tid, jeg tror jeg responderer veldig bra på minoksidil.

Ingen grunn til å vente med å lage en bruker, du får tilgang til alle studier og du får sett bilder i full størrelse.
 

Finasteride

Supermoderator
Minoxidil kan gi andre bivirkninger også, f.eks. hår i panne, ører osv. Så Minoxidil kan helt klart bidra til hårvekst. Jeg ville ikke brukt det på skjegget for å få tykkere skjegg.
 
S

Sg

Okei, takk for svar.
Er det noe jeg bør unngå når jeg bruker minox? Kan jeg ta i voks etter jeg har spraya i minoxen? Kan jeg ha minox sammen med andre produkter samtidig i håret? Vurdere votarol.
Skulle ønske minoxen kom i tabelettform. Er noe drit å spraye det, gjør at håret ser vått ut etterpå, og ser tynnere ut. Men, men.
 

Finasteride

Supermoderator
Minoxidil var opprinnelig tablettform, og har ganske uheldige bivirkninger i den formen. Det vil være lettere å begynne på Finasterid. Minoxidil bruker lang tid å tørke (lotion), men det finnes en foam versjon som jeg vil anbefale. Da kan man style håret rett etterpå for den tørker ganske fort.
 
S

Sg

Foam, er det skumaktig? Hørres mye lettere ut på morningen før jobb ja. Vurderer faktisk å droppe minox når jeg står opp, og heller ta den etter 15 når jeg kommer hjem fra jobb.
 

Jens86

Administrator
Foam, er det skumaktig? Hørres mye lettere ut på morningen før jobb ja. Vurderer faktisk å droppe minox når jeg står opp, og heller ta den etter 15 når jeg kommer hjem fra jobb.
Går helt fint å bruke det f.eks. kl 15 og kl 24 :)

Har aldri brukt foam selv da jeg synes liniment fungerer utmerket, men foam er omtrent barberskum/hårskum, og mange foretrekker dette. Bruk denne linken så kommer du til produktene monsterhotdeals på ebay selger. Se etter Kirkland 5% Foam. "Alle" her på forumet kjøper derfra :)

http://rover.ebay.com/rover/1/711-5...ep_vectorid=229466&kwid=902099&mtid=824&kw=lg
 
S

Sg

Thank you!
Kommer nok til å kjøpe foam-versjonen visst det plager meg mer med lotion, men skal prøve å spraye 15 og 24 som du nevnte, så trur det skal gå fint.
Har det forresten noe for seg å smøre minox på områder som ikke har hår? (viker for min del)
Ser ikke for meg at minoxen skal trylle, men håper hvertfall at den gjør svake hår sterkere og at jeg får bedre fylde.
 

Bård

Meldem
Hallo godtfolk!

Hvor mye minoxidil brukere dere? Jeg bruker opp en måneds forbrukbruk (1 flaske) på ca en uke hvis jeg bruker den to ganger om dagen. Dette kan umulig være bra og jeg vet et mer minox ikke gir bedre resultater. Har fremdeles tykt hår og føler jeg må ha en del for å få det ned og rundt i hele hodebunnen.
 

Jens86

Administrator
Hallo godtfolk!

Hvor mye minoxidil brukere dere? Jeg bruker opp en måneds forbrukbruk (1 flaske) på ca en uke hvis jeg bruker den to ganger om dagen. Dette kan umulig være bra og jeg vet et mer minox ikke gir bedre resultater. Har fremdeles tykt hår og føler jeg må ha en del for å få det ned og rundt i hele hodebunnen.
Velkommen!

Oi, det var mye ja! Jeg bruker den opp på 2-3 uker ca hvis jeg bruker den 2 ganger om dagen. Enten så har du et unormalt stort hode, eller så bruker du for mye :D
 

Topp