• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Mister hår igjen

oleper

Nytt Medlem
Det hele startet midten av oktober.
Først startet jeg med 1.25g finasterid , bare etter 4 dager fikk jeg kraftig bivirkning så jeg sluttet med det i 1 uke før jeg startet opp igjen med 0.60g og det gikk veldig fint, etter det trappet jeg opp til 1.25g 5 dager senere og alt gikk fint uten en eneste bivirkning. Bare under 2 mnd fikk jeg veldig mye hår tilbake, nesten ikke til å tro. Jeg ble veldig glad og lettet. Fra midten av des til starten av Jan, ca 3 ukers periode så var jeg litt dårlig med å passe på tiden og hoppet over på det meste 3 dager uten finasterid .

Jeg begynte også å trene mye samtidig i staten av januar, plutselig i løpet av 2-3 dager mistet jeg så mye hår at det var merkbart. Fra den dagen passet jeg veldig nøye med å ta finasterid til riktig tidspunkt. Det gikk ca. 1-2 uker uten noe forskjell, og mye hår bare falt av. Jeg valgt dermed å trappe opp fra 1.25g til 1.85g. Jeg merket at håret sluttet å falle like mye, men samtidig fikk jeg bivirkningen tilbake, men ikke i lik stor gard som første gangen. Etter ca 1-2 uker bruk av 1.85g daglig merker jeg fortsatt bivirkningen, og håret faller litt mer av enn 1-2 uker tilbake da jeg startet med 1.85.

Jeg klarer ikke å skjønne om det er fordi jeg var dårlig i å bruke i løpet av den 3 uker perioden i des eller om det er pga av mer trening i hverdagen.

Setter veldig stor pris på om noen har noe tips eller kunnskap slik at håret kommer tilbake til der den var for 1 mnd siden.
Ps! Bruker recrea forte og fungoral regimessige som jeg skal
 

Hairoic

Meldem
Begynte du med recrea forte samtidig med fin?
Det er vanlig å miste hår i begynnelsen ved bruk av RF, det betyr at det virker..
 
E

Espen.

Hei! Tror kontinuitet er nøkkelen her. Har selv gått på fin (1,25 mg pr dag) i mange år (+recrea forte og fungoral) det funker fint! Vdr bivirkninger så tror jeg du bør gi deg selv lengre tid før du konkluderer. Mitt råd er at du bruker fin. hver dag i minst 6 måneder og ser an status da. Ikke avbryt og sett i gang igjen behandling. Samtidig er regelmessig trening, sunt kosthold og nok søvn viktig for all helse, så viktig at du prioriterer dette (som du gjør). Selv løper jeg mye og har stor helsemessig effekt av det også ift å motvirke påståtte bivirkninger. Lykke til!
 

Topp