• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Nettsak om hårtap

• Trådstarter Sondre
  • Startdato
S

Sondre

Hei. Jeg lager en nettsak om bekjempelse av hårtap, så lurte jeg på om det er en på dette forumet jeg kunne intervjuet? Enten på mail eller telefon.

Det jeg vil spørre om er din erfaring med hårtap, og hvilke midler du har tatt i bruk. Hadde vært supert om du har oversikt over hvilke produkter som fungerer best per dags dato, hvilke som virker som svindel, og hva spennende som kommer i fremtiden.

Er du interessert kan du sende en mail til sondre@sol.no.

Mvh Sondre.

• Finasteride

Supermoderator
    Hei. Regner med du da ønsker å komme i kontakt med en person som står frem med navn og status? Kan være greit å vite for de som eventuelt ønsker å delta, da hårtap er veldig personlig for de fleste her, og litt tabu i samfunnet.

På generelt grunnlag er det jo kun to produkter som er godkjent internasjonalt for bekjempelse av hårtap. Dette er Minoxidil og Finasterid. Sistnevnte er dessverre ikke godkjent i Norge for behandling av hårtap, men man kan likevel få resept hos legen da behandlingen brukes i resten av verden. Minoxidil får man kjøpt under merkenavnet Recrea Forte i Norge, et produkt som etter min mening ikke holder mål, fører til særdeles uheldige bivirkninger hos mange, f.eks. ekstrem flassing av hodebunn. Skal man behandle hårtap med Minoxidil er min anbefaling og se etter produkter i utlandet. Det er ikke pris men kvalitet som er avgjørende. Derfor vil jeg gå så langt som å si at Recrea Forte er på grensen av svindel, da det ikke er et kvalitetsprodukt. Minoxidil under andre merkenavn enn Recrea Forte, f.eks. Rogaine er kvalitet. Jeg er litt usikker, men tror reglene er slik at man får kjøpt dette når man er på ferie i utland og kan ta med inntil 3 mnd forbruk. Så det er dyrt å miste håret.

Så er det hårtransplantasjon. Igjen mange aktører i Norge, litt varierende tilbakemeldinger, men igjen de fleste aktørene som leverer kvalitet på en hårtransplantasjon finner man i utlandet. Ser man på pris og ikke kvalitet ender man gjerne opp i Tyrkia uten at det nødvendigvis betyr at resultatet ville vært stort bedre i Norge. Er man opptatt av kvalitet oppsøker man gjerne klinikker som er godkjent av AHLA.

Vi venter fortsatt på en kur - disse behandlingene har god effekt for mange men ikke alle. Vi har brukere her på forumet som prøver ut nye behandlinger fortløpende, men har foreløpig ikke hørt noe revolusjonerende.

Sist redigert:

Topp