• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

NISIM sjampo som reduserer DHT?

om785

Moderator
Hei, er det noen som har erfaring med dette produktet? For meg virker det som et klassisk 'snake oil'-opplegg. De hevder at ingrediensene reduserer DHT i hodebunnen, men jeg er skeptisk.

Fra nettsiden til vitusapotek:
NISIM er gode hårpleieprodukter som pleier og virker både på hår og hodebunn. NISIM Shampoo og NISIM Extract inneholder aktive ingredienser som bidrar til at hårsekkene kan produsere et friskere og sterkere hår, samtidig som de nøytraliserer DHT (Dihydrotestosteron), som ifølge forskning er en av årsakene til hårtap.
NISIM Shampoo: Mot hårtap og har god effekt på alle typer utfordringer og problemer i hodebunnen. Tilfører hodebunnen essensielle næringsstoffer, vitaminer og biotin, som alle er viktige for en sunn hodebunn, samt en frisk og naturlig hårvekst. Det er viktig å alltid shamponere to ganger på rad; første runde fjerner DHT, andre runde tilsetter de viktige næringsstoffene i hårsekkene.
NISIM Shampoo kan alene bidra til å både stoppe og forebygge hårtap.
Ved samtidig bruk av NISIM Extract nøytraliserer den også DHT i hodebunnen, og bidrar til gjenvekst av hår som er minst flere år tilbake i tid. Merk at shampooen kan brukes alene, mens extracten må brukes sammen med shampooen for effekt.

Det jeg undrer meg over er påstanden: 'Det er viktig å alltid sjamponere håret to ganger; første runde fjerner DHT, andre runde tilfører viktige næringsstoffer til hårsekkene'. Hvordan kan sjampoen skille mellom disse funksjonene, når det er samme produkt som påføres to ganger? Det virker mer som en strategi for å få folk til å bruke mer av produktet og kjøpe en ny flaske, samt en conditioner som angivelig skal forsterke effekten. Dette er tross alt ikke flytende finasterid, og jeg har ikke funnet noe forskning som støtter dette. Det minner meg om vitaminprodukter som lover gjenvekst av hår. Ingen av produktene ser ut til å inneholde finasterid eller dutasterid, så vidt jeg kan se...

Noen med erfaring?

Link:

Jeg bruker dette produktet. Det er faktisk litt seriøst, det er den eneste sjampoen som selges på apoteket som motvirker hårtap . Min erfaring er at den bremser håravfall. Jeg så tydelig forskjell på mengden hår i sluket i dusjen etter å ha brukt sjampoen i 3-4 dager. Så jeg ville prøvd å se om dette gjelder for deg. Kjøp en flaske og test. Jeg blir fortsatt tynnere i håret, så noe mirakelsjampo er det ikke, men alt som hjelper er bra.

Topp