• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Nizoral (ketokonazole)

poboi

Nytt Medlem
Hei jeg ser det er veldig forskjellig på disse shampoene fra hvor det bestilles og pris. På apoteket koster en liten flaske rundt 250 kr. Hvilken bestiller dere? Jeg hadde sist den røde og hvite flaska fra thailand med 2% ket..
Har mengde ket noe å si?

Jeg er 23 og har et hårtap som begynte når jeg var ca 20 år. Har ikke behandlet det før ca 6 mnd siden. Da begynte jeg med fin, nizoral og minoxidil . Føler ingen effekt med minoxidil men skal prøve det noen mnd til. Mitt hårtap har siden det begynte gått veldig sent, så ikke så lett å se når jeg mister og om det faktisk kommer noe tilbake. Men jeg merker at jeg mister mye midre hår utifra når jeg tar i håret og på puta.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Hei, jeg drar opp denne gamle tråden. Håper det går greit. :) Hvilket ketokonazole produkt anbefaller dere? Er for eksempel fungoral som kjøpes på apoteket det beste å prøve?
Fungoral som selges på norske apotek inneholder 1% keto. Selv har jeg aldri brukt 2% keto i en shampo , så jeg kan ikke anbefale noe til eller fra. Det er vel flasken med 120ml som koster ca 250kr på apoteket? Denne er veldig dryg. Jeg bruker fungoral og en shampo som heter Revita i tillegg. Jeg blir ganske tørr i hodebunnen av fungoral og den som heter Revita hjelper veldig mot det da den inneholder emuolje samt andre ting som skal være bra mot hårtap. Tidligere fikk jeg tak i Revita shampo som inneholdt 1% keto. Bestilte den på eBay fra USA. I det siste har jeg bestilt fra en nordisk nettside og ser den ikke inneholder keto, så derfor har jeg brukt fungoral i tillegg. Skal prøve å få tak i den fra USA igjen. Det er en veldig dyr shampo, men den beste jeg har prøvd så langt. Så lukter den normalt i motsetning til fungoral
 
Fungoral som selges på norske apotek inneholder 1% keto. Selv har jeg aldri brukt 2% keto i en shampo, så jeg kan ikke anbefale noe til eller fra. Det er vel flasken med 120ml som koster ca 250kr på apoteket? Denne er veldig dryg. Jeg bruker fungoral og en shampo som heter Revita i tillegg. Jeg blir ganske tørr i hodebunnen av fungoral og den som heter Revita hjelper veldig mot det da den inneholder emuolje samt andre ting som skal være bra mot hårtap. Tidligere fikk jeg tak i Revita shampo som inneholdt 1% keto. Bestilte den på eBay fra USA. I det siste har jeg bestilt fra en nordisk nettside og ser den ikke inneholder keto, så derfor har jeg brukt fungoral i tillegg. Skal prøve å få tak i den fra USA igjen. Det er en veldig dyr shampo, men den beste jeg har prøvd så langt. Så lukter den normalt i motsetning til fungoral
Takk for et godt svar. :). Ja, på Apotek1 sin nettside koster Fungoral 120 ml kroner 259,90. Da er jeg ganske sikker på at det blir Fungoral som jeg kommer til å kjøpe.
 
Fungoral som selges på norske apotek inneholder 1% keto. Selv har jeg aldri brukt 2% keto i en shampo, så jeg kan ikke anbefale noe til eller fra. Det er vel flasken med 120ml som koster ca 250kr på apoteket? Denne er veldig dryg. Jeg bruker fungoral og en shampo som heter Revita i tillegg. Jeg blir ganske tørr i hodebunnen av fungoral og den som heter Revita hjelper veldig mot det da den inneholder emuolje samt andre ting som skal være bra mot hårtap.
For tiden er shampoen som jeg bruker Nisim for tørt til normalt hår, men jeg kan ikke se at dette er en shampoo som benyttes av andre på dette forumet eller på utenlandske forumer? Derfor vurderer jeg å bytte til en shampoo som kan vise til gjenvekst av hår. Hvilken shampoo er anbefalt å benytte? Det skal sies at Nisim shampoen har ført til at hårtapet mitt nesten har slutta. For øvrig bruker jeg Fungoral 2 ganger i uka, Minoxil 2 ganger per dag også dermaroller jeg med en 1,5mm dermaroller en gang i uka.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
For tiden er shampoen som jeg bruker Nisim for tørt til normalt hår, men jeg kan ikke se at dette er en shampoo som benyttes av andre på dette forumet eller på utenlandske forumer? Derfor vurderer jeg å bytte til en shampoo som kan vise til gjenvekst av hår. Hvilken shampoo er anbefalt å benytte? Det skal sies at Nisim shampoen har ført til at hårtapet mitt nesten har slutta. For øvrig bruker jeg Fungoral 2 ganger i uka, Minoxil 2 ganger per dag også dermaroller jeg med en 1,5mm dermaroller en gang i uka.
Jeg har selv brukt nisim en tid tilbake, og det var en god shampoo. Innholdsmessig er den bra og den inneholder blandt annet Biotin om jeg ikke tar feil. Biotin har en dokumentert effekt mot hårtap. Selv om Biotin i en shampoo eller i tablettform ikke vil gjøre stort fra eller til angående hårtapet ditt. Likevel har den en dokumentert effekt og dette er nok til at de lovlig kan si at hele Shampoen har en dokumentert effekt mot hårtap og kan stoppe det. til og med gi gjenvekst. I hud/hårpleieindustrien, kosmetikk, kosttilskudd, etc., så bøyer de reglene alt de kan. Om den fungerer bra for deg, så er det kanskje ingen vits å se seg etter en annen. Det finnes shampoer som inneholder flere ingredienser som hjelper mot hårtap om man sammenligner de med Nisim. Selv bruker jeg Fungoral 2-3 ganger i uken, også bruker jeg Revita shampoo de andre dagene. Søker du opp ingrediensene i Revita, så ser du at den inneholder flere ingredienser som hjelper mot hårtap. Selv har jeg ikke merket noe forbedring av å ene og aleine bruke denne. Ikke annet enn at den holder divesje hodebunnsproblemer i sjakk. Blandt annet psoriasis. Og at det ikke er en shampoo som gjør hårtapet værre, slik som shampoer som tetter eller tørker ut hodebunnen kan gjøre.
 

Vk89

Meldem
Takk for et godt svar. :). Ja, på Apotek1 sin nettside koster Fungoral 120 ml kroner 259,90. Da er jeg ganske sikker på at det blir Fungoral som jeg kommer til å kjøpe.
Fungoral er litt billigere via denne siden her blant annet:

 

Topp