• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Norsk vs. Amerikansk Minoxidil

Hårsekk1

Nytt Medlem
Hei,
Lite respons på mitt forrige lange innlegg så prøver et enkelt spørsmål. :p

Har brukt norsk Recrea Forte kjøpt på norsk apotek (flytende 5 %) og har hatt god effekt.
Denne er jo dyr og vurderer å gå over til amerikanske. Men etter hva jeg kan se er det litt forskjellig innholdsfortegnelser på denne minoxidilen fra Kirkland? Redd for at det skal ha noen effekt å bytte.... Er dyrt å drive å kjøpe denne i Norge.

Noen med erfaring fra Minoxidil bruk? Hvor kjøper dere fra?

• Jens86

Administrator
    Jeg kjøper fra eBay og Amazon. Det virker som litt tilfeldigheter om man blir stoppet i tollen eller ikke.

Virkestoffet er identisk, og jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med å bytte over.

Erik1

Nytt Medlem
    Kan også kjøpes i sverige på apotek. For min del føltes Rogaine bedre i håret en Recrea. Mindre fettete og så mer naturlig ut.

Seastar

Nytt Medlem
    Kjøp Minoxidil direkte på sykehus i Asia, f eks Bangkok, hvor de utfører hårtransplantasjon, hvis man er der på ferie likevel. Mye billigere og garantert ekte vare. Proscar 5 mg tabletter får man billig på blå resept hos fastlegen. Knekkes i 4-5 deler da 1 mg er stor nok dose for å motvirke genetisk hårtap. Samme virkestoff som koster skjorta under div kommersielle merkenavn.

Sist redigert:

Topp