• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Norsk vs. Amerikansk Minoxidil

Hårsekk1

Nytt Medlem
Hei,
Lite respons på mitt forrige lange innlegg så prøver et enkelt spørsmål. :p

Har brukt norsk Recrea Forte kjøpt på norsk apotek (flytende 5 %) og har hatt god effekt.
Denne er jo dyr og vurderer å gå over til amerikanske. Men etter hva jeg kan se er det litt forskjellig innholdsfortegnelser på denne minoxidilen fra Kirkland? Redd for at det skal ha noen effekt å bytte.... Er dyrt å drive å kjøpe denne i Norge.

Noen med erfaring fra Minoxidil bruk? Hvor kjøper dere fra?
 

Jens86

Administrator
Jeg kjøper fra eBay og Amazon. Det virker som litt tilfeldigheter om man blir stoppet i tollen eller ikke.

Virkestoffet er identisk, og jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med å bytte over.
 

Erik1

Nytt Medlem
Kan også kjøpes i sverige på apotek. For min del føltes Rogaine bedre i håret en Recrea. Mindre fettete og så mer naturlig ut.
 

Seastar

Meldem
Kjøp Minoxidil direkte på sykehus i Asia, f eks Bangkok, hvor de utfører hårtransplantasjon, hvis man er der på ferie likevel. Mye billigere og garantert ekte vare. Proscar 5 mg tabletter får man billig på blå resept hos fastlegen. Knekkes i 4-5 deler da 1 mg er stor nok dose for å motvirke genetisk hårtap . Samme virkestoff som koster skjorta under div kommersielle merkenavn.
 
Sist redigert:
H

Henrik8989

Jeg kjøper fra eBay og Amazon. Det virker som litt tilfeldigheter om man blir stoppet i tollen eller ikke.

Virkestoffet er identisk, og jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med å bytte over.
Tenker å kjøpe minoxidile fra ebay. Hvilken selger velger du vanligvis? siden vurdere selv å kjøpe, men er redd for om den er tuklet med av selger.
 
Jeg har også hatt utfordringer med å bestille fra Monsterhotdeals på Ebay i det siste. Hvilke erfaringer har dere med å sende via Jetcarrier? Altså at Monsterhot sender til Jetcarrier også sender Jetcarrier til Norge.
 
Er ganske sikker på at Monsterhotdeals har slutta å selge 1 og 2 pakker av Minoxil på Ebay nå. Hvilke selgere anbefaller dere som selger Kirkland Minoxil foam for ett eller to måneders forbruk? Ha en god helg.
 

huffbrim

Meldem
Æsj. Så det stoppes. Jeg kjøpte nylig tre flasker fra en eBay-selger, fordi han er anbefalt her på Hårtapsnett. Reglene er tydeligvis: Postforsendelser med legemidler (både reseptpliktige og reseptfrie) fra utlandet er ikke tillatt og kan bli stoppet i tollkontroll.

Jaja. Så vi i Norge skal altså ikke ha tilgang til skum? Vi må greie oss med den væsken fordi mammastaten Norge passer på oss.
 

Seastar

Meldem
Æsj. Så det stoppes. Jeg kjøpte nylig tre flasker fra en eBay-selger, fordi han er anbefalt her på Hårtapsnett. Reglene er tydeligvis: Postforsendelser med legemidler (både reseptpliktige og reseptfrie) fra utlandet er ikke tillatt og kan bli stoppet i tollkontroll.

Jaja. Så vi i Norge skal altså ikke ha tilgang til skum? Vi må greie oss med den væsken fordi mammastaten Norge passer på oss.
Hvorfor er det bestemt at akkurat dette er et legemiddel? Det er et liniment til utvortes bruk, på linje med mange andre ting man smører på seg. Hvis noen er i beit, så har jeg to flasker på 5% Minoxidil 100 ml (ikke 60 ml) hver, i væskeform (ikke foam), liggende på kjøling, som jeg kan avhende, fra et anerkjent sykehus i Bangkok, som også driver med hårtransplantasjon. Anbefalt daglig dose er 1 ml, så det skal rekke til over 3 mnd. Pipette for rett dosering følger med. Når coronasituasjonen er over, så kan jeg sjekke hva som er tilgjengelig derfra, siden kona jobber som kirurg der.
 

androgen

Nytt Medlem
Æsj. Så det stoppes. Jeg kjøpte nylig tre flasker fra en eBay-selger, fordi han er anbefalt her på Hårtapsnett.
Min ebay-bestilling ser ut til å ha blitt stoppet. Helt føkka. Ser ut som billigste i Norge er apotekhjem.

 

Topp