• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Oppdatering

Hairetic

Nytt Medlem
Dette er kanskje ikke riktig kategori for posten min, men siden jeg har prøvd så mange eksperimentelle behandlinger føler jeg at den passer best her og er lettest for folk å finne her.

Jeg har da vært på Regenepure DR (Keto 1%), Neogenic (Stemoxydine), Voltarol, Retin-A, Bimatoprost og Dermarolling i flere mnd nå.

Min konklusjon: ja det hjelper litt, men *langt* i fra nok.
Jeg gikk grundig igjennom hårlinjen min i dag å fant ut at jeg har mistet mer i vikene. Jeg ser en goddel hår jeg har fått tilbake som var helt tapt, men det er bare 3 her og 2 der og 1 der. Det har ingen kosmetisk effekt for seg selv.

Grunnen til at jeg sluttet å poste her en periode var rett og slett at jeg ble lei og nærmest deprimert over å fokusere så mye på hårtapet, så jeg bestemte meg for å gjøre rutinen å ikke tenke så mye mer på håret mitt igjennom dagene.

Så jeg står ved et veiskille: enten ta hår transplantasjon å endelig bli ferdig med denna driten for en stund eller fortsette.

Jeg gir det 4 mnder til. Om jeg bare får tilbake hår i vikene (gå fra 2.5 til 1 på norwood skalan) så er jeg mer enn fornøyd.

Jeg fant ut at det er noe som heter Spectral-DNC N som vistnok er en forbederet versjon av minoxidil , uten noen av side effektene (påstås det).
Ut i fra de postene jeg kan finne på forums er dette faktisk sant. Det virker ikke som om folk får de samme side effektene med hjerterytmen og rynker/tørr hud av Nanoxidil som de får på Minoxidil.

Derfor har jeg bestilt dette, da jeg vet at det har en klinisk dokumentert effekt, så jeg håper i hvertfall at jeg får noe tilbake.

Jeg skal fortsette med bimatoprost, dermarolling og stemoxydine, siden man rett og slett trenger alt man kan få. Om de 3 gir meg 10% mer hår enn jeg ville fått uten, så er det verdt det, selv om det er døds irriterende å drive med og bruke spenn på.

Føler også at jeg trenger CB snart, men ble skremt av forum rapporter som sier at folk får side effekter som minner on finasterid . Så skeptisk til det er oppklart.
 

Finasteride

Supermoderator
Hei. Spectral DNC Nanoxidil bestilte jeg fra Canada for noen år siden faktisk. Var ganske nytt da. Prøvde det i 6 måneder uten noe effekt egentlig (men jeg har heller ikke effekt av minoxidil unntatt stabilisering), så kan godt hende du får effekt. Det skal visstnok absorberes bedre heter det. Spectral er dyrt, men ikke dyrere enn hva minoxidil koster i Norge. Vesken er brunaktig, så det vil synes litt (påførte derfor bare på kveldene). Det fine med Spectral er at man unngår alkohol-flass som fester seg på hodebunnen (om du har den bivirkningen av vanlig minoxidil).

Rynker har jeg vel aldri opplevd, hjerterytme var jo en beskryming jeg ikke har tenkt sikkelig over, er det vanlig?

Hvor gammel er du?
Du går ikke på finasterid? Har du prøvd?
Vet du hvilken NW du er disponert for?
NW2.5 idag? Da mener du veldig høye viker eller har det begynt å bli tynnere på toppen av hodet? Altså at håret vokser litt senere?

Etter min mening er kanskje det bare finasterid som på en måte kan stoppe og stabilisere hårtapet. Går man mot en NW6-7 på sikt kan det være uheldig å ta en transplantasjon når man er NW2.5, for da må man hele tiden fylle på hår. Dessuten kan det være fristende med høy tetthet nå i begynnelsen, som senere kan tappe donorområdet for hår. Det beste er derfor å stoppe hårtapet før man tar en hårtransplantasjon. Jeg tror ikke noe tropisk behandling er i stand til å beholde alt håret du har nå, og en kur kan ligge langt frem i tid.
 

Hairetic

Nytt Medlem
Finasteride skrev:
Hei. Spectral DNC Nanoxidil bestilte jeg fra Canada for noen år siden faktisk. Var ganske nytt da. Prøvde det i 6 måneder uten noe effekt egentlig (men jeg har heller ikke effekt av minoxidil unntatt stabilisering), så kan godt hende du får effekt. Det skal visstnok absorberes bedre heter det. Spectral er dyrt, men ikke dyrere enn hva minoxidil koster i Norge.

Synd du ikke fikk noe bra resultat ;\ jeg har fingra kryssa for at jeg er en av de veldig heldig som plutselig får tilbake hele hårlinjen ;p Neida, i hvertfall NOE.

Fikk du shed på Spectral? Leste at mindre får shed på Spectral enn Minoxidil.

Rynker har jeg vel aldri opplevd, hjerterytme var jo en beskryming jeg ikke har tenkt sikkelig over, er det vanlig?
Rynker og hovne øyne osv. er en av de vanligste side effektene av minoxidil. Dette er en av hoved grunnene til at jeg aldri har brukt minox.
Jeg syns rett og slett ikke det er verdt å risikere at man plutselig ser 10 år eldre ut i tryne for litt hår.
Om man er ærlig så er jo hele grunnen til å ta minox kosmetisk i utgangspunktet, så det ville vært meningsløst med slike side effekter.

Hjerte rytmen er også veldig vanlig, noe som enkelte leger har spekulert i at kan være farlig i lengden.


Hvor gammel er du?
Du går ikke på finasterid? Har du prøvd?
Vet du hvilken NW du er disponert for?
NW2.5 idag? Da mener du veldig høye viker eller har det begynt å bli tynnere på toppen av hodet? Altså at håret vokser litt senere?
Jeg er 24. Har aldri brukt finasterid grunnet potensielle side effektene. Jeg har altid ment at det ikke er verdt å risikere viktig ting for håret.
Med tanke på at opp til 5-10% får langvarig impotens og depresjoner av finasterid så var det aldri noej eg vurderte engang.
Men nå med CB som brytes ned før det kommer i blodet så er jeg interessert i det, siden jeg definitivt trenger anti-androgener.

Jeg har ganske høye viker ja. Definitivt NW 2.5
Det er det verste, vikene gjør at det er helt umulig å ha noen form for hårsveis.


Dessuten kan det være fristende med høy tetthet nå i begynnelsen, som senere kan tappe donorområdet for hår. Det beste er derfor å stoppe hårtapet før man tar en hårtransplantasjon. Jeg tror ikke noe tropisk behandling er i stand til å beholde alt håret du har nå, og en kur kan ligge langt frem i tid.
Jeg ville heller hatt 5 år til med fult hår for å være ærlig.
Både pga. det er nå jeg er ung og pga. det helt realistisk kommer til å være veldig mange gode alternativer for folk som lider av hårtap om 5-10år.

Histogen, replicel, bimatoprost, CB, Pilofocus osv. osv. osv. sine kliniske resultater viser at det er fult mulig å nærmest kurere hårtap innen 10år.

Det er ekstremt frustrende å være så nære, men likevel så fjernt.
Såklart vil jeg ha fult hår på hode når jeg er i 30årene også, men føler det er aller viktigst nå som jeg fortsatt er så ung.
 

Finasteride

Supermoderator
Ingen shedding verken på minox eller nanox for min del. Shedding er normalt sett et godt tegn og betyr at det virker. Hvis du opplever det bør du ikke stoppe å bruke nanox, hvertfalll før det er gått 3 mnd.

Ja hår er viktig i ung alder, selv synes jeg det er kjipt å ha hårtap som 27 åring. Jeg har hvertfall ingen bivirkninger av finasterid, men det er nok fordi jeg ikke leser skremselshistoriene. Og uten hår får man ikke sex alikevel, så da kan man like godt være impotent mener jeg.
 

Jens86

Administrator
I mine øyne er det alt for tidlig å ta HT som 24-åring.. Hvis hårtapet fortsetter er du i en veldig kjip situasjon, hvor du stadig må fylle på..
 

Finasteride

Supermoderator
Hvis du alikevel skulle velge å gå for hårtransplantasjon i så ung alder, ikke kast bort verdifulle donorhår. Velg en klinikk med meget godt rykte. Sjekk litt ut hva Spex (spexhair.com) og Joe (hairtransplantmentor.com) har å si ;P Og ikke glem at det muligens kommer bedre metoder om ikke så lenge innenfor hårtransplantasjon. Utsett det mest mulig. Når det gjelder de norske klinikkene har vi ikke nok fakta på bordet ennå til å anbefale dem, spesielt som ung når tettheten er ekstra viktig.
 

Hairetic

Nytt Medlem
Har hørt det argumente manger ganger, men jeg er faktisk totalt uenig. Grunn: når du har HØYE viker, tenk Jude Law, så kan du like godt være skallet. Det er ingen hårstiler som passer deg med mindre du har EKSTREMT tykt hår eller noe.

Det er ingen frisyrer som ser bra ut, det eneste du kan gjøre er buzzcut å da har det egentlig ingenting å si om du har lite hår igjen noe annet sted.
Poenget med hårtransplantasjon som ung er å faktisk se ung ut mens du er ung. Når du kommer opp i 30 åra så vil du såklart fortsatt ha hår, men i 30åra så har de fleste skaffet seg dame og familie, da er kosmetiske ting bare bagateller i forhold.

Å om du så er singel i 30årene så bryr damer i 30årene seg mindre om hår enn ei i 20årene.
Så i mine øyne: etter man har prøvd alt man er villig til å prøve av behandlinger å du ikke ser resultatene du trenger: hårtransplantasjon. Samme om du er 19 år gammel.


Å som jeg har sagt før: resultatene fra replicel, histogen osv. er såppas lovende at hårtap mest sannsynlig er helt mulig å reversere om 10-15år. Da er det jævli dumt å vente med hårtranplantasjon å lide deg igjennom 20årene for så å få en kur i 30årene.
 

Finasteride

Supermoderator
Vel du har et poeng der, et ganske godt poeng egentlig. Er derfor jeg selv sitter og vurderer dette. Kaster rett og slett bort livet mitt nå føler jeg, kunne brukt tiden til å ordne familie og fått barn, men istedenfor går all tid til å lese om hårtap og gjøre ting som får meg til å glemme hårtap. Er ikke stygg, har faktisk fått høre jeg er kjekk, men uten hår kan jeg ikke date damer lenger. All selvtilliten er borte. Høytider o.l. er et ork for meg, liker ikke å vise meg offentlig uten hår. Jeg var så heldig at jeg ikke hadde store viker i begynnelsen av 20-årene og veldig tykt hår til å kamuflere dem, men i midten av 20 årene ble alt dramatisk forandet. En hårtransplantasjon kunne nok vært løsningen, spesielt nå som jeg har gått på finasterid i 3 år og funnet ut at det har bremset/stoppet hårtapet ganske mye. Noe gjenvekst har jeg dessverre ikke klart å få, men har jo tenkt å prøve ut litt mer som bl.a. microneedling. Hadde jeg bare begynt på Finasterid 2 år tidligere hadde jeg aldri vært her ;P

Fremtidens behandlingsmuligheter blir uansett vanskelig å få gjennomført i Norge. Først skal det godkjennes i USA av FDA, og i Norge pleier vi å ligge mange år etter. f.eks er ikke finasterid godkjent i Norge for behandling av hårtap, heldigvis kan man få pillene på registreringsfritak om legen ikke klarer å overtale deg til å leve med hårtapet. Er legen ekstra grei fikser han generisk finasterid i 5mg versjon som deles opp. Men så er det et problemet, hva med de som ikke kan gå på finasterid? Hva med bivirkninger fra fremtidige behandlinger?

Hvis man ikke klarer å stoppe hårtapet så vil det utvikle seg, og det kreves selvfølgelig mer donorhår. En ting som iallefall ikke er kult er at tykk hårlinje etterfulgt av en helt bar skalle. Da vil man senere måtte velge mellom å bruke de siste donorhårene til å dekke hodet med et "tynt hår utseende" eller gå for hårerstatningsløsninger. Eller man kan selvfølgelig reise til utlandet og teste de "nye" behandlingsmulighetene som fremdeles ikke er bekreftet å være 100% effektive for alle.

Jeg kan uansett forstå godt at du ønsker å ta en hårtransplantasjon nå istedenfor å sette hele livet på vent. Det går ann å være optimistisk på fremtidige behandlingsmuligheter, men alt i alt blir det litt gambling. Har du prøvd finasterid i lavere doser, prøvd å kombinere det med et annet kosthold? Kombinere det med østrogen-inhibiator? Prøvd å kombinere med inntak av testosterone (omdannelsen til DHT skal opprettholdes av Fin). Man må isåfall gå til legen og få tatt regelmessige prøver for å vite at ting foregår som de skal. Dette krever jo at du igjen gjør mer research om finasterid, fordi legene i Norge ofte ikke er så kvalifiserte på behandling av hårtap.

Uansett, velger du behandling må du hvertfall ikke la donorhårene gå til spille. En FUE gir deg mulighet til å barbere hele hodet senere (så lenge du holder deg unna solen), mens en tradisjonell STRIP vil gi deg mer grafts. STRIP bør uansett ikke utføres i Norge (store stygge arr i hodet), og jeg ville ikke gamlet med donorhår på en norsk klinikk hvor overlevelsesprosenten kan være lavere fordi vi rett og slett må innse at vi kanskje ikke har de aller dyktigste legene i Norge (hvertfall ikke bevis på det nå). Det er resultatet så teller, og i ung alder er det ikke nok å få et tynt lag hår på hodet, det skal se meget bra ut, og da må man nok ut i verden. Har du tenkt på noen klinikker? Jeg synes selv Spex (spexhair.com) har fått et bra resultat, men man skal også tenke på at han kun har transplantert hår til den fremre delen av hodet, mens han har beholdt krone-området med å respondere bra på finasterid. Og videre har han utført 10 hårtransplantasjoner for å komme dit han er i dag grunnet endel mislykkede.

Det finnes folk der ute som angret på at de tok hårtransplantasjon, og hvis de kunne valgt om igjen hadde de heller valgt å barbert seg og akseptert hårtapet. Men er du som meg så er det nok vanskelig å akseptere. Ulempen med hårerstatning er at man må bo ved et slikt sted, må jevnlig til service og man kan ødelegge de siste hårene man har på hodet, men såklart, det er en mulighet til å se "normal" ut igjen. Ekte hår er nok best, men det krever at du har økonomi og at du har utdannet deg sikkelig så du velger en riktig klinikk.
 

Hairetic

Nytt Medlem
Finasteride:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at du føler at du ikke har lyst til å møte folk og spesielt ikke damer mens håret ditt er "all fucked up", men i ditt tilfelle høres det nesten ut som du lar hårtapet være tap av ditt liv.

Jeg lurer på om du har gjort andre ting for å kompansere for selvbilde ditt?
F.eks begynne trene, fikse garderoben osv.?

Jeg har såklart ingen peil på hvordan du ser ut, så statistisk sett er du en gjennomsnittsperson utseendemessig for alt jeg vet. Altså en 5/10. Siden du har drastisk hårtap så kan jeg regne med at du føler deg som en 3/10.

Si at du hadde gjort disse tingene:

Begynt å trene å endt opp med en kropp som dette: http://scienceblogs.com/startswitha...2952144099d167816b02e09-beforeAferMickey.jpeg

I tillegg kan du da finpusse klesstilen å gå fra å se ut som dette: http://www.gq.com/images/style/2012/11/daniel-craig/daniel-craig-01.jpg

til dette: http://pixel.nymag.com/imgs/fashion...e-marlohe-42-38238521.o.jpg/a_4x-vertical.jpg


Så kan du bruke copper peptides til å fjerne solflekker og rynker i ansikte.
Spis mye frukt og grønt (betakaroten) så huden din blir mer gyllen (vitenskapelig bevist til å være en av de mest avgjørende faktorene for attraktivitet).
Puss tenna med whitening greier.

Voks ut stubble skjegg, studier har vist at stubble er hottere enn ingen skjegg: http://cdn.ladyish.com/wp-content/uploads/sites/12/2013/08/beards_sexy1.png


I tillegg kan du også bruke f.eks bimatoprost på øyevippene og øyebrynene for å få et mye mer markert blikk.


Om du gjør alle disse tingene vil du gå fra 3/10 til 8/10 uavhengi av hår.
Så om du da i tillegg får tilbake håret engang i fremtiden så er du i hvertfall en solid 9/10, nestne uansett hvordan ansiktstrukturen din er.
 

Finasteride

Supermoderator
For å være helt ærlig så har jeg kompensert hårtapet med hodeplagg. Det fungerer, men ser litt teit ut. Har kjøpt sånn grønn vitaminshake og greier, og prøver å holde meg sunn. Begynt å trene litt. Er litt uenig i at man kan bli en 8-er uten hår da, for jeg mener liksom håret drar ned minst 5 poeng uansett. Men slapp av, jeg har i det miste jobb og et godt økonomisk liv så jeg klarer meg godt. Det er bare på jentefronten og i sosiale sammenhenger jeg blir litt taper etter hårtapet. Jeg unngår slike situasjoner med å bruke hodeplagg da hehe;P Før gikk liksom alt mer smooth, men vet jo det er min egen feil. Blir jo litt isolert fra sosiale situasjoner når man har en sånn sykdom som man skammer seg av. Jeg forventet jo aldri å miste håret, mindre foreldre har liksom håret sitt, min far har jo faktisk teenage hår ennå og han er vel snart 60. Er ikke sikkert damene bryr seg like mye som jeg gjør ang. hårtap som du har nok litt rett i det du sier. Rynker og sånn er liksom ikke helt min greie da, det er noe man kanskje får i 40-årene, og solflekker vet jeg faktisk ikke hva er. :p Spise mer grønt er et godt råd. Kle seg pent er jo viktig uansett.

Det har jo f.eks vært undersøkelser på kreftpasienter hvor det verste med kreften nettopp var å miste håret. Håret er liksom identiteten vår, spesielt kvinner sin, men når man ikke forventer å miste hår og plutselig gjør det så er det ikke så lett for gutter/menn heller.

Jeg kjenner meg kanskje litt igjen i beskrivelsen av Joe from Staten Island i Bald Truth Show, men jeg har i det miste klart å stå i jobb og leve et noelunde liv da hehe ;P Og ta det jeg skriver med litt humor også, for så ille er egentlig ikke hår, det finnes ting som er mye verre.

Hva med deg selv da? Har du klart å kompensere såpass at du kan klare deg uten en HT?
 

Jens86

Administrator
Har lest litt om nanoxidil nå, og det virker interessant. Jeg TROR at jeg har fått litt mørkere ringer under øynene og mer rynker (men vanskelig å si).

Hva koster det og får man tak i det i Norge?
 

Hairetic

Nytt Medlem
Jeg bestilte Nanoxidil på eBay. Kosta 185kr tror jeg så gikk rett under tollen.

Søk Spectral DNC-N på eBay.

Jeg kan i hvertfall si at jeg ikke har sett noen tegn på tørr hud eller noe annet enda.
 

Baker1986

Meldem
Du må nesten få deg noe som tar seg av DHT på en ordentlig måte. Ville vurdert RU som er lett i bruk og ikke noe stress med veichle. Når det gjelder CB så jobbes det på veichle fronten. En ting jeg er rimelig sikker på er at du ikke får permanente bivirkninger av noen av de. Tør også påstå at mange av de som snakker om bivirkninger får de psykologisk, det skal faktisk ikke mer til at en knøttliten smule frykt ligger og murrer i hodet ditt, så er det nok til at pikken klapper sammen. Bruker selv både fin og RU, og har i perioder lurt på om jeg har vært plaga av bivirkninger. Men det har vist seg flere ganger at det kun er fordi jeg befinner meg i veldig lite erotiske omstendigheter + emosjonelt stress. Blir litt spekulasjon for min side her, men skulle gjerne sett en sammenligning av to grupper av fin brukere som har fått bivirkninger, delt opp etter hvem som var redd for de i forkant og hvem som ikke ofra det en tanke. Tør vedde mye på at den gruppa der flest har bivirkninger, er blant de som var redde i forkant.
 

Jens86

Administrator
Baker1986 skrev:
Blir litt spekulasjon for min side her, men skulle gjerne sett en sammenligning av to grupper av fin brukere som har fått bivirkninger, delt opp etter hvem som var redd for de i forkant og hvem som ikke ofra det en tanke. Tør vedde mye på at den gruppa der flest har bivirkninger, er blant de som var redde i forkant.
Approximately 1 in 50 males (2%) reported one or more sexual side effects during finasteride (decreased libido, erectile dysfunction, or ejaculation disorder), compared with 1% in the placebo group.

Mondaini et al describes a “nocebo” phenomenon as when an adverse side effect is not a direct result of the pharmacologic action of the drug but rather of the patient knowing that it is a side effect. They tested this hypothesis in 120 patients on finasteride for benign prostatic hypertrophy (BPH) who were randomly assigned to groups that were informed or not informed of the side effects. After 6 and 12 months, the informed group reported a significantly higher incidence (43%) of sexual side effects than did the uninformed group (15%). While these results do not mean that we can intentionally withhold information from our patients, they do suggest that the sexual side effects can sometimes have a psychological, rather than a pharmacologic, cause.

Kilde:
Medical treatments for male and female pattern hair loss
Journal of the American Academy of Dermatology - Volume 59, Issue 4 (October 2008)
 

Baker1986

Meldem
Kan også se for meg at blant de i den uinformerte gruppa, så kan sex driven ha dabba av pga depresjoner knyttet til hårtap. Sånn rent kjemisk så er RU og CB trygt å prøve. De er dessuten bedre på å angripe hårlinjer enn fin/dut.
 

Hairetic

Nytt Medlem
Vel, viktig å huske at suicidal depresjon er en direkte side effekt av Finasterid også, så er ikke bare pga. hår tap.

Skjønner ikke helt hvorfor folk har det så vanskelig for å akseptere at relativt mange får seriøse side effekter av anti-androgener. Det er et av de aller viktigste hormonene i den mannlig kroppen.
Se bare hvor mye p-piller påvirker jenter.

Er heller ikke noen hemmelighet da det ble etablert i en stor rettsak om finasterid ang. depresjon og impotens.
De fleste har midlertidig impotens mens de er på finasterid som går vekk etter man avslutter. Men rundt 1% har permanent nedsatt sexlyst etter bruk av finasterid. Det finnes et par forum på nett som er dedikrt til de som ble permanent impotent av finasterid, les et par poster der så skjønner du fort hvor ekstremt kjipt livet ditt fordt kan bli
 

Finasteride

Supermoderator
Hairetic, kult at du var inne på den tanken. Det er nemlig ganske store hormonforstyrrelser i jentekropper p.g.a. p-piller, og de begynner ofte før 16-års alderen også. Hårtap er jo faktisk også en bieffekt av mange p-piller. Dette har ikke legene noe imot å skrive ut. Men når menn klager over litt potensproblemer, da blir de skeptiske med en gang. Husker jeg gjorde mye research før jeg begynte på finasterid og leste bl.a. at nivåene av testosteron i menn har sunket dramatisk over mange år. I gamledager hadde menn altså MYE mer testosteron enn i dag. Det kan være mange årsaker til dette, men kroppen har sin måte og tilpasse seg. Så jeg tror ikke vi skal være for redd/lage for mye skremselshistorier av en liten pille som reduserer noe av konverteringen fra testosteron til dihydrotestosteron. Tror den rettsaken du refererer til gjorde at propecia.com måtte legge ned siden sin. Det var vel i 2010. Den ble åpnet for ikke så alt for mange måneder siden, noe som kan tyde på at de igjen har lov å markedsføre seg som tidligere???

Alle legemiddler har bivirkninger, og når man legger så mye innsats i å frykte bivirkninger så får man garantert bivirkninger også. Er utrolig mange som måtte slutte med finasterid på de store forumene p.g.a. bivirkninger som de regnet med å få når de begynte, som de fikk og som førte til at de måtte slutte. Jeg tenkte selv at det var kjipt med alle disse bivirkningene, men jeg ville prøve alikevel for uten hår hadde jeg ingen sjangs alikevel til å få meg noe. I mitt tilfelle hadde jeg altså motsatt bivirkninger. Noen dager er selvfølgelig lysten vekke men det har nok mer med alder å gjøre enn bivirkninger. Eneste bivirkningen som er litt skremmende i mine øyne er "brainfog".
 

Baker1986

Meldem
Hairetic skrev:
Vel, viktig å huske at suicidal depresjon er en direkte side effekt av Finasterid også, så er ikke bare pga. hår tap.

Skjønner ikke helt hvorfor folk har det så vanskelig for å akseptere at relativt mange får seriøse side effekter av anti-androgener. Det er et av de aller viktigste hormonene i den mannlig kroppen.
Se bare hvor mye p-piller påvirker jenter.

Er heller ikke noen hemmelighet da det ble etablert i en stor rettsak om finasterid ang. depresjon og impotens.
De fleste har midlertidig impotens mens de er på finasterid som går vekk etter man avslutter. Men rundt 1% har permanent nedsatt sexlyst etter bruk av finasterid. Det finnes et par forum på nett som er dedikrt til de som ble permanent impotent av finasterid, les et par poster der så skjønner du fort hvor ekstremt kjipt livet ditt fordt kan bli
Nekter ikke for at bivirkninger kan forekomme, men er også ganske sikker på at mange av de som opplever nedsatt impotens har innbilt seg bivirkninger (ref posten til Jens). Men uansett, fin er ikke det eneste antiandrogenet som kan brukes. Jeg ville holdt døren åpen for CB, da dette preparatet også er tenkt til å bekjempe uønsket hårvekst blant kvinner. Det er ikke et antiandrogen på lik linje med de klassiske antiandrogenene.
 

Hairetic

Nytt Medlem
Ja jeg er klar til å ta i bruk CB så fordt noen knekker vehicle koden.

I teorien skal CB brytes ned før det når blodet, men det er bare i teorien.
I følge de første anekdotene fra forskjellig hårtap forum så virker det som folk har fått bivirkninger av CB. Mareritt er et symptom et par-tre-fire stk har rapportert uavhengi av hverandre.

Ikke det at mareritt i seg selv er så ille, men det kan tyde på at noe hormonelt skjer (noe som ikke skal skje)
 

Topp