• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Oppdatering

nike99

Nytt Medlem
hei Jeg lurte på om dere kan vurdere om jeg lider av hårtap
[hr]
nike99 skrev:
hei Jeg lurte på om dere kan vurdere om jeg lider av hårtap
men jeg får ikke lagt bilder her, fordi de er for store- eventuelt om dere kunne gi meg emailen deres? Jeg er 20 år gammel og jeg ser at hårfestet mitt har blitt tynt, jeg kan se at håret foran er tynt- men generelt sett er håret mitt tykt, og frisørene jeg var hos sa at ikke trenger å bekymre meg, hun ene sa at jeg ikke kan vite om jeg lider av hårtap før håret slutter å vokse, det er liksom ikke sånt at håret foran er borte, men det er ikke så tett som det var ..
 

Jens86

Administrator
nike99 skrev:
hei Jeg lurte på om dere kan vurdere om jeg lider av hårtap
men jeg får ikke lagt bilder her, fordi de er for store- eventuelt om dere kunne gi meg emailen deres? Jeg er 20 år gammel og jeg ser at hårfestet mitt har blitt tynt, jeg kan se at håret foran er tynt- men generelt sett er håret mitt tykt, og frisørene jeg var hos sa at ikke trenger å bekymre meg, hun ene sa at jeg ikke kan vite om jeg lider av hårtap før håret slutter å vokse, det er liksom ikke sånt at håret foran er borte, men det er ikke så tett som det var ..
Hei! Velkommen til forumet. Jeg setter opp grensen på hvor store filer som kan lastes opp nå, men hvor store er bildene du skal laste opp?

Edit: Nå er max size per bilde 10 mb. Lag en ny tråd når du skal poste bildene.
 

Hairetic

Nytt Medlem
Kjapp oppdatering: har ikke hatt en eneste bivirkning av Nanoxidil. Det eneste minuset er at du må ha det på hodeskallen hele dagen, men det er vel det samme som Minoxidil .


Tror kanskje ser noen nye vellus hår, men for tidlig å si enda. Krysser fingerne.
 

Hairetic

Nytt Medlem
Våknet for par timers tid siden med ekstrem smerte i hjerte regionen. Har aldri opplevd slik smerte før. Det føltes som om noe knuste bryste mitt.

Jeg er anti-hypokonder, så som regel pleier jeg å ikke bli lett skremt av slikt å gjorde det samme denne gangen. Men etter 20 min med ved varende smerte poppa jeg smerte-stillende å la meg igjen, plutselig falt en tanke inn i hode mitt. Nanoxidil er jo nesten minoxidil bare med mindre bivirkninger. Så jeg begynte google litt om minoxidil å ser at (som jeg syns jeg husket) ekte hjerteproblemer kan forårsakes av minoxidil.

Jeg er ikke noen stor fan av å hoppe til konklusjoner, men jeg skal ta en tur til legen å få undersøkt hjerte og blodtrykk før jeg fortsetter med nanoxidil. Anbefaller alle som har kjent brystsmerter som er på minox å gjøre det samme da hjerteinnfark er et ekte og tydeligvis annerkjent bivirkning av minox
 

Jens86

Administrator
Nå har jeg ikke Googlet det, men hjerteproblemer forbindes vel bare med de som tar minox oralt?

Uansett kjip opplevelse, håper det ikke er alvorlig!
 

Hairetic

Nytt Medlem
Nei er vist også tilfeller med hårbehandling.
Ser mange forum poster hvor folk rapporterer skremmende lik "hjerte smerte" etter bruk av minox.

Jeg kan selvfølgelig ikke si at det var det som skjedde. Ser at noen har brukt lavere doser å blitt kvitt smertene, så kanskje det er løsningen, men alikevel så er tanken på at vi kanskje anskaffer oss langvarige hjerteproblemer ganske skumle greier i seg selv.
 

Finasteride

Supermoderator
Har vel opplevd litt sånn selv, men også før minox (og nanox) i en periode. Dårlig kosthold og lite trening øker jo faren. Er ikke lett for en lege å finne noe hvis du er bra den dagen du blir undersøkt, men ta en tur alikevel så kanskje han kan gjøre litt grundigere undersøkelse. Dette er selvfølgelig relevant for alle som er på minox/nanox så håper du deler resultatet av en eventuell undersøkelse.
 

Hairetic

Nytt Medlem
Skal til legen i overimorgen, får se hva legen sier da.

Jeg trener 4 dager i uka, røyker ikke, drikker veldig sjelden, nesten ingen sykdom i familien (nærmest alle har blitt over 90) så jeg har ingen grunn til å få disse plagene akkurat nå tilfeldigvis når begynte på nanoxidil.

Jeg tror kanskje dosen som de anbefaler, altså 6 sprays 2 ganger daglig er altfor høyt, det er designa for at du ska gå tom etter 1 mnd. Jeg tror 2 sprays 2 ganger daglig er nok, så gnidd det utover i vikene hvor det betyr mest uansett.
 

Finasteride

Supermoderator
Hairetic skrev:
Skal til legen i overimorgen, får se hva legen sier da.

Jeg trener 4 dager i uka, røyker ikke, drikker veldig sjelden, nesten ingen sykdom i familien (nærmest alle har blitt over 90) så jeg har ingen grunn til å få disse plagene akkurat nå tilfeldigvis når begynte på nanoxidil.

Jeg tror kanskje dosen som de anbefaler, altså 6 sprays 2 ganger daglig er altfor høyt, det er designa for at du ska gå tom etter 1 mnd. Jeg tror 2 sprays 2 ganger daglig er nok, så gnidd det utover i vikene hvor det betyr mest uansett.

6 spray 2 ganger daglig er nok for behandling av hele NW7-området vil jeg tro. Hvis du bare behandler viker trenger du ikke så mye. Er Nanoxidilen fortsatt brunaktig? Er det sånn at du må vaske den av før du kan gå ut liksom?
 

Jens86

Administrator
nike99 skrev:
hei Jeg lurte på om dere kan vurdere om jeg lider av hårtap
[hr]
nike99 skrev:
hei Jeg lurte på om dere kan vurdere om jeg lider av hårtap
men jeg får ikke lagt bilder her, fordi de er for store- eventuelt om dere kunne gi meg emailen deres? Jeg er 20 år gammel og jeg ser at hårfestet mitt har blitt tynt, jeg kan se at håret foran er tynt- men generelt sett er håret mitt tykt, og frisørene jeg var hos sa at ikke trenger å bekymre meg, hun ene sa at jeg ikke kan vite om jeg lider av hårtap før håret slutter å vokse, det er liksom ikke sånt at håret foran er borte, men det er ikke så tett som det var ..

Jeg ser at du enda ikke har lagt ut bilder. Hvis du fortsatt har problemer, kan du sende de på mail til jens@alopeci.info :)
 

Finasteride

Supermoderator
@nike99

En frisør kan ikke avgjøre om du lider av hårtap eller ikke, hvertfall ikke med en slik uttalelse. Det man ser etter er minityrisering av hårsekker, at de rett og slett blir tynnere og mindre for hver vekstfase. Når hårtapet er synlig er du allerede 50% på vei fordi det ikke blir synlig før man har mistet rundt halvparten. Har man en mistanke om hårtap så er det stort sett tilfelle. Om man ønsker å behandle seg mot hårtap er inviduelt, men har man først begynt og responderer bra må man fortsette behandlingen så lenge man ønsker å beholde håret. Hårtransplantasjoner bør man unngå i så ung alder, hvertfall hvis man ikke har klart å stabilisere hårtapet med medikamenter.
 

Topp