• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Oppstart behandling

Erling777

Nytt Medlem
Hei. Er 28 år og har de siste to årene mistet mer og mer hår. Prøvd ulike varianter som nioxin shampo og balsam og produkter fra nioxin som skal gi tykkere hår.

Har nå startet med recrea forte og fungoral . Tar også priorin, B12, jern , magnesium og sink. Også fått resept på finasterid .
Det jeg lurer på er om jeg trenger å bruke alt dette eller om det er noe jeg kan droppe? Hvor ofte må jeg bruke recrea forte og hvor mye skal jeg ta av finasterid. Vet det står mye om dette på ulike forum, men tenkte å spørre her slik at jeg er helt sikker.

Erling777

Nytt Medlem
Har forresten også prøvd derma roller.
Kan recrea også brukes i ansikt? Kanskje jeg er så heldig så skjeggveksten også blir bedre?

Erling777

Nytt Medlem
Hei. Er 28 år og har de siste to årene mistet mer og mer hår. Prøvd ulike varianter som nioxin shampo og balsam og produkter fra nioxin som skal gi tykkere hår.

Har nå startet med recrea forte og fungoral. Tar også priorin, B12, jern, magnesium og sink. Også fått resept på finasterid.
Det jeg lurer på er om jeg trenger å bruke alt dette eller om det er noe jeg kan droppe? Hvor ofte må jeg bruke recrea forte og hvor mye skal jeg ta av finasterid. Vet det står mye om dette på ulike forum, men tenkte å spørre her slik at jeg er helt sikker.
Kan jeg også bruke silikonfri sjampo pluss balsam fra nioxin? Eller finnes det en bedre balsam på markedet?

Erling777

Nytt Medlem
Siste spørsmål. Tror dere snus og energidrikk påvirker håravfall ? Snuser en boks om dagen i og drikker en boks energidrikk om dagen. Ellers vanlig kosthold og lite alkohol

Jens86

Administrator
Hei og velkommen :)

Finasterid: 1 mg daglig.

Recrea Forte: jeg bruker det kun 1 gang daglig, men da bruker jeg mer enn anbefalt dose. Passer på å dekke hele området på toppen av hodet. I ansiktet vet jeg ikke. Du kan prøve og rapportere til oss? :D

Fungoral: jeg har begynt å bruke dette ofte. I studiene som er gjort på Fungoral + hårtap brukte testpersonene som regel sjampoen daglig.

Vitaminer osv: jeg tar 1 kapsel multivitamin daglig som dekker alt.

Balsam: aner ikke, bruk det som er best for deg. Er ingen balsam som har noe særlig effekt så vidt jeg vet.

Nikotin og koffein: så vidt jeg vet, er det ingen sammenheng mellom nikotin, koffein og hårtap. Så det er bare å snuse på. Kokain er det eneste jeg vet om som kan gi hårtap.

Erling777

Nytt Medlem

Recrea Forte: jeg bruker det kun 1 gang daglig, men da bruker jeg mer enn anbefalt dose. Passer på å dekke hele området på toppen av hodet. I ansiktet vet jeg ikke. Du kan prøve og rapportere til oss? :D

Fungoral: jeg har begynt å bruke dette ofte. I studiene som er gjort på Fungoral + hårtap brukte testpersonene som regel sjampoen daglig.

Balsam: aner ikke, bruk det som er best for deg. Er ingen balsam som har noe særlig effekt så vidt jeg vet.

Nikotin og koffein: så vidt jeg vet, er det ingen sammenheng mellom nikotin, koffein og hårtap. Så det er bare å snuse på. Kokain er det eneste jeg vet om som kan gi hårtap.
Tusen takk for svar :) hva med derma roller? Effekt eller bare tull?

Jens86

Administrator
Det er vel ikke ordentlig bevist i form av skikkelige studier. Men mange mener de har god effekt av det :)

qwerty

Meldem
Jeg tar finasteride 1,25 mg daglig, 2x minoxidil daglig (det er vel anbefalt 2x for best resultat), samt B-vitamintilskudd.
Jeg bruker også fungoral 2x i uka og sjampo fra Nisim ellers. Har begynt med dermaroller 1,5 mm en gang i uka da dette viser seg å ha god effekt sammen med minoxidil.

Minoxidil/recrea forte er det flere som bruker også i skjegg. Hvor effektivt det er vet jeg ikke.

Erling777

Nytt Medlem
Jeg tar finasteride 1,25 mg daglig, 2x minoxidil daglig (det er vel anbefalt 2x for best resultat), samt B-vitamintilskudd.
Jeg bruker også fungoral 2x i uka og sjampo fra Nisim ellers. Har begynt med dermaroller 1,5 mm en gang i uka da dette viser seg å ha god effekt sammen med minoxidil.

Minoxidil/recrea forte er det flere som bruker også i skjegg. Hvor effektivt det er vet jeg ikke.
Takk for svar :) hvor kjøpte du 1,5 mm derma roller? Hvlr lenge bør fungoral være i håret før du vasker det ut? Og bruker du balsam i tillegg da?

Erling777

Nytt Medlem

Hvor mye hår er egentlig normalt at man mister de første ukene? Aldri hatt så lite hår som nå, og når jeg rister håret i vasken etter jeg har tatt i recrea forte ligger det fort over 50 hår der. Aldri opplevd mer enn 10-15 før.

Brukt i ca 2 uker nå. Forsetter dette blir jeg usikker. Vet det er bra at gammelt hår faller av, men hadde ikke trodd det ble så store mengder

Jens86

Administrator
@Erling777 det er et godt tegn. Det verste du kan gjøre nå er å gi deg. Jeg mistet også masse hår, etter en stund hadde jeg en ganske ellevill gjenvekst. Selve sheddingen bør nok gi seg snart, så tar det litt tid før det nye håret blir synlig. Men du kommer sikkert til å få et bra sommerhår :D

Erling777

Nytt Medlem
@Erling777 det er et godt tegn. Det verste du kan gjøre nå er å gi deg. Jeg mistet også masse hår, etter en stund hadde jeg en ganske ellevill gjenvekst. Selve sheddingen bør nok gi seg snart, så tar det litt tid før det nye håret blir synlig. Men du kommer sikkert til å få et bra sommerhår :D
Betryggende å høre :) Skal ikke gi meg, men hadde aldri trodd det skulle bli så mye. Går på 1,25 finasterid, recrea forte 2x daglig, B vitamin og priorin. Får fungoral i posten på mandag :) Håper virkelig det gir resultater. Hvor lang tid tok det før du opplevde resultater? Hvor mye hår mister du ca pr gang du tar i recrea forte etter shedding? (vet dette er veldig ulikt fra person til person)

qwerty

Meldem
Jeg shedder mye av og på minoxidil. Har fått veldig god gjenvekst til nå, totalt med 7-8 mnd på minoxidil. Har ikke hatt så bra hår jeg har i dag på flere år.
Idag ristet jeg håret over vasken og da var det nok 50 hårstrå der. Men disse hårstråene er korte, ca 3 cm. De er litt svakere og kortere. Må regne med flere sheddinger!

Føler også nesten at jeg shedder mer etter jeg har dermarollet. Vet ikke om det stemmer. Trenger ikke nødvendigvis være negativt.

Erling777

Nytt Medlem
Tips til dere som har bekjente i Sverige. Da slipper dere toll osv hvis dere sender til de :)
Bestilte akkurat 15 mnd med recrea forte fort rundt 1000 kr. Koster 204 sek for 3 flasker på apotea.se nå

Erling777

Nytt Medlem
Et tips til :)
Sliter du med at fastlegen ikke skriver ut finasterid til deg? Last ned appen Kry. Tok meg 10 min så var resept i boks uten at jeg måtte besøke fastlegen min

Topp