• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Plutselig hårtap

knekten

Nytt Medlem
Hei, for rundt ett år siden så begynte jeg plutselig å miste mye hår helt fremme i luggen/vikene formet som en (C) vil jeg si, dette gikk relativt kjapt (for så å bremse opp). Så etter, å fant gult flass. rotet litt på nettet å kom frem til at det var seboreisk eksem, gikk til innkjøp av olje og fjernet disse skjellene (endel hår følgte med). Føler håret holder seg stabilt (blir ikke mindre), men sliter med at mye av etterveksten faller av igjen. Så lurer på om noen har erfaring med den type eksem og hårtap , vil ikke håret ut igjen? Har veldig tykt hår fra fra (C) og bakover, ikke antydning til tynt hår i kronen.

Har også i senere tid fått påvist lavt stoffskifte, kanskje dette også kan påvirke.

Lurer på om det er noe behandlinger som kan gjøre håret fyldigere helt fremme igjen, ser fremgang i luggen etter perioden for noen år siden. Men begynner å bli håpløst. Bruker fungoral , så har jeg i tillegg prøvd litt med b-vitamin og l-tyrosine.

Hadde satt pris på noe feedback
- Mann 26

Jens86

Administrator
Hei!

Om hårtapet kommer av et eksem, så vil jeg tro det skal vokse ut igjen.

Har du vært hos hudlege? Hvordan er hårtapet hos familien din?

Bra du har startet med fungoral, det hjelper for mange.

knekten

Nytt Medlem
Hei, takk for svar.

Har ikke vært hos hudlege enda. Begge sider av familien har mye hår, så tror ikke jeg kommer på noen som er litt tynnere. Kan også si at jeg føler jeg svetter litt mer forran på hodet (ved mild aktivitet), kanskje det bare er noe jeg legger mer merke til med tanke på det er litt tynnere.

Men bør vell kanskje vurdere hudlege. Men om hårtap skyldes andre grunner, for eksempel høyt DHT eller hvordan det fungerer. Vil recrea forte kunne hjelpe?

T

Thomas Hasson and Wong

Ta hormontest og gå til hudlege. Spis tren sunt, jobb me d mentale. Legg om vaner. Se på næringsinnholdet i blodet, mineral og toksiske stoffer. Start der.

Topp