• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Recrea Forte (Minoxidil) allergi?

Ekorn

Meldem
Hei.
Har til nå etter 3.5 måneders bruk merket endel rødhet og flassing kun på pannen og hårfestet, ellers litt kløing på hodet. Har i et annet forum lest at man skal kunne teste Minoxidil 2 ganger daglig i 7 dager på innsiden til overarmen om man reagerer med utslett på dette medikamentet.

Jeg er nå på 2 dagen med å utføre testen og har fått noe rødhet. Betyr dette at jeg burde avbryte Minoxidil?

Er rødhet og flassing noe de fleste brukere får, slik at dette er vanlige bivirkninger som må påregnes ved bruk?

39F1A123-5572-454D-8AD0-25F07C72D235.jpeg

Ekorn

Meldem
Blir å slutte med Minoxidil, men uansett var behandlingen kun ment som profylakse uten at jeg hadde noe på NW skalaen enn små viker. Enten reagerer jeg noen av innholdsstoffene i Recrea Forte som propylene glycol eller selve virkestoffet Minoxidil. Får ikke testet dette riktig da jeg ikke har tilgang på Regaine foam uten alkoholer og solventer.

Best å utføre en «patch test» til alt svineri på innsiden av overarmen med 2 applikasjoner i 7 dager før det havner på hodet.

Ekorn

Meldem
Norske myndigheter har en tendens i ren DDR stil til å blokkere ut endel forskjellige konsumprodukter fra tyskland og ellers i utlandet som er altfor gode. Dette gjør de for at det norsk produserte markedet med endel billige produserte varer i lav kvalitet da vil stå i fare, slik at jeg av denne nasjonalismen skal være nødt å lide med kontakteksem med mulighet for å miste alt av mitt hår.

Her er mine bekymringer til en Dermatolog i Majorstuen. Regner med at også andre som har problemer med Recrea Forte lurer på det samme.

I heftet til Recrea Forte står det svært uklart om hva som inngår som hyppige potensielle allergiske bivirkninger i forhold til innhold, og hvordan man konkret bør gjennkjenne symptomene om det dreier seg om forbigående kløe/rødhet, eller at man er reelt allergisk mot stoffene. Dette skal da uansett markedsføres til inntekt og til prøvekaniner om man tåler produktet eller ikke, slik at etterpåklokskap der skaden allerede er blitt påført liksom skal rapporteres som uønskede bivirkninger.

Regaine har klar info om denne problemstillingen med allergi mot propylene glycol som hypping bivirkning, slik at de derfor utviklet skum versjonen. Hadde Regaine skum uten propylene glycol vært lov å føre inn, da hadde jeg vært glad for denne vestlige friheten til å ha vært utenom dette, i tillegg til å forske om jeg er allergisk mot selve minoxidil eller propylene glycol.

Jens86

Administrator
Det er nok ikke bare norske myndigheter sin skyld. Norge er et lite land/marked utenfor EU, så det er nok ikke alle produsenter som tenker at det er lønnsomt å satse her.

Vet du om f.eks. Rogaine, Kirkland eller liknende selges i Sverige? Min oppfatning er at det bare er Recrea Forte liniment som selges der også.

Ekorn

Meldem
Det er nok ikke bare norske myndigheter sin skyld. Norge er et lite land/marked utenfor EU, så det er nok ikke alle produsenter som tenker at det er lønnsomt å satse her.

Vet du om f.eks. Rogaine, Kirkland eller liknende selges i Sverige? Min oppfatning er at det bare er Recrea Forte liniment som selges der også.
Det vet jeg ikke, men det kunne vel www.google.se på det svenske markedet om det selges der.

Topp