• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Recrea Forte og finasterid

• Trådstarter Gutt94
  • Startdato
G

Gutt94

Hei. Er en gutt på 24 år. Bruker både Recrea Forte og Finasterid, det har jeg brukt i snart 2 år. Føler det fungerer ganske bra for meg, men det er noen ting jeg lurer på:

1. Som regel pleier jeg å barbere hodet mitt 1-3 ganger i året. Og da føler jeg at Recrea Forte og Finasterid fungerer som bare det etter at hodet er glattbarbert. Håret kommer tilbake tykt og fint. Men etter en viss periode etter at håret har blitt langt ca (5-7cm) merker jeg en del håravfall. Hva kommer dette av? Er dette normalt?

2. Jeg får også en del flass når håret blir langt. "Føler" at recrea forte får ikke samme effekten pga flassen som hinderer det. Kan det stemme?

Kan det være at du ikke mister mer enn normalt og at det er enklere å se hårene du mister når de er litt lengre? Og kan det hende at ikke alt av håret ditt vokser like raskt slik at håret føles tykkere ukene etter du har barbert deg da alt håret er ca lik lengde? Og de 2 årene du har brukt dette, vil du si at du har mer hår nå enn før du startet? Recrea forte kan tørke ut hodebunnen og gi litt flass. Du kan sjekke litt opp i Revita shampo viss du trenger en shampo med keto. Den inneholder masse annet som hodebunnen din har godt av. Den kan du bruke ofte da den ikke innholder noen skadelige stoffer, og den vil holde flassingen i sjakk. Det finnes sikkert mange andre Shampoer som virker bra også, men jeg har kun prøvd noen få. Prøvde Revita og den fungerte perfekt, så den kan iværtfall anbefales.

Sist redigert:
G

Gutt94

Når håret er kort, føles det som jeg ikke mister noen hårstrå. Og håret vokser tregt i starten og plutselig blir det tykt og langt. Det vokser litt tregere på toppen enn på sidene, men hårstråene vokser i samme hastighet.

Før jeg startet med dette hadde jeg ganske tynt hår, så jeg merker tydelig forskjell, ingen tvil om det. Men det føles som håret går i en sykelus. Med engang det blir langt nok, så mister jeg godt over 100 hårstrå om dagen. Tar jeg og gnir meg selv litt i håret, får jeg med 4-5 hårstrå hver gang, etter håret har blitt litt langt. Men det er ikke sånn når håret er kort. Kan det hende at minoxidil har flere shreddingfaser?

Man kan ha flere sheddingfaser ved bruk av minox, men i og med at du har brukt det i to år allerede så skulle man tro du var ferdig med det. 5-7cm ( halvt år med vekst) er ikke en veldig lang vekstfase. Du nevner at du flasser mer når håret er langt. Er dette normal flassing? Og ikke hodebunnssopp? Bruker du allerede en shampo som inneholder keto? Bare en tanke. Om det kan være hodebunnssopp som trives bedre når håret er litt lengre? Som igjen kan gi litt mer håravfall.

G

Gutt94

Jeg barberer håret med engang jeg ser håret blir tynt, også kommer det tilbake tykkere. Kanskje det har noe med shreddingsfasen aldri får slått til?

Føler flasser kommer av at alkoholen av minoxidil legger seg som et lag over hodebunnen. Kan det hende at minoxidilen ikke kommer gjennom?

Hva er shampo med keto?

Sheddingfasen vil nok inntreffe uavhengig av hårlengden. Jeg er ganske sikker på at du vil merke en forbedring ved å behandle hodebunnen. Ketoconazole hjelper mot flass, sopp i hodebunnen med mere. Pluss at det også fungerer som en (veldig svak) dht blokker til hårsekkene. På apoteket får man kjøpt en shampo som heter fungoral som inneholder keto. I mitt tilfelle så fungerte fungoral, men hodebunnen var fortsatt tørr og den lukter ikke spesielt godt. Det er bedre å bruke en shampo man kan bruke ofte og som smører og tilfører andre ting enn bare keto. Jeg nevnte Revita, men det finnes flere som sikkert er like bra. Det går også an å bytte ut recrea forte og bruke skumversjonen til Kirkland sin minox fra eBay som er litt mildere mot hodebunnen.

G

Gutt94

Fungeral har jeg brukt uten noe særlig hell, hodebunnen var tørr og flassen var fortsatt der.

Ketoconazole- er det shampoen? Hvor får jeg kjøpt det?

Og på hvilke måte er skumversjonen mildere?

Om du ser på innholdet på recrea forte så inneholder den propylenglycol. Mest sannsynlig er det dette hodebunnen din reagerer på i form av å tørke ut hodebunnen. Noen får også en irritasjon. Skumversjonen er mildere fordi den inneholder ikke propylenglycol. Ketoconazole er virkestoffet i Shampoen. Du kan lese litt om Revita så ser du at den inneholder masse annet som er bra for de som sliter med hårtap. Så skumversjonen og Revita sin shampo eller lignende og du vil merke en stor forbedring. Man må bare bruke Shampoen ofte nok.

G

Gutt94

Har du en link der hvor jeg kan bestille shampoen revita og kirkland minoxidil?

Har du god erfaring med revita og kirkland minoxidil? Har dem hjulpet deg?

G

Gutt94

Om du ser på innholdet på recrea forte så inneholder den propylenglycol. Mest sannsynlig er det dette hodebunnen din reagerer på i form av å tørke ut hodebunnen. Noen får også en irritasjon. Skumversjonen er mildere fordi den inneholder ikke propylenglycol. Ketoconazole er virkestoffet i Shampoen. Du kan lese litt om Revita så ser du at den inneholder masse annet som er bra for de som sliter med hårtap. Så skumversjonen og Revita sin shampo eller lignende og du vil merke en stor forbedring. Man må bare bruke Shampoen ofte nok.
Har du en link der hvor jeg kan bestille shampoen revita og kirkland minoxidil?

Har du god erfaring med revita og kirkland minoxidil? Har dem hjulpet deg?

Jeg bestilte Shampoen her: https://www.shytobuy.no/revita-ds.h...tN7eNCLPgk7yWsaKh8xRgcO9RN-jLBRxoCuboQAvD_BwE det lønner seg å bestille to flasker for da blir det fraktfritt i og med at alt over 500kr er fraktfritt. Når det gjelder kirkland foam så kan du søke det opp på eBay og du finner flere forhandlere. Jeg kjøper for 6 måneder i slengen og det blir under halv pris sammenlignet med recrea forte. Når det gjelder mine erfaringer med Shampoen, så er det den eneste Shampoen som har fungert for meg. Jeg har en veldig trøblete hodebunn. Jeg prøvde også fungoral uten hell slik du gjorde. Jeg kjøpte meg også ei flaske emuolje ( finnes også i Shampoen.) den fungerte bra for tørr hodebunn, men jeg klarte ikke å gjennomføre bruken av den i lengden. Det ble mye arbeid og den lukter veldig vondt. Så da synes jeg det er bedre å heller bruke Shampoen ofte. Kirkland foam har jeg også god erfaring med. Skumversjonen gjør også at håret blir litt stylet så du ikke trenger å bruke så mye hårprodukter.

G

Gutt94

Jeg bestilte Shampoen her: https://www.shytobuy.no/revita-ds.h...tN7eNCLPgk7yWsaKh8xRgcO9RN-jLBRxoCuboQAvD_BwE det lønner seg å bestille to flasker for da blir det fraktfritt i og med at alt over 500kr er fraktfritt. Når det gjelder kirkland foam så kan du søke det opp på eBay og du finner flere forhandlere. Jeg kjøper for 6 måneder i slengen og det blir under halv pris sammenlignet med recrea forte. Når det gjelder mine erfaringer med Shampoen, så er det den eneste Shampoen som har fungert for meg. Jeg har en veldig trøblete hodebunn. Jeg prøvde også fungoral uten hell slik du gjorde. Jeg kjøpte meg også ei flaske emuolje ( finnes også i Shampoen.) den fungerte bra for tørr hodebunn, men jeg klarte ikke å gjennomføre bruken av den i lengden. Det ble mye arbeid og den lukter veldig vondt. Så da synes jeg det er bedre å heller bruke Shampoen ofte. Kirkland foam har jeg også god erfaring med. Skumversjonen gjør også at håret blir litt stylet så du ikke trenger å bruke så mye hårprodukter.
Sliter du har ingen håravfall nå?

G

Gutt94

Så det fungerer bedre enn recrea forte?

Jeg har ingen håravfall nå, men det betyr ikke at jeg har mye hår. Jeg har vært igjennom en tid der jeg mistet mye hår for så å gro tilbake en del av det ved hjelp av forskjellige produkter. Når det gjelder min hodebunn, så har jeg vært plaget i mange år med tørr hodebunn og psoriasis. Til nå har det kun vært den Shampoen jeg nevnte som har fungert. Men jeg må bruke den nesten hver dag. I ditt tilfelle så vil Shampoen hjelpe mot flass og du vil få en friskere hodebunn. Kirkland foam inneholder den samme mengden med minoxidil som recrea forte. Så de er like bra, men Kirkland foam er mer skånsom mot hodebunnen. Også er den en del billigere. Jeg tror jeg betalte litt i overkant av 700kr for 6 flasker sist jeg kjøpte. Jeg husker ikke nøyaktig.

jeg bestilte minoxidil på ebay for første gang nå hos MonsterHotDeals, ser ut som pakken har blitt stoppet i tollen? tok kun 6 dager fra usa til norge, oslo. Så har pakken ligget i oslo i 12 dager nå.

http://www.ebaystores.com/MonsterHotDeals
Det var rart at den har blitt stoppet. Jeg har bestilt mange ganger og den har alltid komt fram. Nå har jeg selv en forsendelse fra monsterhotdeals liggende i Oslo, men den har nettopp ankommet oslo (18.07.) så jeg skal gi en tilbakemelding angående hvor lang tid det gikk fra Oslo til jeg mottok pakken. Om den i det hele tatt kommer.

Jens86

Administrator
Rart at Monsterhotdeals sin forsendelse ble stoppet. Det er den selgeren "alle" på forumet her har brukt i flere år, uten problemer.

Angående hårtapet ditt, så kan det jo være at minoxidilen ikke når hodebunnen like godt når du har langt hår?

G

Gutt94

Rart at Monsterhotdeals sin forsendelse ble stoppet. Det er den selgeren "alle" på forumet her har brukt i flere år, uten problemer.

Angående hårtapet ditt, så kan det jo være at minoxidilen ikke når hodebunnen like godt når du har langt hår?

Problemet med meg er at håret blir tykt og fint, men med engang det blir litt langt så kommer det masse håravfall.
Kan det ha noe med at håret mitt er for langt og minoxidilen ikke når gjennom?
Har du eller kjenner du til noen som har oppleveld noe lignende?

Bruker jo også recrea forte. Føler det gir mye flass når håret blir langt og kanskje derfor kommer inne minoxidilen gjennom? Fungerer skumversjonen bedre fra Kirkland?

Jens86

Administrator
Kan det ha noe med at håret mitt er for langt og minoxidilen ikke når gjennom?
Har du eller kjenner du til noen som har oppleveld noe lignende?
Det kan hende at håret ditt suger til seg minoxidilen. Du kan teste med en dråpeteller i stedet for sprayen. Dråpeteller er det som blir levert som standard på Kirkland sin minox.

Føler det gir mye flass når håret blir langt og kanskje derfor kommer inne minoxidilen gjennom? Fungerer skumversjonen bedre fra Kirkland?
Jeg har testet skum selv, men likte det ikke, men mange her på forumet liker det bedre enn liniment og mener det er mildere mot hodebunnen.

Forumstatistikk

Tråder
388
Medlemmer
1.499
Siste medlem
traktortilhenger
Topp