• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Innleggene må godkjennes først. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Recrea Forte

CCC

Nytt Medlem
Vet at Recrea Forte hovedsakelig brukes i issen og på krona men skal det påføres i vikene også?

Finasteride

Supermoderator
Hvordan er recrea forte å bruke til kvinner?
Hvor ofte må det brukes og pris?
Noen kvinner som har erfaringer?
Recrea Forte er den varianten av Minoxidil man får kjøpt i Norge. Recrea Forte anbefaler jeg ikke til noen og må anses som "fake/snakeoil", men Minoxidil i foam variant anbefales, f.eks. Kirkland Minoxidil Foam eller Rogaine.
Må brukes minst en gang daglig, helt to ganger daglig iht. bruksanvisning.
Mange kvinner på internasjonale forumer som har erfaring med Minoxidil. Ettersom de aller fleste kvinner som lider av hårtap skyldes en "hair shedding disorders" hva enn det blir på norsk, altså ikke androgenetisk hårtap. Virkemåten til Minoxidil er for de fleste ukjent, men det kan se ut som den fører til mer av de gode prostaglandinene samtidig som den øker blodgjennomstrømning som vil føre til mer næring og oksygen til hårsekkene.
Husk at katter ikke kan bryte ned Minoxidil, derfor må katter beskyttes mot Minoxidil. Hvis ikke vil det føre til død.

CCC

Nytt Medlem
Recrea Forte inneholder nøyaktig det samme som Kirkland Minoxidil, så det er bare tull. Mange gode resultater som jeg har sett fra begge. Begynte såvidt for en måned siden med Recrea Forte men har jo tenkt å bytte over til Kirkland siden det er billigere.

Finasteride

Supermoderator
Det er sant, men Recrea Forte gav meg bivirkninger jeg ikke kunne leve med. Kirkland har jeg brukt i snart 10 år. Hadde gjerne betalt dobbel pris for Kirkland/Rogaine i forhold til Recrea Forte. Selv om den inneholder det samme er det noe med Recrea Forte som er annerledes.

CCC

Nytt Medlem
Generelt resultatet på håret er det jo det samme. Angående bivirkninger så har jeg ikke hatt noen annet enn litt svak hodepine den første uken i ca 10-15 minutter etter jeg har tatt det på. Det har nå gått helt over. Litt mer flass men det fikser jeg for det meste ved bruk av en spesiell shampoo og olje.

Finasteride

Supermoderator
Hei!
Litt interesant at du sier at Recrea Forte ikke fungerer like optimalt. Jeg brukte for 4 år siden produktet og da gav det meg hårvekst, noe det ikke gjør nå (vet det også skyldes dht). Sitter med et inntrykk at rogaine foam vil gi meg bedre resultat enn recrea forte, pga kjøpe noen måneder tilbake 2 måneders forbruk og syntes håret virket mørkere etter bruk (kan være kosmetiske effekten)... Noen tips til hva jeg skal gjøre?
Mitt tips er å se på behandlingsregimet ditt. Mulig hårtapet ditt trenger mer enn Minoxidil for å stabilisere seg. Først må du finne årsaken til hårtapet, deretter behandle det. Kronisk TE, eller AGA (androgenetic alopecia), eller en kombinasjon? Du bør opprette en egen personlig tråd på forumet og fortelle litt om din situasjon.

Nye svar

Nye tråder

Forumstatistikk

Tråder
451
Medlemmer
1.620
Siste medlem
SånnPasse86
Topp