• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Recrea forte

Lady77

Nytt Medlem
Hei.
Jeg er ny her inne. Dame på 40+ som alltid har hatt tynt hår- ble tynnere etter å ha satt i hormonspiral. Skiftet merke så det siste året har jeg hatt mindre håravfall enn tidligere. Håret har ikke blitt tykkere av å skifte merke. Jeg ønsker rett og slett mere hår på hodet. Har lest litt om recrea forte og kjente at dette vil jeg prøve. Men det som bekymrer meg er det som står om betydelig håravfall etter 2-6 uker. Hvor store mengder er det egentlig snakk om? Jeg har hår ned til nakken nå. Og hvordan skal jeg fordele di 6 dråpene? Skal jeg massere det inn på hele hodebunnen?

Don

Nytt Medlem
Hei.
Jeg er ny her inne. Dame på 40+ som alltid har hatt tynt hår- ble tynnere etter å ha satt i hormonspiral. Skiftet merke så det siste året har jeg hatt mindre håravfall enn tidligere. Håret har ikke blitt tykkere av å skifte merke. Jeg ønsker rett og slett mere hår på hodet. Har lest litt om recrea forte og kjente at dette vil jeg prøve. Men det som bekymrer meg er det som står om betydelig håravfall etter 2-6 uker. Hvor store mengder er det egentlig snakk om? Jeg har hår ned til nakken nå. Og hvordan skal jeg fordele di 6 dråpene? Skal jeg massere det inn på hele hodebunnen?

Don

Nytt Medlem
Hei og velkommen hit

Nå er det vel slik at Recrea Forte inneholder 5% minoxidil og det anbefales at kvinner bruker løsninger med 2% minoxidil.
Påføringen er i seg selv ganske enkel, du pumper ut løsningen og gnir den inn i det området hvor håret er tynt. Dessverre så vil du nok oppleve en del håravfall i begynnelsen, men det varierer veldig fra person til person hvor mye hår man mister og over hvor lang tid det foregår. Det er uansett et forbigående stadium.
I den perioden hvor man er ekstra tynn i håret kan du jo vurdere å bruke hårfiber som du strør over det tynnhårede området eller evt L’Oréal sin magic retouch spray for å skjule ettervekst, da denne også farger hodebunnen din i den fargen håret ditt har og således kamuflerer tynne hårområder.
Når det er sagt finnes det også andre ting og produkter du kan kjøpe istedenfor Recrea Forte sin klissete linimentløsning.
Brukte selv Recrea Forte i tre mnd før jeg gikk over til å bruke Rogaine eller Regaine sin foam istedenfor. Foam med minoxidil 5% er også godkjent for bruk til kvinner.

Grunnen til at jeg byttet var at Recrea Forte gjorde hodebunnen veldig rød og irritert etter kort tid, med påfølgende kløe og flass osv.
De fleste som bruker Rogaine/Regaine skum har kjøpt det via nettet via EBay og Amazon, men dette har vist seg å bli vanskeligere med tiden siden noen av forsendelsene blir stoppet i tollen.
Hvis jeg hadde vært deg ville jeg altså heller prøvd Regaine sin skumvariant (foam) som du kan kjøpe via fruugoo.no. Der kjøper jeg nå og det kommer alltid fram. Det er litt dyrt, men kjøper tre flasker som varer i tre mnd og betaler litt under 1000kr for det.
I tillegg ville jeg kjøpt en Dermaroller 1.0 mm som du da benytter hver tredje uke. (Finnes mange gode instruksjonsvideoer på YouTube hvordan man bruker en Dermaroller)
Denne er utrolig god og har gitt meg veldig gode resultater i kombinasjon med minoxidil.
I tillegg har det også kommet et produkt på markedet som heter Nanoxidil nå.
Personlig har jeg akkurat bestilt dette og har planer om å bruke det i tillegg til Regaine (minoxidil) og Dermarollingen.
Nanoxidil bestilte jeg via dslaboratories.eu

Lykke til

Sist redigert:

Topp