• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Rogaine 2 x daglig + Keto 2 x ukentlig - Blogg

haaraa

Nytt Medlem
Hei,

Jeg er 24 år gammel og har slitt med hårtap siden starten av 20-årene. Har ikke plaget meg så mye inntil nå. Så etter å ha tømt internett for informasjon, bestemte jeg meg for å begynne å bruke Rogaine Foam og Keto-shampoo (og vitamin -B piller). Fin/propecia ønsket jeg rett og slett ikke å bruke pga. de mulige bieffektene.

På nettet finnes det overraskende nok ikke veldig mange historier og bilder som viser resultatene av slike behandlinger. Ofte er bildene de samme, men navnene og historiene er byttet ut. Så jeg ønsket å bidra med min historie.

Jeg er ikke så god på alle uttrykkene som brukes her på forumet, men har generelt lite hår på toppen av hode, men tynnest er det på kronen og i front.

Jeg er nå inne i uke 5 av behandlingen. Her er en tidslinje på hva jeg har opplevd:

Uke 1: Merket lite forskjell. Men kløen/irritasjonen jeg av og til hadde i hodebunnen ble nå borte. (Keto-shampoo)
Uke 2: Merket at hårstråene løftet seg mer fra hodebunnen enn tidligere. Virket som om de hadde fått nytt liv. Mistet nesten ikke hår i det hele tatt. Kan også legge til at foamen også fungerer som en slags voks etter det har tørket.
Uke 3: Fortsatt fornøyd, virket som håret hadde mer volum og virket litt tykkere.
Uke 4: Nå begynte jeg å miste mer hår, men ikke veldig mye. Kanskje på linje med hva jeg pleide å miste før jeg begynte.
Uke 5: Nå mister jeg mye hår. Har aldri hatt tynnere hår enn nå. Håper det ikke varer for lenge for da blir det fort blankt på toppen. Men jeg er sterk i troen, så håper hårene kommer tilbake med ny styrke om noen måneder.

Fant ut at Rogaine har en app for å følge fremgangen så jeg begynte å ta bilde i uke 4. Poster bilder av fremgangen i ukene/månedene som kommer her i denne tråden.

Jeg krysser fingrene!
 

Vedlegg

dimitri

Nytt Medlem
Hold oss oppdatert, og lykke til! Etter hva jeg har mest burde du bare fortsette og se hvordan det går. Shedding er i de fleste tilfellene et godt tegn. Vurderte lenge minoxidil , men siden det er mye styr og jeg aller mest ønsker å ivareta det jeg allerede har begynner jeg sterkere og sterkere og gå mot finasteride retningen. Er også redd for side effektene, men i følge en studie kan man ta veldig små doser omtrent annenhver dag og få effekt på dht levende. Se her http://s21.postimg.org/7xwy6cfuv/32210168_DHT_1.gif
 

Jens86

Administrator
Lykke til! Den appen var jeg ikke klar over. Det er normalt å miste en del når man starter på minoksidil, det viktigste er å holde ut og ikke gi seg på det verste!
 

haaraa

Nytt Medlem
Hei igjen!

På tide med en liten oppdatering. Er nå inne i uke 8.
Det store hårtapet/sheddingen er over, føler fortsatt jeg har veldig lite hår. Mindre enn når jeg startet. Ser veldig spinkelt ut når håret er vått i alle fall. Men ifølge "Rogaine-tidslinjen" så skal jeg begynne å se mer hårvekst fremover.

Men har noe negativt å melde også. Føler at øreflippene ofte er varme og er blitt litt tørr der. Har lest at det er flere som har opplevd dette. Litt rart at dette først begynner i uke 8.. Men har en egen teori om at jeg ofte legger meg rett etter jeg har tatt minox i håret om kvelden. Så dette har sikkert smørt seg på puta og kommet på øret. Så skal ta på minox lenger før jeg legger meg og skifte putevar oftere, så kanskje det blir bedre. Har også de siste dagene følt meg litt sliten, spesielt rundt øynene. Har også lest at noen har fått mørke ringer rundt øynene, så jeg er litt spent på hvordan dette blir fremover..

Noen flere som har hatt samme erfaringer?

Legger ved noen bilder av de siste ukene.
 

Vedlegg

Finasteride

Supermoderator
Hold oss videre oppdatert. Takk for tips om app, anbefaler alle som begynner på et regime å følge med på utviklingen med en slik app.

Mister (gjest): Du kan bestille Rogaine Foam eller Kirkland Foam fra Ebay. Det selges ikke i Norge. Vanlig Rogaine finner du også på eBay, og Recrea Forte er det eneste du får tak i Norge.
 

haaraa

Nytt Medlem
Da er det på tide med en oppdatering!
16 uker er gått. Og som Rogaine skriver, har du ikke sett noen resultater til nå så bør du slutte.
Jeg skrev tidligere om at jeg opplevde noen bivirkninger. Tørr på øreflippene, følte meg ofte varm etter påføring og jeg følte selv at jeg var litt mørkere rundt øynene. Alt dette har gitt seg. Det meste ble bedre etter jeg gikk ned på mengden. Jeg brukte nok uansett litt for mye i starten.

Håret syntes jeg ser bedre ut nå enn før jeg startet. Det virker som det er mer liv i håret og hårstråene blir lenger nå før de faller av. Likevel føler jeg at jeg har mindre hår nå. Jeg mistet en god del hår under sheddingen som jeg ikke vet om kommer tilbake. Veldig synd at jeg ikke startet å ta bilder før uke 4.

Det å følge rutinen med å påføre minox 2 ganger daglig har vært ganske uproblematisk. Jeg har ikke vært veldig nøye med når på dagen jeg påfører, så lenge jeg gjør det 2 ganger daglig. Har vel bare gått glipp av 2-3 påføringer de siste 16 ukene. Er veldig fornøyd med skumversjonen, den er enkel å påføre og fungerer nesten som en mild voks. Brukte også Recrea Forte i starten, men det gjorde hodebunnen irritert og kløende.

Kan jo nevne at jeg også har brukt keto-shampoo 1-2 ganger i uka. Vanskelig å si hva denne har gjort for meg, men hadde en del kløe i hodebunnen som ble borte da jeg begynte med denne.

Så oppsummert: Håret ser bedre ut etter 16 uker, til tross for at jeg føler hårmengden er mindre. Uproblematisk å påføre 2 ganger daglig. Og jeg finner nesten ikke hår på madrassen eller i tastaturet lenger.
 

Vedlegg

HårKoden

Meldem
Det her ser helt greit ut, bildene er ikke helt like i forhold til lyset, ofte kan man bli litt lurt av at lyset er mørkere som igjen gjør at det reflekterer midre gjennom håret. Det viktigste er hvertfall at det ser ut til at hårapet har stoppet:)
 
Sist redigert:

Topp