• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Ru58841 stoppet i tollen

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Hei,
Er det flere som har erfaring med import av RU58841? Jeg har bestilt flere ganger på anageninc, og har alltid fått igjennom forsendelsen. Denne gangen fikk jeg beskjed om at forsendelsen er destruert grunnet ulovlig innhold. Den la 3 uker til importbehandling før jeg fikk tilbakemelding.

• Finasteride

Supermoderator
    Er RU58841 ulovelig innhold? Hva som er forbudt med stoffet som førte til destruksjon? Ville ha tatt saken med Tollvesenet. Kanskje det stod på legemiddellisten, men at det var ulovelig innhold syns jeg var kvass tolkning.

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Er RU58841 ulovelig innhold? Hva som er forbudt med stoffet som førte til destruksjon? Ville ha tatt saken med Tollvesenet. Kanskje det stod på legemiddellisten, men at det var ulovelig innhold syns jeg var kvass tolkning.
    Tollen oppfattet det som et legemiddel. Det blir importert i forskjellige land som er kjemisk stoff brukt til forskning, og det påpekes at det ikke er lov å brukes på mennesker. Sannheten er at det er et kjemisk stoff og hvor vidt det står på listen over forbudte stoffer i tollen, det vet jeg ikke. Men jeg tviler. Og Jeg tviler litt på om tollen virkelig vet hva ru58841 er for noe, og da er det vel bedre for de å bare destruere det i tilfelle det skulle være et slags rusmiddel eller noe slikt. I følge avsender (anageninc) så var det veldig lenge siden de hadde vært ut for at produktet ble stoppet i tollen. Men så er kanskje tollen i Norge litt vanskeligere enn mange andre steder

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Hmmm, så rart. Jeg trodde også det var lov å ta inn kjemiske stoffer. Men jeg mener å ha lest at det har blitt strengere, da man kan kjøpe diverse derivater av narkotika på nett, før det blir ulovlig.
    Det er litt bingo hvilke pakker som blir stoppet eller ikke tror jeg. Denne forsendelsen la i 3 uker til importbehandling. Den ble til og med testet. Jeg prøvde ikke å få den godkjent ved å svare på brevet jeg fikk, men kanskje det hadde gått. Anageninc sendte en ny forsendelse og den gikk rett igjennom importbehandlingen.

Jens86

Administrator
    Det er litt bingo hvilke pakker som blir stoppet eller ikke tror jeg. Denne forsendelsen la i 3 uker til importbehandling. Den ble til og med testet. Jeg prøvde ikke å få den godkjent ved å svare på brevet jeg fikk, men kanskje det hadde gått. Anageninc sendte en ny forsendelse og den gikk rett igjennom importbehandlingen.
    Nice!

Baker1986

Meldem
    Hei! Jeg har en del erfaring med import av RU58841. Har brukt dette siden 2012, og har vel hatt ca 20 forsendelser + / -. I 2012/2013 fikk jeg stoppet to forsendelser da dette ble sendt fra Kina, der begge ble testet og fikk de til slutt etter en del mas. Etter at anageninc ble opprettet en gang i 2013/2014 har jeg fått en forsendelse åpnet (stod markert på brevet at den var åpnet), men ble sendt videre uten noen nevneverdige forsinkelser eller brev. Dette var i 2017, altså etter at regelverket for import av legemidler ble strammet inn i Oktober 2015. Jeg hadde egentlig sett for meg at tollvesenet var kjent med stoffet innen nå, da jeg har hatt to runder med testing og en gang hvor det ble åpnet og gikk rett igjennom. RU58841 er helt klart det viktigste våpenet jeg har i arsenalet mitt. Har aldri opplevd frem til nå at noen av forsendelsene ikke har kommet gjennom til slutt.

Når du fikk brev om at forsendelsen ble stoppet, fikk du inntrykk av at du hadde mulighet til å påvirke situasjonen på noen måte?

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Hei! Jeg har en del erfaring med import av RU58841. Har brukt dette siden 2012, og har vel hatt ca 20 forsendelser + / -. I 2012/2013 fikk jeg stoppet to forsendelser da dette ble sendt fra Kina, der begge ble testet og fikk de til slutt etter en del mas. Etter at anageninc ble opprettet en gang i 2013/2014 har jeg fått en forsendelse åpnet (stod markert på brevet at den var åpnet), men ble sendt videre uten noen nevneverdige forsinkelser eller brev. Dette var i 2017, altså etter at regelverket for import av legemidler ble strammet inn i Oktober 2015. Jeg hadde egentlig sett for meg at tollvesenet var kjent med stoffet innen nå, da jeg har hatt to runder med testing og en gang hvor det ble åpnet og gikk rett igjennom. RU58841 er helt klart det viktigste våpenet jeg har i arsenalet mitt. Har aldri opplevd frem til nå at noen av forsendelsene ikke har kommet gjennom til slutt.

Når du fikk brev om at forsendelsen ble stoppet, fikk du inntrykk av at du hadde mulighet til å påvirke situasjonen på noen måte?
    Jeg fikk en mulighet til å klage på avgjørelsen til tolletaten i løpet av 10 dager fra jeg mottok brevet. Jeg gjorde ikke noe med det etter å ha hørt med anageninc. De ville heller sende en ny forsendelse, og den gikk igjennom uten problemer. Er det i pulverform eller ferdig utblandet RU du kjøper? Bruker du noe annet i tillegg til RU? Selv var jeg usikker på om jeg skulle begynne på med RU igjen da forsendelsen ikke gikk igjennom. Etter å ha mottatt en ny forsendelse, så har jeg likevel brukt det i 4 uker nå. Jeg hadde en pause fra RU noen måneder og mistet mye hår. Den første gangen jeg brukte RU, hadde jeg oppnådd veldig gode resultater etter 3 måneder, og hadde mer hår enn jeg har hatt de siste 10 årene før jeg begynte med det. Så RU er også det middelet jeg har hatt best resultat med og håper på samme resultater som jeg hadde første gangen jeg brukte det. Er hårtapet ditt diffust?

Baker1986

Meldem
    Kjøper pulver, og passer på å ha ganske stort lager i tilfelle det skjer noe piss, pluss at jeg har backup løsninger hvis Norge skulle bli helt villt vanskelige på det. Mister hår i nw5 området, med varierende aggressivitet litt avhengig av hvor på hodet det er. Mest aggressivt i vikene, og moderat på krona og "widows peak", forholdsvis mildt på issen. Idag vil ikke et utrent øye vil kunne se at jeg mister hår. Litt tynt hårfeste foran, litt tynt på krona og ikke noe blanke viker.

Bruker ellers proscar, l'oreal serioxyl (ikke noe respons på minox), dermaroller hver andre uke, og lithium chloride en gang pr uke.

Kan også si litt om hva jeg har lest meg frem til ifh til toll og risiko med brevpost. Alt av brevpost blir maskinsortert og går igjennom en scanner som lyser gjennom posten og plukker automatisk ut brev som ser mistenkelige ut. RU i pulverform kommer i 2 poser, en vanlig blank clips pose, og en clips pose med fotopapir, så tror ikke scanneren tar den. Regner med at de også tar noen stikkeprøver av brev som går gjennom scanneren, og at du var veldig uheldig som fikk pakken din tatt.

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Kjøper pulver, og passer på å ha ganske stort lager i tilfelle det skjer noe piss, pluss at jeg har backup løsninger hvis Norge skulle bli helt villt vanskelige på det. Mister hår i nw5 området, med varierende aggressivitet litt avhengig av hvor på hodet det er. Mest aggressivt i vikene, og moderat på krona og "widows peak", forholdsvis mildt på issen. Idag vil ikke et utrent øye vil kunne se at jeg mister hår. Litt tynt hårfeste foran, litt tynt på krona og ikke noe blanke viker.

Bruker ellers proscar, l'oreal serioxyl (ikke noe respons på minox), dermaroller hver andre uke, og lithium chloride en gang pr uke.

Kan også si litt om hva jeg har lest meg frem til ifh til toll og risiko med brevpost. Alt av brevpost blir maskinsortert og går igjennom en scanner som lyser gjennom posten og plukker automatisk ut brev som ser mistenkelige ut. RU i pulverform kommer i 2 poser, en vanlig blank clips pose, og en clips pose med fotopapir, så tror ikke scanneren tar den. Regner med at de også tar noen stikkeprøver av brev som går gjennom scanneren, og at du var veldig uheldig som fikk pakken din tatt.
    Det kan høres ut som vi har ganske likt mønster av hårtap. Har du brukt minox også i kombinasjon med dermaroller? Vet det er en del som ikke har hatt effekt av minox alene, men god effekt i kombinasjon med dermaroller. Jeg tror også jeg var uheldig med den forsendelsen. Den ble først videresendt fra Oslo letter senter, og sendt til Lørenskog. Der ble den stoppet og sendt tilbake til Oslo letter senter. Selv har jeg tenkt å bruke RU til CB-03-01 blir lansert. Men har i ettertid funnet ut at CB blir en god del svakere enn RU. Skal gi CB et forsøk når den blir lansert, men er ikke alt for optimistisk sammenlignet med RU. Når du kjøpte RU direkte ifra Kina, var kvaliteten like god som hos anageninc? Jeg tipper anageninc bestiller ifra en produsent fra Kina og videreselger. Men anageninc holder iværtfall det de lover med tanke på leveringsgaranti. Så er det nok også enklere å få importert fra England til Norge enn Kina til Norge nå som ting har blitt strengere.

Baker1986

Meldem
    For at minoxidil skal omdannes til minoxidil-sulfat er man avhengig av et enzym som jeg mener ca 20-30% av befolkningen ikke har, og disse vil dermed ikke få virkning minoxidil. Når jeg kjøpte fra Kina, kjøpte jeg fra han som senere startet anageninc, og ut ifra alt å dømme var kvaliteten like god.

Jeg hadde også samme plan med å bytte til CB, men venter og ser hvilken dom miljøet gir det. Liker veldig godt at jeg kan velge styrke på RU selv når jeg skal blande. CB tror jeg også man må påføre to ganger om dagen.

Hvor lenge har du brukt RU? Ca hvor mange bestillinger har du gjort tidligere? Har planer om å begynne med UVB lamper 5 min en gang i uka (solbrenning) og svelge castor olje. Begge for å øke PGE2, en vinkel jeg ikke har utnyttet spesielt mye enda.

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    M
    For at minoxidil skal omdannes til minoxidil-sulfat er man avhengig av et enzym som jeg mener ca 20-30% av befolkningen ikke har, og disse vil dermed ikke få virkning minoxidil. Når jeg kjøpte fra Kina, kjøpte jeg fra han som senere startet anageninc, og ut ifra alt å dømme var kvaliteten like god.

Jeg hadde også samme plan med å bytte til CB, men venter og ser hvilken dom miljøet gir det. Liker veldig godt at jeg kan velge styrke på RU selv når jeg skal blande. CB tror jeg også man må påføre to ganger om dagen.

Hvor lenge har du brukt RU? Ca hvor mange bestillinger har du gjort tidligere? Har planer om å begynne med UVB lamper 5 min en gang i uka (solbrenning) og svelge castor olje. Begge for å øke PGE2, en vinkel jeg ikke har utnyttet spesielt mye enda.
    jeg brukte RU i underkant av et år i fjor. Hadde så 4 måneder der jeg ikke brukte noe middel. Kuttet ut alt av produkter. Mistet veldig mye hår. Er nå tilbake til å bruke proscar, minox, keto, RU og dermaroller. Har fått igjen en del hår, men har fortsatt en lang vei å gå før det er tilbake til der det var. Dette var min 4. bestilling av RU. Spennende det med PGE2. Flott om du gidder å oppdatere positivt/ negativt når du har fått lagt deg opp en mening om resultat av dette. Hvor mye RU bruker du daglig?

Baker1986

Meldem
    Bruker 180mg daglig i 2ml. Har ikke skyhøye forventninger til til PGE2 tiltakene. Kjemisk / medisinks PGE2 fungerer veldig bra, da det dekker alle 4 PGE2 vinklene. PGE2 har 4 "deler" og synnergi effekten vokser for hver vinkel du klarer å dekke. Castor olje skal dekke del 3, serioxyl skal dekke del 1, litt usikker på hvor stor grad de faktisk dekker disse vinklene. Litt usikker på hvilken del solbrenthet dekker.

Her er link til en studie hvor mye økning man får:

På swisstemples sin nettside så sier han heller ikke noe om hvilken type PGE2 som dekkes av solbrenthet, kanskje den faktisk tar alle? :)

Sendte forresten mail til anageninc og spurte hvor ofte de opplevde at pakker ble tatt i tollen, og fikk til svar at de hadde hatt 3-4 tilfeller de 7 siste årene.

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Bruker 180mg daglig i 2ml. Har ikke skyhøye forventninger til til PGE2 tiltakene. Kjemisk / medisinks PGE2 fungerer veldig bra, da det dekker alle 4 PGE2 vinklene. PGE2 har 4 "deler" og synnergi effekten vokser for hver vinkel du klarer å dekke. Castor olje skal dekke del 3, serioxyl skal dekke del 1, litt usikker på hvor stor grad de faktisk dekker disse vinklene. Litt usikker på hvilken del solbrenthet dekker.

Her er link til en studie hvor mye økning man får:

På swisstemples sin nettside så sier han heller ikke noe om hvilken type PGE2 som dekkes av solbrenthet, kanskje den faktisk tar alle? :)

Sendte forresten mail til anageninc og spurte hvor ofte de opplevde at pakker ble tatt i tollen, og fikk til svar at de hadde hatt 3-4 tilfeller de 7 siste årene.
    Ser at du bruker nok RU. Og vil tro at det er derfor du har gode resultater med det. De fleste som ikke har vært fornøyd med RU, har brukt en veldig lav dose, og da kan man like gjerne la være. Selv bruker jeg ca samme mengde som deg og har opplevd gode resultater. De første årene brukte jeg kun Fin,minox og keto. Dette bremset hårtapet, men jeg mistet fortsatt hår i det lange løp. Etter jeg la til RU, så opplevde jeg mye gjenvekst. Det skal mye til å miste hår når man senker DHT gjennom Fin for så å blokkere resten fra å binde seg ved å bruke RU. Jeg tror det blir så og si fullstendig blokkert og man trenger bare konsentrere seg om gjenvekst. Hadde det ikke vært for at du dermaroller, så hadde jeg tenkt at kanskje ikke du ville merket så god effekt av dine PGE2 tiltak. Men jeg har tro på at det vil gi resultater på sikt i og med at du kombinerer de behandlingene. Blir spennende å følge med. Skulle det gi gode resultater, så skal jeg slenge meg med på den behandlingen.
    Da var det ikke mange forsendelser fra Anageninc som blir stoppet, og jeg var veldig uheldig.

Ole1312

Nytt Medlem
    Hei!:) .. Jeg er en mann på 28 som rett og slett ikke er klar for å miste håret. Det er en stor del av personligheten min og bare tanken av det får meg til grøsse:O ..

For 1,5 år siden startet jeg på finasterid, recrea forte og shampo egnet for sistnevnte. Fikk både stoppet hårtap, fikk mer tykkelse og mere hår. Men etter at bivirkningene delvis traff meg, valgte jeg å gi meg før det kunne bli ordentlig alvorlig.

Nå leser jeg om «RU» på dette forumet og igjen så vekket det håper mitt. Har uendelig med spørsmål med spørsmål, men starter vel med det obligatoriske;

• Hva er RU
    • Kan jeg forvente like resultater som finasterid
    • bivirkninger (?)
    • Hvordan får jeg tak i det, er det ulovlig?
    • Hvordan skal dette brukes, mengde, antall ganger osv?
    • Pris
    • Kan/Bør det kombineres med minoxidil, eller annet?
    • annet jeg bør vite?

Topp