• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Så ble det FUE til slutt

Hei alle Hår galde venner. Som så utrolig mange andre startet mitt hårtap tidlig i 20 årene, og det var i militæret virkelig håret på siden(vikene) begynte å sitte fast i henden enn på skallen etter en runde med woks.
Jeg brydde meg ikke og tenkte at hår er det nok av.
Etter millitæret kjørte jeg på med fler kule frisyrer og håret begynte å bli en merke vare selv med noe viker, men de var ikke så store og de passet fint til sveisene jeg hadde.

Når jeg var ca 22 år hadde jeg fortsatt masse hår på toppen og vikene var der men klarte fint å legge en sveis som skjulte de temlig bra, helt til en dag vi skulle bade i et boble bad på fest. Det som skjer er jo det om alltid skjer for oss som får viker å mindre hår oppe på issen, en kamerat som selvflgelig må bemerke at nå har du faen meg fått viker helt ned til rævhølet. Jeg gir deg 5 år så er alt borte.
I det stille er det mange venner med enormt hårpryd som ikke vet hvilket problem dette kan gjøre med en liten stakkar, og når man etterhvert inser at håret krabber bakover blir man til slutt besatt, omtrent psykisk syk. det ender med at man går amokk på nettet søker etter alt av hårtap midler og en ung mann tidlig i 20 årene er og blir lett lurt, og hvertfall når du gå over til desperat.

Så ja jeg har prøvd så og si alt av drit og propoganda som blir solgt kunn for penger uten særlig effekt. Kan jo nevne Arcon, rivevogen, procerin, nisim, en haug med diverse vitaminer som saw palmetto, msm, grønn te, biotin osv lista er lang. Så tenkte jeg at jeg skulle bite i det sure eple og gå for propecia, gjorde grundig resurts på nett og fikk snakket med noen på forskjellige amrikanske og britiske fora. I alt var bivirkningene mer til stede enn selve gleden av hårvesken, skrekken var en kar som ikke hadde merket noen bivirkner og tenkte at dette var helt konge helt til han våkenet en dag og kuken var helt død. kaputt. no more sex. Og ved selv om jeg var tidlig i mine 20 år og potensen var på sitt beste hadde det sikkert ikke hatt så stor effekt på meg ,enn en kar i 40 åra, men jeg valgte å stå over og det har aldri vært ett tema. Fra 2009 til 2015 har jeg brukt rogaine foam som er helt greit, gir ikke mye hårvekst, men det har stabilisert hårtapet mitt, sammen med det har jeg brukt fungural og nizoral(ebay billigere) kjørt på med litt små vitaminer som sink og
magnesium og litt b vitaminer. Det med vitaminer er litt så som så, har man en sunn livvstil så har egentlig kroppen alt den trenger og den vil ikke ta til seg ekstra vitaminer den ikke trenger, derfor er det egentlig lite effektift å kjøre på med f.eks biotin.
Det ble slik fra 2008 til nå at håret var proppet med toppik før jeg skulle ut, og det var slik alle måtte se meg og det ble slitsom å være noen man ikke var. Toppik er meget bra, men det er slit å ikke kunne ta et bad uten å tenke at nå ser alle at jeg har jukset, derfor hatet jeg å bade eller ta av meg capsen når jeg var på jobb eller med venner, ble den tatt av for " moroskyld av en eller annen løp jeg som en gal for å få den fortere en flint! Nei, noe måtte gjøres så jeg bestemte meg for FUE.
Stolte på magefølelsen og kjørte på med en klinikk jeg stolte på (ikke poseideon) Har nå tatt 2000 grafs og venter spent på resultatet. Vil ikke med det første reklamere eller nevne klinikk for vet enda ikke hva resultatet blir, derfor avventer jeg med å si hvor jeg har vært. Uansett gleder jeg meg til fortsettelsen og håper at ingrepet gir resultat og da skal jeg dele det med dere. Om jeg har fått knekt hårkoden? hmm nei det får tiden vise, men tror jeg er nermere nå enn noen gang tidliger.

Takk for meg.

Jens86

Administrator
Velkommen hit og lykke til!

Hvorfor ikke fortelle navnet på klinikken? Blir du misfornøyd er det bra du holder andre unna, blir du fornøyd så er folk alltid glade for tips.

Nei det spiller fint liten rolle for meg, tok oprasjonen på my hair clinic av dr.Hussain. Tok det for bare noen dager siden, og det virker veldig greit, så og si 0 smerter under oprasjonene, var bare sprøytestikka som gjorde vondt resten var helt smertefritt, så den opplevelsen var veldig bra. Etterpå har jeg også kjent lite smerte eller kløe, bare litt øm i donorområdet, men ikke noe smerter i mottaker området. Så det virker som dr Hussain har gjort en greit jobb, så nå er det bare opp til meg å gjøre en god jobb for å holde alt av grafs på plass og legge til rette for en god vekst.
Det er egentlig nå jobben starter!! Holder meg konstant i ro, fukter det konstant vasker det på en meget skånsom måte følger råd og tips til punkt og prikke. skal virkelig prøve å få håret til å gro med en gang enn at de først detter av for så å bygge seg opp og komme ut etter 3 mnd. Jeg er spent!!

Sist redigert:
Kan "fort" nevne hva sklags prosedyre jeg kjører nå som jeg har tatt FUE. Jeg fikk helvelse i panna rimlig fort, det hadde nok med at jeg var på dagen etter oprasjon ble litt stress og jeg måtte bruke kroppen litt mer enn jeg burde pga at jeg måtte komme meg hjem. Driver å iser det det og er nok borte i løpe av noen dager. Egentlig så har hevelse i panna vært ganske kjekt for det har fungert som et tak for øynene mine så jeg har slippet å måtte få shampoo i øynene når jeg vasker håret, renner rett over.
Jeg vasket håret med spryfalsker kjøpt på tgr(for reise). Hodet har jeg holdt fuktig hele tiden og jeg har vasket håret ca 4 ganger på 2 dager, viktig at hodebunnen er ren og fettfir. Vasker det slik at jeg så og si ikke rører grafs. Den ene flaska har jeg bare rent vann i og den andre par dråper med mild mild shampoo sammen med vann som jeg sprøyer over håret for så å spraye det rent med den andre flaska.
Kjører også på med en Laser hair care comb, som skal stimulere hårsekkene til å gro. LLLT børste er hvist også FDA godkjent sammen med minoxidil og finansterid så det skal vist ha litt effekt, bruker det i ca 20 min om dagen.
Bruker apocilin 4 ganger om dagen i 5 dager. Ikke hatt behov for smertestillende etter dag 1 er på dag 3 i morgen:)
Akkurat nå i de første mnd bruker jeg trx2 vitaminer i ett håp om at noe av "vidunderet" skal presse seg frem og gi ett lite boost til noen av grafsa, men siden jeg nå har brukt så mye penger på dette hår(tullet) kan jeg ligse godt gå all- IN. Skal kjøre på med finansterid nå om ikke så lenge, men kommer til å ta 0.25 eller 1 mg an hver dag har lest at det skal ha god effekt minnimere faren for bivirkninger. Rød heten er der, men den begynner å minske for hver time som går og donorområdet ser overaskende bra ut etter 2 dager. Bruker litt alovera gel der.

jeppsi peppsi skal som sagt prøve å få til litt bilder etterhvert.

Sist redigert:
Du sa i en annen tråd at du har brukt minox i 7 år. Har du merket noen endring/nedgang i effekt i løpet av årene?
Jeg har ikke merket noe nedgang eller endringer i effekt av minoxidil, er avhengig av det og vil nok aldri slutte med det. Det har gjort at håret har stabilisert seg og at jeg nå kunne ta en FUE oprasjon. Har tenk på det helt siden 2006 men siden håret var som det var og jeg var så ung ventet jeg.

Har også sett andre bekjente som hadde den maken i 2009 hvor jeg da var mye verre og på vei rett mot månen. Han har nå 0 hår igjen mens jeg nå fortsatt god del igjen. Det har gjort til at jeg tror at minox har god effekt selv om vi ikke ser så mye til det, Håret blir der liksom selv om vi vil ha mer

Har nå gått 3 uker siden min HT og nå er jeg i den fasen at håret som er satt inn begynner å falle av, de driver å reproduserer seg. Dette er et veldig bra tegn på at det fungere som det skal, drøyer litt til med å legge ut bilder så dere får en sikkelig oversikt over prosessen. Er bare så skjipt at det må ta så lang tid før håret begynner å gro!!

Ja, skjønner hva du sier/mener. Skal selv snart ta en HT til. Ikke for å rette opp i den "gamle", mer for å senke hårlinjen i pannen og bygge noen templer. Ikke uvanlig med å gjenta en HT.
Jeg er snart 53, men slutter nok aldri med å være litt forfengelig :)

Har gått over en mnd og det er nå greit at dere ser prosessen jeg er igjennom. Er meget fornøyd med den nye hårlinjen som etterhvert vil komme, men akkurat nå over en mnd etter operasjonen føler jeg håret er på det værste og dårligste noen gang, det ser tynt ut og hodebunnen er "kvisete" og rød pga alle de nye graftsa som har blitt satt inn. Som dere ser har jeg nå mistet nesten alt av hår jeg satt inn det er NORMALT og en del av prosessen. Ser nå at noe av det jeg har mistet er på vei opp, men det vil ta tid. Rødheten er der enda og den kan vare opptil 3 mnd. Det er fordi at vikene fikk mye juling og det var der det ble satt inn mest hår derfor vil det ta lang tid før det blir helt borte. Greit at dere vet forhold til jobb osv. Jeg har en jobb jeg kan bruke caps og det er jeg veldig glad for.

Det første bildet er fra oktober 2014. så kommer operasjons dagen, en dag etter operasjonen, to og halv uke etter operasjonen og en mnd etter operasjonen. Kommer med mer oppdateringer når det har gått ca 3 mnd.

Vedlegg

Oki! da er det klart for litt oppdateringer, det har nå gått 4 mnd + og ting begynner å se veldig bra ut, fornøyd med at jeg ser så mye vekst så tidlig i prosessen. Hårregimet mitt består av i dette øyeblikk av minoxidil morgen pluss kveld. Før påføring bruker jeg dermaroller 1 mm kveld som gir blodsirkulasjon, tar ikke spesielt hardt for vil ikke "stikke hull" på skallen bare stimulere. Bruker cicamed sammen med ketzo, vil si at jeg blander de to sammen ca 3-4 ganger i uka.
Bruker propecia 1 mg Finansteride som jeg deler i 4. Merker ikke noe som helst bivirkninger bortsett fra at hårtapet har stoppet helt opp, aldri opplevd tidligere fra noe annet produkt og jeg har prøvd myyyyyyyye! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke startet med det tidligere, gått på det nå i ca 2 mnd. Kommer nok til å øke dosen om ikke så lenge. Bruker også sink og magnesium.

Her kommer det da noen bilder fra 2 mnd, 3 mnd og 4 mnd.

Vedlegg

Oppdatering 6 mnd! Er veldig fornøyd, det blir bare mer og mer hår og nå er vikene veldig tette og fine og det er fortsatt mye igjen å hente:) Så det her har vært en meget positiv opplevelse for min del.
Bruker fortsatt propecia 0.25 mg som fungerer helt utmerket, har stoppet hårtapet mitt og det ser jeg vet at det ikke lenger er hår i hendene når jeg bruker sjampo og når jeg drar i håret med tofingergrepet, jeg mister fortsatt noe småhår(de som er transplantert), men de vil da fornye seg og komme sterkere tilbake. Minox morgen og kveld pluss ketzo og cicamed. Dermaroller til stimulering/klargjøring av hodebunn. Føler at håret på toppen har blitt noe tykkere også:)

Vedlegg

Forumstatistikk

Tråder
426
Medlemmer
1.549
Siste medlem
Tyholt
Topp