• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

SE-metoden

• Trådstarter Hårete Mål
  • Startdato
H

Hårete Mål

Kjære godtfolk,

Hvor mange her har prøvd SE-metoden?

Kort beskrivelse av SE-metoden: I bakhodet ditt har du en muskel. Ved å aktivisere denne muskelen gjennom trening kan du øke blodtilførsel til hårrøttene og dermed bekjempe håravfall og bidra til bedre hårvekst.

Mer informasjon finnes her:

http://www.hairloss-reversible.com/my-approach-2/

SE-metoden krever mye tålmodighet og trening. Muskelen i bakhodet som må aktiviseres gjennom trening er inaktiv. For å aktivisere den må du ligge med bakhodet inntil puten og bare prøve så godt du kan for å få kontakt med den. Når du først har fått kontakt er det bare å fortsette og trene. Trene og øke blodtilførsel til hårrøttene!

Selv har jeg ikke brukt SE-metoden lenge nok til å gi noen dom. Håper derfor at andre mer erfarne brukere kan dele sine erfaringer. I tillegg hadde det vært kult hvis godtfolket her kan prøve SE-metoden. Meg bekjent er det flere på de store internasjonale forumene som sverger til SE-metoden. Men jeg anbefaler kun SE-metoden som tillegg til «de tre store».

Andre på YouTube har eksperiment med å stå på hodet daglig for økt blodtilførsel til hårrøttene. For meg forekommer denne metoden skadelig for nakken. Anbefaler ikke den metoden.

Jeg ønsker også å ta med i denne tråden en liten digresjon om håravfall i historien. Bare for morro skyld. Innenfor Hinduismen, i tusenårige gamle hellige vediske tekster, gis tips mot skallethet. De gamle hinduistene trodde på likhetsmagi, dvs. hvis en urt var hårete trodde de at denne kunne fremme hårvekst. Logikken var altså: hårete urt gir hårvekst.

I tro på magi stod de og sang følgende mantra:

«Guddommelige urt, som graves frem

fra jorden der du hittil er blitt båret!

Vi tar deg ut nå, ifra ditt hjem

så du kan hjelpe oss å styrke håret!

La ikke lenger hår få falle av!

Og gi oss alt det nye som vi trenger.

Bevar det håret som du før enn gav!

La håret vokse tykt og sterkt og lenger!

Det håret som er falt av hodet ditt,

og det som virker brukket og forfalt,

dét smører jeg nå inn dor deg med litt

av denne urten som vil lege alt.»

(Kilde: Signe Cohen (red.) Vediske skrifter, Oslo 2003. De norske bokklubbene. ISBN 82-525-4120-8)

Dere finner faktisk den dag i dag hinduistiske mantra på YouTube som skal fremme hårvekst:

Urten som her refereres til hjalp nok ikke mot hårvekst. Ikke mantraet heller. Så til alle dere som fortviler over at ikke bedre medisiner mot håravfall finnes tilgjengelig på markedet i dag: Vit at det pleide å være mye, mye verre.

Siste artikler

Forumstatistikk

Tråder
438
Medlemmer
1.529
Siste medlem
vaughns
Topp