• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Skandinavisk Hårinstitutt Oslo, klinikk introduktion av lege.

dr Emil George

Nytt Medlem
Hej!
Emil heter jag och är ny i forumet, jag är lege och driver Skandinavisk Hårinstitutt Oslo sammen med min kollega Martin Enger som er hudlege, mentorn min Marwan Saifi(tidligere jobbet under hans vingar sedan 2012 då jag var legestudent) och så har jag ett par leger till som jobber her i perioder vi har mer jobb än vanligt(de driver ellers för sig i andre land i Europa). Vi är alltså en mix av människor från olika land som jobbar här.

Det är kul att se att det finns ett forum för håravfall i Norge och läsa om olika patienters erfarenheter. Att jobba som hårtransplantations lege är ett tufft yrke, som kräver god handprecision men också en feeling för konst. Det är energikrävande, och vid större jobber så tar jag(och alla leger i större respekterade kliniker i världen) mer hjälp av våra assistenter för att ikke bli utmattad. Vid större caser(>2500 grafts) så är det vanligt att jag/man delegerar fler oppgaver till assistenterna för att det är helt omöjligt att utföra jobbet helt själv. Det är ett team arbete, och resultaten som kommer kommer inte endast legens förtjänst men hela teamets, detta informeras patienten om under konsultation. I slutändan är det resultatet som är det viktigaste och att patienten känner att de fått det resultat som de blitt informerade att de kan förvänta sig under konsultation. Alla leger och assistenter som jobbar här har jag handplockat efter mer än 10 år av vänskap och kännedom, jag har själv blivit opererad av mina kollegor som transplanterat skjegg på ansiktet mitt. Om det är så att jag stoler på någon med mitt ansikte så stoler jag på att de gör minst lika bra jobber med våra patienter här.

-----

Om det är någon här i forumet som lurer på något direkt här så sänd mig gärna en melding på Whatsapp på nummer +47 9842 8737 eller sänd ett mail på info@skandinaviskharinstitutt.no

Hoppas på goda toner här i forumet,

mvh

Emil, lege

Topp