• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Smile Hair Clinic (Tyrkia)

Kamihana

Nytt Medlem
Har ingen bilder, men følte jeg burde gi min mening om der jeg tok min hårtransplansjon!

Først, jeg brukte Qunomedical som mellomledd. Skrev til dem, sendte bilder og fikk svar fra deres pasient-agent. Pasient veileder er kanskje bedre norsk ord for det?
Og det er helt gratis. De bruker Whatsapp mye, så installer den. Min veileder var veldig ivrig på å ringe meg eller snakke på video-chat, noe jeg ikke var spesielt interessert i. Joda, jeg snakker bra engelsk, jeg har bodd i USA, men hater å snakke i telefon. Så vi bare chattet på Whatsapp, omtrent det samme som sms.

Jeg bestemte meg for Smile Hair Clinic i Tyrkia. De hadde/har? en fast sum på € 1790 hvor de tar ut så mye hår de kan.
Det eneste jeg måtte gjøre var å bestille billetter på fly til Istanbul og hjem til Oslo to dager senere. Hotell inngår i prisen.

Uansett. Hotellet var veldig fint, god og billig mat, men jeg så ikke en dritt av Istanbul. Var omtrent som en byggningsplass. Du kan selvsagt velge hotell selv i populære turistområder, men det koster deg ekstra. Jeg opplevde omtrent bare flyplass, hotell, klinikk, hotell, flyplass.

Var jeg og to irer på flyplassen, vi tok en bil og en ferge over til den asiatiske siden av Istanbul. De andre hadde valgt et annet hotell.
Hotellet mitt var fint, men som sagt, strøket var kun en bygningsplass. Jeg fikk ikke sett NOE av selve byen.

Til stedet...
Vi fikk en nål i en blodåre, skulle brukes til prp og til HIV test alle fikk. Alle av oss "besto" så startet transplansjonen.

"Nål-løs" bedøvelse...? Jeg vet fremdeles ikke hva dette er. Minnet om støt-pistol man bruker til å slakte dyr med?
Null smerte? NOPE. Det gjorde direkte jævlig vondt. Vil gi det 7/10 av verste smerte jeg har opplevd. Og jeg fikk vel... 30 av dem?

Vel, jeg fikk rett over 3000 grafts.
Pluss: jeg har en flott hårlinje nå!
Minus: Jeg har hatt KONSTANT rød hårlinje. Omtrent som inngrodde hår. Vel, nesten.
Men tar irriterende lang tid for hode til å forstå at nye hår er mitt hår!
Jeg har ganske lys hud og har en tendens til å bli rød av alt.

George7

Meldem
Hei. Hvor lenge siden er det du tok transplantasjon? Tenker med tanke på rødhet. Flott om du klarer å legge ved noen før/etter bilder. Var det kun hårlinjen eller kronen og?

Topp