• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

SMP - Scalp Micropigmentation

delete

Nytt Medlem
Jeg har mistet en del hår de siste to årene fra et allerede høyt hårfeste, og jeg oppdaget nylig at håret mitt så veldig tynt ut ovenfra, så jeg fikk panikk og barberte det alt vekk. Langt fra en optimal løsning, men etter en uke skvatt jeg hvertfall ikke lenger når jeg gikk forbi speil og vinduer. Etter en uke i fosterstilling har jeg nå sett en del på muligheten for å ta hårtransplantasjon, men jeg har gått en del vekk fra det da jeg sannsynligvis trenger en behandling til over 100 000 for å få et resultat jeg kan være fornøyd med, og jeg vil heller ikke være avhengig av medisiner, eller gå med røde prikker i skallen i et halvt år. Dumt å blåse av en stor del av egenkapitalen min på å tette hull i skroget på titanic når jeg drømmer om å kjøpe meg leilighet

Ved et uhell snublet jeg over en artikkel på NRK om micropigmentation , eller "hair tattoo", og jeg synes dette virket sinnsykt nok til å faktisk fungere som en løsning jeg kan være fornøyd med. Jeg har funnet veldig lite om dette på norske forum, og veldig mye av det på engelske mistenker jeg er skrevet av bedriftene som driver med dette. Jeg er derfor veldig spent på om noen nordmenn har erfaring eller sterke meninger om dette, eventuelt tips og råd

Det virker som om de klarer å produsere resultat som ser veldig ekte ut, og med denne metoden kan jeg hvertfall få bestemme hårlinjen min selv. Bakdelen er selvsagt at det varer livet ut med mindre man tar en laserfjerning som visstnok skal være veldig smertefull
 

Vedlegg

Finasteride

Supermoderator
Jeg har leste om dette for noen år siden. Disse klinikkene som begynte med dette mente de brukte blekk som ikke falmet. Jeg vet hvor kjipt det er å miste håret, men jeg tror faktisk det er bedre å gå rundt skallet enn å ha "liksom hår" gjennom denne tattoo metoden. Og om blekket begynner å falme blir det ennå verre. Da sitter du der med grønt hår. En annen ting du må tenke gjennom er, at veldig mange elsker å ta deg på hode om du har barbert alt bort eller maskinkort hår. Det kan være damer, kollegaer, venner og familie og hvem som helst. De er på jakt etter den følelsen av å ta på noen med så kort hår, og kjenne på piggene. Med denne metoden vil de iallefall avsløre hva du har gjort om du blir helt skallet på sikt, noe du vil bli om du har familiehistorikk for dette og dropper medisinsk behandling. Jeg vil fraråde deg en slik behandling med mindre du får møte noen "in real life" som har tatt noe lignende slik at du kan kjenne, føle og ta på og bedømme resultatet selv.

Med den hårlinjen du har i dag vil nok endel oppfatte deg som smart og intelligent. Så jeg tror bare du må prøve å godta situasjonen om du ikke ønsker medisinsk behandling eller hårtransplantasjon.
Det er ikke dommedag selv om man mister håret, de fleste klarer å leve med det, men gjør man ikke det må man prøve det som gir effekt.
 

Topp