• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

SNUS OG HÅRTAP

Oddi

Nytt Medlem
Halla godt folk!

Jeg har lest flere plasser at røyk/nikotin kan ha en effekt på hårtap. Når jeg tenker tilbake på den tiden jeg begynte å snuse i 2007 begynte jeg å miste håret i kort tid etterpå.

Noen som vet om snus kan fororsake hårtap? Hvis ja, har noen en teori om hvorfor? Hvis dette er årsaken for noens hårtap, kan håret komme tilbake eller bli friskere dersom man slutter med nikotin?

Hei, jeg tror eneste som kan være er at nikotin kan forårsake mindre blod til perifere vev. siden det kan gjøre blodårene mindre elastiske. og kanskje det medfører at blodsirkulasjonen blir nedsatt? da kan du jo starte med derma roller og det vil øke blodtilførsel til hodebunnen.

K

KimYoungSnill

Jeg opplevde at hodebunnen klødde veldig, samtidig som jeg mistet mye hår når jeg snuste. Noen uker etter at jeg sluttet med snusen ble alt bedre. Håret så mye sunnere ut, og det falt ikke lenger av når jeg dro hånden igjennom. Begynte snuse litt igjen på ett senere tidspunkt, og da begynte håret å falle igjen. Tror bare noen som snuser opplever dette. Føltes veldig irriterende.

Forumstatistikk

Tråder
374
Medlemmer
1.471
Siste medlem
VilVæreAnonym
Topp