• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Spørsmål om PRP

Mentle

Nytt Medlem
Hei alle sammen!

Er en 26 år gammel mann som begynte å miste hår i vikene for snaue 2 år siden. I tillegg mistet litt foran, og håret er blitt tynnere foran på toppen av hodet. Etter litt research (på dette forumet bl.a) prøvde jeg Minoxidil i 2-3 måneder, og det virket som jeg begynte å få gode resultater av det, men måtte slutte p.g.a sterke bivirkninger. Jeg vurderte finasterid, men kom fram til at de potensielle bivirkningene var for alvorlige, og dessuten hadde det visstnok redusert virkning lenger frem på hodet.

Siden da er det gått ca. ett år, og jeg har fått et mer avslappet forhold til hårtapet. Det virker også som om det har stabilisert seg, og det hårtapet jeg har nå ville jeg karakterisere som mildt. I nærmeste familie ser det forholdsvis bra ut med tanke på hårtap, så jeg ville tro at sjansene mine for stort tap senere er små.

Når det er sagt, savner jeg fortsatt hvordan jeg så ut for 2 år siden. Jeg har vurdert PRP-behandling, siden det virker som det har minimal risiko (annet enn det kanskje ikke fungerer). I den sammenheng er det to ting jeg håpet å få svar på:

Er det en tenkelig risiko for økt tap (verre enn før behandling), hvis jeg får PRP-behandling men velger senere å ikke fornye den?

Er det noen som har erfaringer/anbefalinger på PRP og steder som tilbyr det?

På forhånd takk for innsikt! :)

Jens86

Administrator
Så vidt jeg vet, så er det bare Poseidon som tilbyr dette i Norge.

Jeg kan ikke svare på de andre spørsmålene dine, det er ikke så mange her inne med erfaring.

Finasteride

Supermoderator
Selv om Poseidon tilbyr dette, kaller de det gjerne "vaksinen" uten helt å kjenne til hva det er. Jeg ville derfor ikke helt stolt på dem, for jeg tror dem kommer til å fortelle deg akkurat det du har lyst å høre. Om jeg var i din situasjon ville som vurderte dette, og siden det er så begrenset med erfaring på dette i landet vårt, så ville jeg ha sendt en e-post til alle leger som driver med dette i USA og sammenlignet svarene på spørsmålene dine. Da bør de kunne svare noe utifra erfaringstall osv vil jeg tro.

Finasteride

Supermoderator
Og @Mentle, om du finner ut svaret så ville det vært av stor takknemlighet om du delte opplysningene med oss så vi kan prøve å hjelpe folk som lurer på det samme. :)

Nye svar

Nye tråder

Forumstatistikk

Tråder
416
Medlemmer
1.577
Siste medlem
Jugern
Topp