• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Statera Clinic - Min erfaring

Mannmedviker

Nytt Medlem
Hei. Er progresjon fortsatt god etter 3 mnd?
Hei, etter 3 måneder nå begynner jeg å se gode antydninger til hvordan det kommer til å bli. Må si jeg er ganske så fornøyd nå. Det er en veldig stor endring fra 2mnd merket.
Jeg har vært veldig opptatt den siste tiden, men jeg skal prøve å få inn noen bilder veldig snart!

Mannmedviker

Nytt Medlem
5mnd!
Det går sakte fremover, men også litt bakover. Jeg begynte på minoxidil tabletter i starten av mars, og den siste tiden har sheddingen virkelig slått til. Usikker på om det har jevnet seg ut ennå, men jeg tror det går mot slutten. Jeg har ihvertfall mistet veldig mye hår.
Tanken er å få resept på Finasterid nå snart, og begynne i sommer. Heldigvis har jeg naturlig krøllete hår, da det ikke synes like godt hvor tynt det har blitt.
Donor området går det bra med, klipte meg relativt kort for noen uker siden, og da var det ikke mulig å se at det var gjort noe(tenkte ihvertfall jeg).
Tenkte å legge ved et bilde til sammenlikning sett ovenfra og ned.

Vedlegg

cman

Aktivt Medlem
5mnd!
Det går sakte fremover, men også litt bakover. Jeg begynte på minoxidil tabletter i starten av mars, og den siste tiden har sheddingen virkelig slått til. Usikker på om det har jevnet seg ut ennå, men jeg tror det går mot slutten. Jeg har ihvertfall mistet veldig mye hår.
Tanken er å få resept på Finasterid nå snart, og begynne i sommer. Heldigvis har jeg naturlig krøllete hår, da det ikke synes like godt hvor tynt det har blitt.
Donor området går det bra med, klipte meg relativt kort for noen uker siden, og da var det ikke mulig å se at det var gjort noe(tenkte ihvertfall jeg).
Donor området ser helt urørt ut (y) Bare ha tålmodighet! For min del, kom majoriteten av veksten på 7 mnd!

om785

Moderator
Tråden er nå ryddet opp i. Jeg vil bare minne om at det er helt greit å diskutere og ha forskjellige meninger, men vi må unngå personangrep og nedsettende kommentarer mot de som deler sine erfaringer. Det er tross alt lite informasjon tilgjengelig om hårtransplantasjoner i Norge, og det er få som er åpne om sine opplevelser. Man kan gjerne være uenig i resultater, klinikker eller metoder, men hvis tonen blir for frekk eller sårende, er det ikke sikkert folk gidder å dele mer. Trådstarter ønsker at man venter til det har gått 12 måneder før folk kommer med kritikk.

Det finnes mye informasjon på forumet om hvordan man kan undersøke en klinikk og hva som kjennetegner et godt eller dårlig inngrep. Det er også lenker til internasjonale forum og nettsider hvor du kan finne haugevis av informasjon. Bruk denne kunnskapen til å sammenligne resultatene du ser på forumet
Ikke vær redd for å stille spørsmål, men vær respektfull overfor dem som deler sine erfaringer.
Klinikker som poster falske innlegg, samt personer som lager flere kontoer for å skape konflikt, blir utestengt.

Sist redigert:

Dr. Hazal

Meldem
2 months!
Now I think the shedding phase has stopped. At least some new hair has started to grow.
Even though the first hairs will be a bit stiff and frizzy, it's nice to see a change from how it was before I had the procedure.
I'm happy so far, and I look forward to seeing how it goes.
As you may have noticed, the thread has become shorter. I asked the admin to remove some comments on the thread. The reason for this is that I want to go back to the fact that this is about MY experience, and not the views of others. You are welcome to ask questions, but criticism and comments can wait until 12 months have passed.
As of now I'm using minoxidil foam twice a day, but around summer I'm thinking of starting finasteride. It's related to the density on the top of my head.
Looks nice! Try to drink more water, it will help with your redness a little. But it is not even a must, I see you are doing great!

Hårteknikker

Nytt Medlem
5mnd!

Hårteknikker

Nytt Medlem
Hei, har du mistet eksisterende hår eller det som er plantet? Det er viktig at du ringer oss eller sender en mail i slike tilfeller hvor vi kan se på mulige årsaker. Jeg kan ringe deg imorgen om det passer.
her er litt info i forhold til minoxidil:
Bruk av minoxidil kan føre til at man mister mer hår i starten, noe som kan være skremmende, men dette er som regel forbigående og en normal del av behandlingen. Dette fenomenet kalles “shedding”.
Hvorfor skjer dette?
Minoxidil forkorter den såkalte telogen-fasen (hvilefasen) i hårsyklusen og fører flere hår over i anagen-fasen (vekstfasen). Når dette skjer:

• De gamle hårene som var i hvilemodus, skyves ut av hårsekken.
  • Dette oppleves som hårtap , men det er faktisk et tegn på at nye, sterkere hår er på vei.
Når skjer det?

• Vanligvis 2–6 uker etter oppstart, og varer i noen uker.
  • For noen varer det lengre, spesielt ved høyere doser eller hvis hodebunnen er sensitiv.
Når bør man bekymre seg?
  • Hvis hårtapet fortsetter etter 3–4 måneder uten tegn til gjenvekst.
  • Hvis man får andre bivirkninger som kløe, sår, flassing eller irritasjon i hodebunnen.
Hva bør man gjøre
  • Ikke slutte med minoxidil brått. Det kan føre til ytterligere hårtap.
  • Vær tålmodig – full effekt tar ofte 4–6 måneder, og maks effekt kan ta opp til 1 år.

hilsen Romina

Topp