Jeg har pusset med yoghurt og gurkemeie isteden for typisk tannpasta hver kveld i noen måneder. Så langt kun gode resultater. Tennene er hvite, rene, skinnende og føles sunne. Jeg begynte med organisk, fluorfri tannpasta. Etter hvert leste jeg om at noen har hell med å enten pusse uten tannpasta, eller med å lage det selv. Noen av de som lager det selv bruker blant annet gurkemeie. Yoghurt gjør pusseopplevelsen bedre og er noe jeg har kommet på selv fordi det sies at de som spiser det har sunnere tenner.
Jeg merker at jeg bør være mer forsiktig med å anbefale noe til andre, spesielt yoghurt som selv i naturell variant inneholder litt sukker. Det er så lite at jeg tror ikke det skal kunne gjøre skade. Jeg tenker som så at hvis jeg merker noen som helst tegn til slitasje eller karies, skal jeg slutte og gå over til noe annet. Jeg er mer skeptisk til alle disse ingredienser som vi finner i andre tannpastaer, som fluor og natron. Ifølge seriøse kilder er det bevist at kommersielle blekemidler gjør stor skade på tenner over tid.
Jeg begynte med å bare helle gurkemeie over hele tannbørsten mens den er våt. Jeg merket forskjell på tennene allerede etter få dager. Etter omtrent en uke la jeg til yoghurt. Jeg dypper børsten nedi yoghurtboksen og drysser gurkemeie på toppen, så mye som det er plass til. Det blandes inni munnen uansett, men det kan hende det er bedre å blande det selv. Det er mulig at jeg etter hvert skal droppe yoghurten, begynne med organisk gurkemeie og prøve andre ingredienser. Det er mye vi kan få til om vi på forsiktig vis leser rundt og prøver.
http://the-universe-inside-your-mind.blogspot.no/2012/04/get-brightest-whitest-teeth-with.html