Takk for svar!Jeg opprettet et tråd for en tid tilbake her:
Minoxidil (oral) etter hårtransplantasjon
Hei. Jeg tok for en uke siden en hårtranslantasjon ved en klinikk i utlandet, dagene etter transplantasjonen har gått fint. Jeg fikk tre resepter fra legen, som jeg hentet på apotek rett etter operasjone: antibiotika, dutasteride og minoxidil (av merket regaxidil). Sistnevnte skal tas oralt, i...xn--hrtapsnett-15a.no
Det gikk greit for meg å få resept av legen, men måtte vente en stund før apoteket fikk det inn.
Fikk idag resept av en anne hudlege i Oslo på oral minoxidil. Virker litt på henne som om mange bruker det (litt rart). Er litt skeptisk så skal vente og se før jeg henter preparatet på apoteket.Hei, leter etter muligheten til å prøve oral minoxidil, da jeg ser lite resultater og er lei av å påføre direkte til hodebunnen.
Min forståelse er at det er vanskelig å få resept på i Norge. Er det noen som har noen generelle erfaringer rundt medikamentet, og hvor man evt kan få tak i det?
Jeg er 23 år, tenker 1,25-2,50 områdetFikk idag resept av en anne hudlege i Oslo på oral minoxidil. Virker litt på henne som om mange bruker det (litt rart). Er litt skeptisk så skal vente og se før jeg henter preparatet på apoteket.
Hvilken dose tenker du å ta? Hvor gammel er du?
Jeg tenker også samme som deg ca 1mg-2.5 mg. Virker som det eneste de harpå apoteket er loniten 2.5 mg, så må isåfall dele den på midten til 1.25. Lurer på om man videre kan dele den til 0.625mg. Tenkte å begynne i veldig lav dose isåfall pga ønsker ikke endring i hjerterytmen.Jeg er 23 år, tenker 1,25-2,50 området
Kan være lurt å starte på en lavere dose ja. Tror det skal gå greit så lenge man er frisk, og i relativt ung alder. Kan kanskje være lurt å sjekke blodtrykket før, slik at man har et referansepunkt til senere.Jeg tenker også samme som deg ca 1mg-2.5 mg. Virker som det eneste de harpå apoteket er loniten 2.5 mg, så må isåfall dele den på midten til 1.25. Lurer på om man videre kan dele den til 0.625mg. Tenkte å begynne i veldig lav dose isåfall pga ønsker ikke endring i hjerterytmen.
Hvor mye betalte du for det?Jeg opprettet et tråd for en tid tilbake her:
Hei. Jeg tok for en uke siden en hårtranslantasjon ved en klinikk i utlandet, dagene etter transplantasjonen har gått fint. Jeg fikk tre resepter fra legen, som jeg hentet på apotek rett etter operasjone: antibiotika, dutasteride og minoxidil (av merket regaxidil). Sistnevnte skal tas oralt, i...xn--hrtapsnett-15a.no
Det gikk greit for meg å få resept av legen, men måtte vente en stund før apoteket fikk det inn.
Hei! hvilken hudlege skrev dette ut til deg?Fikk idag resept av en anne hudlege i Oslo på oral minoxidil. Virker litt på henne som om mange bruker det (litt rart). Er litt skeptisk så skal vente og se før jeg henter preparatet på apoteket.
Hvilken dose tenker du å ta? Hvor gammel er du?
Hvor mye kostet resept for oral minoksidil?Jeg opprettet et tråd for en tid tilbake her: